Jeg har kun gode erfaringer indenfor de omraader jeg har arbejdet for, som idag er commodities saasom gibs, kul, sand osv. Jeg har som sagt tidligeret arbejdet for en elektronik producent, og der brugte vi altid de nationale leverandoerer til opstart af nye projekter hvor vi havde en stram deadline og ikke maatte gaa paa kompromis med leveringstider og kvalitet. Foerst senere begyndte vi at sende ordrer til oesten hvor vi kunne opnaa nogle prismaessige fordele, paa trods af de risici som er naevnt af saa mange herinde paa Amino. Det skal dog naevnes at i det ovennaevnte tilfaelde, koebte vi elektronikdele, som er et segment hvor oesten er svaer at konkurrere med rent prismaessigt. Jeg er overbevist om, at jeg kan finde nogle producenter her i omraadet som kan tilbyde nogle gode priser, omend det gaelder smykker i ren guld og soelv eller belagt, og risiciene er nogle helt andre end naar der bliver handlet i oesten.
Det eneste der ofte kan skraemme importoerer vaek fra Brasilien er kommunikationen. Jeg bor som sagt i Minas Gerais hvis stoerste by er Belo Horizonte og er med 5 millioner indbyggere Brasiliens 4. stoerste. Paa trods af at vaere en metropolis, vil jeg skyde paa at hoejest nogle faa tusinde snakker engelsk paa forhandlingsniveau, hvilket kraever at du som importoer har en lokal kontakt.
Ydermere er Brasilien et af de faa lande, som paa trods af global oekonomisk krise, stadig projekterer oekonomisk vaekst for 2009. Mellem 6-9%
Jeg er begyndt at se lidt interesse fra flere aminoer, og jeg vil hurtigst muligt begynde at tage kontakt til nogle producenter saa jeg kan sende jer nogle prisoverslag, vareproever etc. Det skal lige naevnes at jeg taler flydende engelsk og portugisisk, og jeg haaber paa at der er flere af jer aminoer der kunne mig som kontakt.