Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag ved lukning af ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!!

Er der nogen mulighed for at trække noget fra personligt når man lukker et ApS og har tabt indskudskapitalen samt personligt har måtte dække et underskud i anpartselskabet?

Hilsen

Thonie

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:51
Dato: 6/15/2006 11:23:22 PM Forfatter:Thonie
Hej!!

Er der nogen mulighed for at trække noget fra personligt når man lukker et ApS og har tabt indskudskapitalen samt personligt har måtte dække et underskud i anpartselskabet?

Hilsen

Thonie

Du kan få fradrag for det tab der fremkommer ved at du har tabt dit indskud (anskaffelsessum).

Om du så også kan få fradrag for dækningen af underskuddet afhænger lidt af hvordan du har gjort det. har du gjort det ved nytegning (til overkurs) får du fradrag men er det en kautionsforpligtelse du indfrier er der intet fradrag.    

Hvordan har du dækket underskuddet i selskabet. Hvis vi taler om

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 15. Jun 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:12
Tak for dit svar Bent Zimmermann

Underskuddet kommer efter firmaet har været drevet i 5 år (de sidste par med underskud) vælger nu at lukke det, og når det hele er gjort op inkl. revisor/skat/moms så er der et underskud på ca. 50-70k som jeg jo må betale af privat lomme

så status er jo at jeg personligt har tabt de 125k i indskud og de ca. 50-70k jeg må overfører for at dække underskuddet i firmaet.

Hilsen

TN

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)