Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma med bijob skal have bil, hvad er den bedste løsning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 78
Fra  TRANBERGS Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som nævnt i overskriften savner jeg en løsning på en lidt kringlet bil situation. Jeg har lige startet et enkeltmandsfirma som skal bygges op og derfor har jeg fuldtidsjob ved siden af som salgskonsulent med kørsel på statens takst. Ikke nok med det, så skal køretøjet selvfølgelig også bruges til transport af mine små poder morgen og eftermiddag.

Hvad gør jeg når jeg skal anskaffe en bil til ca. 150000-200000 kr. køber jeg den engros og tager en beskatning af fri bil i mit firma eller SKAL man tage den , i min verden, oplagte løsning hvor jeg får statens takst fra både mit firma samt arbejdsgiver?? Jeg er interesseret i at købe bilen engros, men kan det lade sig gøre i min situation, kort og godt???

Mvh

Allan

BRANDS: MASITA TEAMWEAR // SPORTDOC // SPORTQUIP // REUSCH // VISION TECHNOLOGIES // ERREA TEAMWEAR // SPIDERTECH // SKINS // WWW.ISPOSEN.DK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan!

Det må blive med kørselspenge på det hele.

Du kan ikke have fri bil+kørsel efter statens takster med samme bil samtidig.

For at have fri bil i et enkeltmandsfirma, skal du køre VSO!

Fra Sorø
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 78
Fra  TRANBERGS Skrevet kl. 07:48

Hej Peter

Tak for et kort og præcist svar....

Allan

BRANDS: MASITA TEAMWEAR // SPORTDOC // SPORTQUIP // REUSCH // VISION TECHNOLOGIES // ERREA TEAMWEAR // SPIDERTECH // SKINS // WWW.ISPOSEN.DK

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:47

Enig - Når hvis du så senere kvitter jobbet og bliver fulltime selvstændig kan du overveje at indgå i en fri bil ordning og derved skyde bilen ind i virksomheden. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)