Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan leverandøren pludselig forlange betaling forud før levering ??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

kan en leverandør uden varsel, pludeselig lave om på de betalingsbetingelser man hidtil har haft, når man altid har betalt dem...fordi de har oplevet andre ikke har betalt deres skyldige, og de nu åbenbart sider med ondt i økonomien.

Er jeg bundet af den ordren de tidligere har  modtaget,  på dengang gældende betingelser, og tidligere gældende betingelser, uden at jeg høre noget før end nu hvor de er tæt på at skulle levere til mig og mange andre.

Jeg tænker jeg er jo ikke skyld i det.

Jeg kunne forstå hvis det var mig, der ikke betalte dem til tiden...at de så vil have penge forud, det vil være ganske rimeligt, men sådan som jeg oplevere det, er det jo min likviditet der bliver ringere fordi de pludselig vil have penge forud, før varen leveres, fordi deres egen likviditet er dårlig.

Undskyldningen er at de skal leve af det, men ja det skal jeg jo også.

Jeg oplever faktisk de har ophævet handlen, for at tilbyde mig en på dårligere vilkår, som jeg nu frit kan bestemme mig for om Jeg vil gøre brug af. Er det korrekt ?

Der vil have været en forskel hvis de havde tilbudt varene til en anden pris, eller f.eks givet en rabat imod der blev betalt forud, men sådan er det ikke.

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34

Hej!

De har de vel lov til som et led i deres generelle kreditpolitik.

Medmindre i har en gensidig skriftlig aftale eller nogle kreditbetingelser, der siger noget andet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:45

Peter - Revisor:

De har de vel lov til som et led i deres generelle kreditpolitik.

Medmindre i har en gensidig skriftlig aftale eller nogle kreditbetingelser, der siger noget andet.

Enig med Peter om at der er aftalefrihed.

Men omvendt ville jeg nokke se mig om efter en anden leverandør. Det er netop i mindre gode tider man skal værne om sine gode kunder.

Henrik

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:37

Den ordre du i sin tid har afgivet, må være på de betingelser der var gældende på det tidspunkt.

ændrer de betingelserne, står det dig frit for at ophæve et abb. f.eks. jævnfør teleselskaberne hver gang de ændrer i betingelser, skal de informere, og gøre det muligt for dig at ophæve samarbejdet.

Ved enkelt-ordrer gælder samme vilkår.

ordrer inden betingelses-ændring er på gamle betingelser.

Du har vel også en ordrebekræftigelse, der også fortæller noget om betalingsbetingelser.

Du skriver at de altid har fået deres penge af dig, men har du også betalt rettidigt - det er jo ikke samme sag.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 21:44

det kan du tro jeg har, altså betalt rettidig...ligeom jeg skriver i teksten.

Jeg mener selv at handlen er ophævet, pga deres ændret vilkår.

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 21:50

hej peter.

inden for mange bracher taler man om hvad der er kotume for....når man har handlet med et firma i gennem nogle år er der også en kotume, og man er fra start blevet oplyst nogle betalingsbetingelser, her er der ikke kotume for, at betingelserne står på ordren afgivelsen...men man må jo formode at de er de samme som sidste handel, når ikke andet er oplyst, og det er de regler der har galdt de sidste 2½ år...no ordre vi jo kun hver halve år

Det jeg syntes er interessant er, om ikke det er en anden handel de tilbyder, da betingelserne er ændret...alternativ kunne man have lavet det sådan, at for fremtige handler vil det være sådan, at ....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11

Ja...Lind!

Kan godt følge dig.

Det lyder ikke rimeligt.

Men så er der vel andre skorstene, der ryger?*S*

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 22:26

ja jeg har det sådan, at det bare er en grossist der ryger ud:), der skal  nok vise sig noget andet interessant

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)