Hej Inge Jeg kender slet ikke DISPUK coachinguddannelsen. Jeg tog min certificering hos Grow2 og det er pt. den eneste coachuddannelse i Norden, der er ACTP godtkendt ved ICF. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig yderligere, men er DISPUKuddannelsen tilknyttet ICF vil det da sikkert stå på en evt. hjemmeside, ellers må du jo spørge "rektor"
Kærlig hilsen Sanne |
Hej Inge
Da jeg skulle vælge en coachuddannelse gik jeg bevidst efter en ICF godkendt uddannelse. ICF er den største coach organisation i verden og har udarbejdet 11 kernekompetencer, som man som coach konsekvent arbejder udfra samt etiske retningslinjer.
Jeg blev uddannnet på www.expand.nu og de var den første coach uddannelsesinstitution i Danmark der blev godkendt, jeg mener, at det var i 2006.
Nu skal du starte på uddannelsen hos DISPUK, jeg kender dem ikke - de er sikkert dygtige! Men i forhold til ICF, kan du jo ringe og spørge dem ad.
Men et godt udgangspunkt er, at det altid er vigtigt at undersøge kvaliteten af coach uddannelsen, da det kan være en meget broget verden. Men det er også vigtigt for dig at tage stilling til hvad formålet af din coach uddannelse er.
Jeg har nu min egen virksomhed www.ztrong.dk og det er et kvalitetsstempel at være uddannet det "rigtige" sted.
Rigtig meget held og lykke