Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af salon

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 04:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, jeg kunne godt tænke mig at åbne en salon i kolding, hvor der er Hår Extensions, negletekniker, manicure, pedicure, og eylash-extension. Grunden tiol jeg gerne vil, er os fordi at jeg ved at der er ikke rigtig nogen saloner her i kolding hvor de gøre de ting.  Men jeg ved ikke om der er gode penge i det?

Men mit problem er hvor man skal starte, Hvordan.

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:53

Hej,

Hår extensions er godt nok ikke lige mit område, men opstart af virksomhed kender jeg da lidt til Smile Helt basalt skal du som minimum have styr på kundegrundlag, konkurrenter og leverandører.

Dit kundegrundlag er helt klart kvinder og sandsynligvis med hovedvægten på yngre kvinder. Derfor skal du finde ud af hvor mange der er af dem i området. Du kan få en idé om dette ved tælle antal gymnasier, handelsskole og andre uddannelsesinstitutioner. Derudover kan du se på udbudet af modetøjsbutikker og diskoteker, hvor din målgruppe nok også kommer.

Konkurrenterne er vel andre frisørsaloner og skønhedssaloner, så her skal du have fat i telefonbogen og så en tur rundt i byen og se på de forskellige saloner og vurder om de er konkurrenter.

Leverandørerne skal leverer dine produkter, så her skal du i gang på internettet, telefonbogen og spørge dig frem hos evt. eksisterende saloner.

Derudover er det en god idé, hvis du kan finde en lignende salon i en anden by, som du måske kan bruge som sparringspartner.

Håber du kan bruge ovenstående til at komme videre.

Held og lykke,

Dan Elon Kristensen

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 16:49

Hejsa!

Vil blot give dig et link til HH Simonsen som er grossist idenfor frisørfaget, lige fra fladjern til papilotter Big Smile

Fortsat held og lykke.

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:56

ja jeg har undersøgt det med om hvor mange unge der er og hvor store en målgruppe jeg har. det derfor jeg gerne vil åbne en her i kolding, fordi der er mange unge mennesker, og by livet er rigtigt godt, samt, min mågruppe er fra ca 16-40 år kvinder.

men jeg er 23 år, og skal måske nok starte med at tage nogen kurser inden for faget. men jeg føler ikke at jeg kan komme rigtig i gang. måske er det fordi som du siger at jeg skal have en partner der kan hjælpe mig med det. !

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:44
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)