Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software/jura

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tidligere på året, i god tro og næsten til fuld pris købt en licens til et program.

Nu har jeg modtaget et brev fra firmaet, der laver programmet hvori det fremgår at min licens er ulovlig!!!.

Prisen, jeg betalte var kr. 200,00 lavere end den vejlende, derfor kunne jeg ikke være i tvivl om ægheden.

Nu er jeg blevet forelagt betaling + en bøde for anvendelsen af ulovlig licens.

Har nogen prøvet noget lignende og hvad gjorde du/I

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 07:24
Jeg vil mene at hvis du har en kvitering på at du har købt den af et firma står du godt i sagen...
Sig det til firma som har lavet softwaren at de skal henvende sig til det sted du har købt evt. sende dem en kopi af kviteringen...
Du kan osse forlange dine penge tilbage da det er en ulovlig license... evt politi anmelde dem...

Men igen du kan vist hænges ud som medsammen skyldig... (er dog ikke sikker, loven er mærkelig)

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:04
Hvilket program drejer det sig om? Fik du programmet i original ubrudt indpakning, med licensnøgle mm?

Husk at det oftest ikke er lovligt at videresælge brugte licenser, og hvis det lyder for godt til at være sandt, så er oftest også lige netop det.

Hvis det er et væsenligt beløb, vil jeg anbefale dig at politianmelde den der solgte dig programmet., når det er købt i god tro som du siger.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:33
Du kan ikke blot bede dem om at sende regningen til den anden virksomhed.

Du kan prøve at overbevise om du har handlet i god tro - men kommer jo lidt anpå hvor meget de 200 udgør af den samlet pris osv.

Men du bliver nødt til at følge deres krav og betale licens + bøde til dem. Evt. prøve at få en form for nedslag i bøden hvis du har handlet i god tro.

Derefter kan du stille krav overfor dem du har købt licensen af, altså både såvel det du har betalt for den og det svig det har medført, altså bøden.

Held og lykke

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 10:21
Det vigtigste er at handle hurtigt.

Hiv fat i firmaet der har lavet programmet og sig at du har købt det til det og det beløb, så du ikke helt forstår hvad de mener. Tilbyd at fremsende kopi af kvittering mm. Hvis de kommer tilbage og siger at det er falsk, vil de formentlig gå efter sælger i stedet.

Sideløbende bør du kontakte sælger og vise denne brevet fra producenten.

Husk dokumentation på alt hvad du fremsender og fremsend i øvrigt kun kopier af kvittering mm.

Held og lykke.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 10:57
Dato: 6/16/2006 9:32:47 AM Forfatter: cygnet

Men du bliver nødt til at følge deres krav og betale licens + bøde til dem. Evt. prøve at få en form for nedslag i bøden hvis du har handlet i god tro.

Du må for guds skyld ikke betale den regning! Gør du det gider softwarefirmaet ikke have mere med den sag at gøre!!!

Du skal gøre indsigelse overfor kravet og sammen med softwarefirmaet få knaldet ham/hende der solgte dig den licens. Hvordan du så gør det, er ikke noget jeg har forstand på.

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:27
Det handler også lidt om din egen risikoafvejning; Originalproducenten/licensgiveren står juridisk stærkt overfor dig, og kan gennemtvinge sine krav ved domstolene hvis de vil, idet du jo beviseligt ikke har en gyldig licens til produktet. Det er objektivt set ikke deres problem at du er blevet tørret. Det er dog ret sikkert at de har en interesse i at gøre noget ved bedrageren, men at de ikke kan gøre dette uden dit samarbejde (oplysninger om bedragerens kontaktdetaljer, web-site, evt. vidneførelse af dig i retten m.m.). Du kan derfor prøve at sandsynliggøre over rettighedshaveren at du var i god tro på købstidspunktet, og er villig til at samarbejde om at fælde synderen mod at de opgiver deres krav imod dig. Ønsker rettighedshaveren ikke at gå med på denne plan, må du enten betale eller risikere at blive trukket i fogedretten på et tidspunkt. Og så må du selv forsøge at få pengene retur fra den svindler, der solgte dig skidtet...
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)