Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At redde en formatteret harddisk?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Én af mine gode venner fik en bekendt til at flytte indeholdet af en gammel harddisk over på en ekstern harddisk.
Den bekendte valgte så - af uforklarlige årsager - lige at formattere den oprindelige harddisk, da han var færdig med opgaven.
Desværre var han ikke helt færdig med opgaven. Han havde nemlig kopieret alle programmer og indstillinger, men ladet alle de ligegyldige data (herunder f.eks. 10 års samling af digitale fotos) ligge til sletning.

Jaja - selvfølgelig skulle min ven have haft en backup - det har han altså ikke, så nu beder han alle sine venner om billeder af fælles oplevelser de seneste 10 år.

Er det muligt at genskabe indholdet på en formatteret harddisk, så min gode ven kan blive glad igen?

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:53
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 14:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mattias Skovhøj:

Jeg kan herfra give en rigtig god anbefaling med til www.recoverit.dk.

Jeg kan også kun anbefale recoverit, de er yderst professionelle og så har de gratis analyse.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 16:26
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Det springende punkt er, om der gjort mere ved harddisken efter den er blevet formatteret.

Hvis der er installeret nye ting på bliver det lidt mere besværligt.

Hvis ikke der er gjort andet, burde der ikke være nogen ben i at genskabe indholdet igen. Det kræver blot de rigtige programmer.

Jeg kender en del værktøjer til den slags, men fælles for dem er, at de bestemt ikke er for begyndere - man risikerer at forværre situationen, hvis man ikke ved hvad man gør.

Jeg har de bedste erfaringer med Active@ Uneraser og Active@ Partition Recovery, men igen: selvom de skriver at det er let at gå til, er det altså ikke legetøj for amatører. Disse værktøjer forventer at man ved hvad man har med at gøre og kommer ikke og spørger fem gange om nu også mener det.

I det hele vil jeg kraftigt anbefale enhver, der som her pludselig står med datamangler eller -fejl, at slukke for maskinen med det samme og så søge kvalificeret hjælp. Vi ser alt for tit på værkstedet, at ejeren selv har forsøgt at reparere skaden - og med sine forsøg gjort skaden endnu større.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31

Selvom Morten Ellegaard nu er rendt med det grønne v-tegn, vil jeg da godt komme med min erfaring på området. Min kære mand er lidt af en edb-nørd i fritiden, og han har gennem tiden reddet forskelligt. Dette er dog gjort med stor forsigtighed, da som Morten også nævner, der nemt går ged i det.

Hvis materialet er ekstremt vigtigt (= mange penge/affektionsværdi), kan jeg anbefale ibas.dk. De kan redde nærmest alt, men det er bestemt ikke gratis!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:34

sandfær-andersen:
Selvom Morten Ellegaard nu er rendt med det grønne v-tegn

Hej Bettina

Jeg kan godt huske, du nævnte Ibas, men det er vist ikke lige det prislag vi snakker om for en stak private fotos.
Jeg har også læst om et firma i England, som kunne trække data ud af en harddisk, som man havde gennemhullet med et søm.

Ang. det grønne v-tegn, så er der jo som sædvanlig kommet en perlerække af glimrende og anvendelige svar, hvoraf flere fortjente hæder.

mvh Hans

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:57

Med hensyn til hvad man kan og ikke kan redde, så var jeg for et par år siden til et foredrag med bla. en repræsentant fra ibas (eller i vhert fald noget tilsvarende).

Han fortalte stolt om en harddisk de IKKE kunne redde: Første var HELE harddisken blevet gennemboret 5 steder, derefter var hullerne i bunden blevet lukket med voksen og 'kassen' fyldt delvist op med kvartssand eller noget andet hårdt. Endelig havde den stået 24 timer på en rystepudser, så sandet rigtig havde kunnet ridse i metaloverfalderne - den havde de givet op overfor!    Cool

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)