kan en leverandør uden varsel, pludeselig lave om på de betalingsbetingelser man hidtil har haft, når man altid har betalt dem...fordi de har oplevet andre ikke har betalt deres skyldige, og de nu åbenbart sider med ondt i økonomien. Er jeg bundet af den ordren de tidligere har modtaget, på dengang gældende betingelser, og tidligere gældende betingelser, uden at jeg høre noget før end nu hvor de er tæt på at skulle levere til mig og mange andre. Jeg tænker jeg er jo ikke skyld i det. Jeg kunne forstå hvis det var mig, der ikke betalte dem til tiden...at de så vil have penge forud, det vil være ganske rimeligt, men sådan som jeg oplevere det, er det jo min likviditet der bliver ringere fordi de pludselig vil have penge forud, før varen leveres, fordi deres egen likviditet er dårlig. Undskyldningen er at de skal leve af det, men ja det skal jeg jo også. Jeg oplever faktisk de har ophævet handlen, for at tilbyde mig en på dårligere vilkår, som jeg nu frit kan bestemme mig for om Jeg vil gøre brug af. Er det korrekt ? Der vil have været en forskel hvis de havde tilbudt varene til en anden pris, eller f.eks givet en rabat imod der blev betalt forud, men sådan er det ikke. |
Hej!
De har de vel lov til som et led i deres generelle kreditpolitik.
Medmindre i har en gensidig skriftlig aftale eller nogle kreditbetingelser, der siger noget andet.