Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man det ...?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Kan man oprette et ekstra navn på et eksisterende cvr-nummer med ny adresse?

Eksempel:

Eksisterende virksomhed A

Vil gerne have et andet firmanavn til andre aktiviteter, nyt navn B - dette skal dog have anden adresse end det oprindelige firma A - men må godt køre på samme cvr-nummer og have et samlet regnskab.

Er det muligt?

MVH

Bendtsen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:26

Mener at det hedder P-numre. Hvis du kigger på CVR.dk så vil du ved søgning på et firma se at der står P-Numre i bunden. Der skal hver ny adresse ind. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:32

Hej Niels

Ved ikke helt med P-numre, men det jeg mener er om mit firma "A" kan have et binavn "B" - og hvor firma A og B har forskellige adresser?

Grunden til jeg spørger er at firma A køre nogle aktiviteter i dag, og jeg vil gerne køre nogle andre ved siden af i firmanavn  B uden jeg som sådan skilter med at det reelt er samme firma som firma A, medmindre folk laver en søgning på CVR?

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:38

Hej!

Jeg mener nu at P-nummer er en ekstra adresse på et eksisterende firmanavn (eksempelvis adresse på filial eller produktionssted)

Et ekstra firmanavn kan vist kun benyttes som et binavn (således at du stadigvæk på fakturen skal skrive det oprindelige firmanavn som er registreret i CVR).

Ellers et godt link om firmanavne

http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=235

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11

Hej!

Du kan få et SE.nr. under dit CVR.nr. med andet firmanavn.

Ulempen er så, at du ryger på månedlig momsafregning.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:22

kan du stadigvæk nøjes med kun at skrive et firmanavn på?

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15

Ja...kan jeg ikke se nogle problemer i(dog samme CVR nr.)

Regler for binavne med hovednavn i parantes gælder kun selskaber.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:52

Peter - Revisor:

Ja...kan jeg ikke se nogle problemer i(dog samme CVR nr.)

Regler for binavne med hovednavn i parantes gælder kun selskaber.

Peter,

You are right - kommer til at tænke på at vi gjorde en del af det samme da vi splittede koncernen op i en række delregistringer.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:00

Hej Igen

Ja så er jeg på banen endnu engang - jeg har stadig svært ved at skaffe alle 125K til det ekstra Aps jeg gerne ville have.

Så kom jeg til at tænke på om jeg egentlig til at starte med ikke kunne bruge mit holdingselskab til driften af de to hjemmesider jeg har undervejs - dog med en vigtig pointe - al indkøb til dette firma vil ske gennem vores driftselskab og viderefaktureres så den eneste kreditor mit holdingselskab har er det selskab de selv ejer. Så gør jeg vel ikke min struktur som sådan svagere??

Er det muligt, lovligt og alt det der at lave en sådan løsning. Så slipper jeg jo også for en ekstra revisor regning på et ekstra Aps...?

Håber og få lidt input på denne, min nye gode ide ;)

Bendtsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:09

Det lyder som noget bøvl i mine ører. Men omvendt kan man sige at det heller ikke skal slås større op end det er og du kan altid skyde aktiviteten ned i et nyt driftsselskab ved at lave en såkaldt skattefri tilførsel af aktiver eller - hvis der ikke er nævneværdige udskudte skatter ved skattepligtig overdragelse.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)