Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AMINO priser forsvinder om 7 dage

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

husker godt sagen om McDonalds og "ægget" - men såvidt jeg ved så kan i trods i er i England ikke skrive som i gør i jeres overskrifter på varen: "Arne Jacobsen Egg Chair in Leather - 30% OFF" - for dette er kun replika og dermed kun inspireret af den originale "ægget" designet af Arne Jacobsen. Så selvom det ikke er ulovligt og sælge denne type vare, så synes jeg godt nok den er lige på kanten rent markedsførings mæssigt - blot min mening, ved ikke om den ville holde i retten ....

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:08
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:14

Tolderne konfiskerer og destruerer kopivarer UANSET HVAD - med videresalg for øje eller ej.

Jeg ser gerne at du beviser noget andet.

Men får du dem transporteret fra England til Danmark kommer de vel slet ikke gennem tolden.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 13:15

www.onapp.com

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 13:22

Jørgen Olsen:

Tolderne konfiskerer og destruerer kopivarer UANSET HVAD - med videresalg for øje eller ej.

Jeg ser gerne at du beviser noget andet.

Men får du dem transporteret fra England til Danmark kommer de vel slet ikke gennem tolden.

Det er noget vrøvl - og det vil Amino kunder sikkert gerne bekræfte. Det er fuldt ud lovligt at importere møbler af denne type til UK. Og det er fuldt ud lovligt at sælge (og forsende) møbler af denne type til DK fra UK.

Og igen, du behøver ikke at tro på os, da du som Amino kunde ikke skal betale 1929.co.uk før 2 dage EFTER du har modtaget møblerne.

:)
D

www.onapp.com

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:27

Hejsa.

Jeg er ikke interesseret i møbler - jeg er bare interesseret i import af kopivarer generelt - og jeg kan ikke se hvorfor der skulle være forskel på om der er tale om køb med videresalg for øje eller om der er tale om køb generelt - og hvor grænsen går.

Eftersom du handler med kopivarer må du jo vide disse ting.

Jeg håber det er ok at jeg spørger i denne tråd da emnet allerede har været berørt en smule.

Jeg ved at sådanne varer normalt bliver taget i tolden på vej til Danmark og destrueret for KØBERS REGNING. Hvorfor er det anderledes bare fordi det går gennem UK? Jeg kunne forestille mig det ene og alene har noget med manglende kontrol at gøre.

VH Jørgen Olsen

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 13:41

Jørgen Olsen:

Hejsa.

Jeg er ikke interesseret i møbler - jeg er bare interesseret i import af kopivarer generelt - og jeg kan ikke se hvorfor der skulle være forskel på om der er tale om køb med videresalg for øje eller om der er tale om køb generelt - og hvor grænsen går.

Eftersom du handler med kopivarer må du jo vide disse ting.

Jeg håber det er ok at jeg spørger i denne tråd da emnet allerede har været berørt en smule.

Jeg ved at sådanne varer normalt bliver taget i tolden på vej til Danmark og destrueret for KØBERS REGNING. Hvorfor er det anderledes bare fordi det går gennem UK? Jeg kunne forestille mig det ene og alene har noget med manglende kontrol at gøre.

VH Jørgen Olsen

Helt ok :)

Møblerne er ophavsretligt beskyttet i Danmark. Det er de derimod ikke i England, og derfor må en engelsk virksomhed godt drive sin virksomhed i England. Årsagen er at De danske regler om ophavsretlig beskyttelse er rimelig enkle. Når nogen laver et værk – som ellers lever op til kravene for at være ophavsretligt beskyttet – så løber beskyttelsen fra det øjeblik værket skabes og indtil 70 år efter ophavsmandens død. I England, og en række andre EU lande, er hovedreglen at man har ret til at kopiere et møbeldesign, når der er gået 25 år efter den blev tegnet.

Danmark har traditionelt haft et stort marked og produktion inden for designmøbler, og derfor har man herhjemme de strengeste regler der skal beskytte de Danske producenter. DR.dk skriver lidt om det her: "Så længe møblerne er til privat brug, er det ikke ulovligt at købe dem. Man kan altså sidde i ro og mag derhjemme og bestille en kopi af Arne Jacobsens Svanen over nettet og få den bragt til døren.".

Det er altså et synspunkt som DK står meget strengt på, da det går ud over hjemmemarkedet for denne slags møbler. I mine øjne er det en slags teknisk handelshindring, og jeg er glad for at EU reglerne om varenes fri bevægelighed gør det muligt at drive en forretning som vores alligevel.

D

www.onapp.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:57

Hej Ditlev

Jeg ved ikke hvem der har ret i alt dette med import osv, men jeg synes godt nok markedsføringen er lige på grænsen - for mig ser det ud til ved første øjekast på alle overskrifterne at der er tale om originaler - andre der sælger denne type varer skriver tydeligt at det er replika.

Blot min lille kommentar...

Bendtsen

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 14:04

Bendtsen:

Hej Ditlev

Jeg ved ikke hvem der har ret i alt dette med import osv, men jeg synes godt nok markedsføringen er lige på grænsen - for mig ser det ud til ved første øjekast på alle overskrifterne at der er tale om originaler - andre der sælger denne type varer skriver tydeligt at det er replika.

Blot min lille kommentar...

Bendtsen

Ved jeg ikke helt, på den første side, hovedsiden som har flest besøgende og som alle normalt kommer forbi skriver vi:

"These are the finest reproductions of the barcelona chair, daybed or eames furniture you will find online.
1929 Ltd. stands for the highest quality furniture at the best possible price. All made with strict respect for the original design and a profound love for quality and furniture craftmanship. For the last many years we have worked intensely on finding the best materials, the best furniture makers and the most exquisite classis designs."

"Reproductions" - "respect for the original design" osv

http://cart.1929.co.uk/index.php?p=page&page_id=faq <- vi fortæller om det på FAQ og skriver løbende om det på sitet...f.eks. i toppen på alle sider.

D

www.onapp.com

Tilmeldt 18. Aug 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:42

Vil godt se lidt på Wegner Y-stolen. Hvor "god" er jeres version? Hvor i består den visuelle" forskel på jers og den originale?

mvh

VK - spreadtr8er@hotmail.com

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)