Hej jeg har for et stykke tid siden oprettet et cvr nummer da jeg skulle åbne en tøj butik, det gik lidt i vasken da alle bankerne begyndte at køre dårligere og jeg ikke kunne få det lokale jeg havde planer om.
så nu venter jeg lidt med den ide :)
I vente tiden har jeg andre planer, men må jeg bruge det samme cvr nummer eller skal jeg nedligge det og oprette et nyt?
Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.
Du må gerne bruge det samme cvr.nummer - måske skal der ændres lidt i branchen, hvis du går over i en helt anden branchetype. Husk blot, at du - hvis du har momsregistreret dig - stadig skal lave dine momsangivelser.
Du kan være registreret for detailhandel med børnetøj og importere cykler til engrossalg uden at der sker noget. Det er alene til statistik. - Og så riskikere du højst at få henvendelser der bygger på dine branchekode, hvis nogen køber adresser til erksempelvis markedsføring.
Jeg starter med at indrømme at jeg ikke kender lovgrundlaget.
Jeg fortsætter med at sige at jeg ikke er enig i at det ikke betyder noget. Branchekoden bruges af forsikringsselskaberne ved beregning af præmier i henhold til lov om forsikringsvirksomhed. Har man således en lovpligtig forsikring, betaler man en præmie baseret på den risiko der er forbundet med branchen, og hvis man således er kanonkonge og har branchekode i et mindre risikofyldt erhverv, betaler man ikke den korrekte præmie.
Med mit kendskab til forsikringsselskaber kunne jeg godt forestille mig det kunne få betydning hvis det er i forsikringsselskabets favør, - men det er en subjektiv betragtning. En egentlig konsekvens kender jeg som nævnt indledningsvis ikke.