Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster der og få lavet en flot webshop, er simpelthen ikke tilfreds med standardløsningen...?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Go morgen Amino

Solen skinner, dejlig dag - blot alt for mget og se til, og så hænger min sorte sky af en ikke færdig hjemmeside stadig over mit hoved...

Stadig åben for alle gode input fra alle de kloge hoveder der sidder rundt omkring, ved ikke om jeg burde sidde og bruge en krig af "fritid" på dett projekt uden jeg ved om det føre nogle vegne, eller om man skal betale sig fra det.....? Og hvor meget i så fald...

Bendtsen

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:35

Dimsedut:

Lad ikke dit shopvalg være styret af et nemt interface til din admin. Du skal nok lære at begå dit i dit admin system, rimeligt hurtigt .. I starten kommer du til at bruge rigtig lang tid derinde.

Husk på, jo færre funktioner der er skåret væk i den admin, jo større chance er der for at du savner dem om et år.

Jeg ved godt at man både kan have mange funktoner og usability samtidig, men man skal lige være oopmærksom på at man som min. får det med man ved man skal bruge, og gerne MEGET mere.

Jimmy

Hej Jimmy

Jeg må sige jeg er noget uenig. Selvfølgelig skal man sørger for at systemet har de funktioner man skal bruge, både nu og her, men bestemt også ud i fremtiden. Men! Administrator interfacet har mere at sige end man lige går og tror, især hvis man ikke er den store IT-hej.

Jeg har tidligere arbejdet i en webshop hvor vi til at starte med havde et admin system der var røv og nøgler. Det gik fint indtil vi begynde at have mange ordre, administrationstiden for hver ordre gjorder at det faktisk ikke kunne betale sig at drive en webshop, vi brugte længere tid på en ordre end man bruger på en kunde i en fysisk butik (lidt overdrevet men forstå mig ret).

Jeg arbejder selv for kunder der har et webshop system hvor de bruger flere timer hver dag på kundeadministration og ordrehåndtering, opgaver der i stor stil tager tid pga interfacet.

I dag er jeg i gang med at starte min egen webshop op, jeg har valgt at bygge hele webshopsystemet fra bunden af så det passer lige til den virksomhed jeg ønsker at drive og i denne process er der stor fokus på opbygningen af administrationssystemet da vi ønsker at bruge så lidt tid som overhovedet muligt i dette system, vil langt hellere bruge tiden på ting der er penge i!

Bare lige mine tanker omkring brugervenlighed i webshop.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:24

Hej Alle

Nu har jeg siddet og arbejdet lidt på Scannet løsningen igen for at se om jeg kunne få det til bare at se lidt pænt ud - og de synes jeg faktisk er gået rimeligt - dog ikke prangende, jeg havde bare stillet det hele op i det standard format den startede i, da jeg startede all over again i formiddags.

Så prøvede jeg lige og skulle være smart og ændre selve style sheet, og det så faktisk bedre ud, problemet er nu bare lige det at det kun er forsiden der åbenbart har ændret sig - hvis man går ind i varegrupperne mv, hopper den tilbage til standarden - kan man gøre noget ved dette problem, eller skulle man have tænkt over dette fra starten af??

Håber i kan hjælpe, kan mærke jeg har lidt momentum lige nu og en rimelig klar hjerne i modsætning til igår aftes.

MVH

Bendtsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:37

Du blander 2 ting sammen Niklas. Der er nødvendigvis ingen paralleler til en let adminstration af din shop, og til et brugervenligt interface!

Prøv at tjekken opensourcecms og find en zencart shop, prøv at finde ud af hvor du ændrer teksten i footeren eller retter din forside, det kan du, hvis du er ny, sagtens bruge mere end en time på at finde, men når du ved hvor det er, så er det sgu da ligegyldigt med hvor lang tid du brugte på at finde det i første omgang, vigtigst er det vel at du overhovedet har muligheden for at gøre det.

Zencart er vildt forvirrende når man er ny og logger ind, men samlet vil jeg tror at det max tager 3-5 min om dagen derinde, at håndterer mine ordrer fra 6 forskelllige shops, og det er med udprint af pakkeseddel, opdatering af status, udprint af pakkeseddel, opfølgende salg, etc.

Det ideelle er selvfølgelig kombinationen af brugervenlighed, let adminstration og funktioner. Balancen er bare svær, jeg ved godt hvad jeg ville prioritere højest! 70% funktioner 25 % let adminstartion og 5 %

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 17:14

Hej Jimmy

Jeg blander skam intet sammen, vi er bare uenige om om der er paralleler mellem let administration og brugervenlighed.

Man kan sagtens ændre på en open source shop og ændre på den, intet problem i det, men så skal man også være OBS på det fra starten af.

Det kan godt være du personligt kun bruger 3-5 min om dagen (nu høre vi ikke noget om hvor mange ordre du har), men hvordan tror du det vil være hvis du ansætter en knægt på 16 år uden it erfaring til at pakke dine pakker? Hvis du er syg en dag og bliver nødt til at få en anden ind over bare en enkel dag? Eller vil sælge din shop videre til en anden?

Jeg syntes ikke balancen er svær, Magento og Shopify har fx gjort det rigtig godt, og jeg glæder mig til at vise en film frem af det jeg sidder og arbejder på for tiden (er nok først færdigt om 3-4 måneder).

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 17:45

Niklas Stephenson:
Det kan godt være du personligt kun bruger 3-5 min om dagen (nu høre vi ikke noget om hvor mange ordre du har),

Om det er 1 eller 200 ordrer jeg river ud om dagen, ændrer stort set intet, her ligger begrænsningen i tiden det tager at sende 200 ordrer til printeren.

Niklas Stephenson:
men hvordan tror du det vil være hvis du ansætter en knægt på 16 år uden it erfaring til at pakke dine pakker? Hvis du er syg en dag og bliver nødt til at få en anden ind over bare en enkel dag?

Nu har jeg et lager hvor de går fire mand, den ene mere blank på it end den anden (mand m/k undskyld Merete). At man skal trykke på tre knapper for at rive samtlige ordrer ud, behøves der vidst ikke ansættes raketforskere til.

Niklas Stephenson:
Eller vil sælge din shop videre til en anden?

Nu lever jeg af mine webshops og ikke af at sælge dem, dog forbarmer jeg mig i ny og næ og sætter en shop op for folk, når der går helt kuk i den på diverse fora, og folk konstant bliver ved med, at netop den shop de sælger, er det ultimative og den bedste. Ofte lugter det uhyggeligt meget af uvidenhed og folk der ikke har prøvet andre end et enkelt system.

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 17:49

Hej Jimmy

Det lader til at dit system har en god brugervenlighed ifht nogle af dem jeg tidligere har arbejdet med. Der kunne det tage flere timer at printe de 300-600 ordre om dagen vi havde dengang.

At skulle trykke på tre knapper er også relativt simplt ifht mange andre systemer derude hvor man skal ind i et system for at hæve penge, et system for at printe pakkelable, et system for at bogføre og et system for at printe pakkesedel fx.

Jeg levere ikke længere webshops til kunder (Da jeg gjorder tilbød jeg flere forskellige løsninger), men jeg er bestemt enig i at sælger altid mener deres produkt er det ultimative, men er det ikke også deres job?

Fra København K
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:51

Hej

Jeg har selv sat min op i Dandomains system, det tog lidt tid at komme ind i deres logik, men nu er jeg rigtgi godt tilfreds. Systemet er ganske flexibelt hvis man selv tænker lidt kreativt. se evt. www.mumu-land.dk

Lone

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 20:00

Med farverig hilsen

Charlotte Eland  •   webgalleri - www.charlotte-eland.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:56

Bendtsen:
Sidder her ud på de sene aftentimer og prøver at modificerer Scannets standard webshop

Hej Bendtsen,

Ved godt det er lidt off-topic, men vil alligevel nævne det, nu hvor du er ved at bygge en webshop i Scannets system. Scannet har et tillægsprodukt (nej, jeg har ingen aftale med Scannet) der hedder profileringsmodul. Det kan jeg klart anbefale!

Profileringsmodulet er nødvendigt såfremt du ønsker at søgemaskineoptimere din webshop, og dermed blive godt placeret i bl.a. Googles søgeresultater.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)