Go morgen Amino Solen skinner, dejlig dag - blot alt for mget og se til, og så hænger min sorte sky af en ikke færdig hjemmeside stadig over mit hoved... Stadig åben for alle gode input fra alle de kloge hoveder der sidder rundt omkring, ved ikke om jeg burde sidde og bruge en krig af "fritid" på dett projekt uden jeg ved om det føre nogle vegne, eller om man skal betale sig fra det.....? Og hvor meget i så fald... Bendtsen
|
Dimsedut:Lad ikke dit shopvalg være styret af et nemt interface til din admin. Du skal nok lære at begå dit i dit admin system, rimeligt hurtigt .. I starten kommer du til at bruge rigtig lang tid derinde.
Husk på, jo færre funktioner der er skåret væk i den admin, jo større chance er der for at du savner dem om et år.
Jeg ved godt at man både kan have mange funktoner og usability samtidig, men man skal lige være oopmærksom på at man som min. får det med man ved man skal bruge, og gerne MEGET mere.
Jimmy
Hej Jimmy
Jeg må sige jeg er noget uenig. Selvfølgelig skal man sørger for at systemet har de funktioner man skal bruge, både nu og her, men bestemt også ud i fremtiden. Men! Administrator interfacet har mere at sige end man lige går og tror, især hvis man ikke er den store IT-hej.
Jeg har tidligere arbejdet i en webshop hvor vi til at starte med havde et admin system der var røv og nøgler. Det gik fint indtil vi begynde at have mange ordre, administrationstiden for hver ordre gjorder at det faktisk ikke kunne betale sig at drive en webshop, vi brugte længere tid på en ordre end man bruger på en kunde i en fysisk butik (lidt overdrevet men forstå mig ret).
Jeg arbejder selv for kunder der har et webshop system hvor de bruger flere timer hver dag på kundeadministration og ordrehåndtering, opgaver der i stor stil tager tid pga interfacet.
I dag er jeg i gang med at starte min egen webshop op, jeg har valgt at bygge hele webshopsystemet fra bunden af så det passer lige til den virksomhed jeg ønsker at drive og i denne process er der stor fokus på opbygningen af administrationssystemet da vi ønsker at bruge så lidt tid som overhovedet muligt i dette system, vil langt hellere bruge tiden på ting der er penge i!
Bare lige mine tanker omkring brugervenlighed i webshop.