Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Coach gruppe på Amino?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Inge

Jeg kender slet ikke DISPUK coachinguddannelsen.

Jeg tog min certificering hos Grow2 og det er pt. den eneste coachuddannelse i Norden, der er ACTP godtkendt ved ICF.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig yderligere, men er DISPUKuddannelsen tilknyttet ICF vil det da sikkert stå på en evt. hjemmeside, ellers må du jo spørge "rektor"Wink

Kærlig hilsen

Sanne

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 13:01

Hej Inge

Da jeg skulle vælge en coachuddannelse gik jeg bevidst efter en ICF godkendt uddannelse. ICF er den største coach organisation i verden og har udarbejdet 11 kernekompetencer, som man som coach konsekvent arbejder udfra samt etiske retningslinjer.

Jeg blev uddannnet på www.expand.nu og de var den første coach uddannelsesinstitution i Danmark der blev godkendt, jeg mener, at det var i 2006.

Nu skal du starte på uddannelsen hos DISPUK, jeg kender dem ikke - de er sikkert dygtige! Men i forhold til ICF, kan du jo ringe og spørge dem ad.

Men et godt udgangspunkt er, at det altid er vigtigt at undersøge kvaliteten af coach uddannelsen, da det kan være en meget broget verden. Men det er også vigtigt for dig at tage stilling til hvad formålet af din coach uddannelse er.

Jeg har nu min egen virksomhed www.ztrong.dk og det er et kvalitetsstempel at være uddannet det "rigtige" sted.

Rigtig meget held og lykke Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:11

Hej Inge

Jeg har taget min coachuddannelse hos Sofia Manning (Manning Inspire). Den er også ICF godkendt.

Jeg har været utrolig glad for uddannelsen, som har nogle utrolig gode og kompetente undervisere. Jeg har fået god respons på at jeg er "derfra", da Sofia er en af de største coaches i Danmark og uddannet hos Anthony Robbins i USA.

Men som de andre der har svaret her - vil jeg også anbefale at tjekke de forskellige udbydere ud, da markedet er fuld af plattenslagere.

Jeg har nu min egen virksomhed www.spogardexcels.dk

HELD OG LYKKE

Hilsen

Danielle Spogárd

Cert. Life & Business Coach

Cert. StressCoach

Danielle Spogárd

Certificeret Life & Business Coach

Certificeret StressCoach

SpogardExcels www.spogardexcels.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Skrevet kl. 13:15

Lige en lille kommentar - vedr. at bære titlen coach.

For nogen tager en Coachuddannelse der varer 1 dag, tja og så skriver man lige Coach under sin signatur! Det er da nemt ikk Wink

Maibritt Isberg Andersen

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:22

Danielle Spogárd

Certificeret Life & Business Coach

Certificeret StressCoach

SpogardExcels www.spogardexcels.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49

Hej igen

Uden at "træde andre over tæerne" er info. jeg er bekendt med:

- expand er en ICF-godkendt uddannelse til 80 undervisningstimer

-Grow2 er ACTP godkendt ved ICF (et niveau højere end expand) 120 undervisningstimer OG kan certificerer på PCC-niveau

-ja Sofia Manning er blevet godtkendt sommr/efterår 2008 (har jeg fået at vide efterfølgende)

Desuden er jeg blevet informeret om at Sofia Manning kører hold af ca 40-60 pers. og Grow2 kører hold á max. 24 personer, men med samme antal undervisere/assistenter

Prøver og undgå at skrive med "farvede briller" (smiler) - jeg har fået udtalelser fra deltagere fra Sofia Mannings uddannelsen, at de havde valgt anden coach-uddannelse hvis de havde været bekendt med Grow2 (grundet niveauforskellen på de to uddannelser).

Derudover. hip hurra for forskelligeheder - forskelligheder giver udfordringer og gør stærkSmile

Kærlig hilsen

Sanne

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Skrevet kl. 15:03

Jeg er bekendt med den interne kamp som foregår blandt coach udd. inst. og den må de gerne have. Men det pynter ikke just på vores omdømme og der er altid en anden side af medaljen! Hver gør det på sin måde.

Jeg blev ikke automatisk certifiseret - jeg skal igennem dette forløb:

For at jeg kan få min ACC - certifisering, skal jeg kunne dokumentere min. 100 timers coaching (som jeg har fået betaling for). 2 coach på ACC niveau skal evaluere min coaching og give mig et "letter of reference". Desuden skal jeg igennem et mentor/coach forløb på 10 timer hvor jeg yderligere skal skærpe coach teknikkerne mod kernekompetencerne. Netop alt dette er afsluttet d.d. Jeg sender min ansøgning til USA/ICF i dag og håber på at komme til eksamen i marts måned, som skal bestå. Først her kan jeg kalde mig ACC certificeret coach.

Glæder mig.

Maibritt Isberg Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13

AL MULIG held og lykke med din certificering Yes

(jeg måtte vente i over et halvt år fra jeg sendte min ansøgning til ICF, og til jeg fik en eksamensdato... OG STOR var min overraskelse da jeg til eksamen fik en nordmand i røret som jeg skulle coacheIndifferent det gik heldigvis rigtig godtBig Smile)

pøj pøj

Sanne

p.s. hos Grow2-uddannelsen får du de 2 referencebreve hvis du består eksamen. 

Fra 2000 Frederiksberg
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:03

hej alle,

tusind tak for alle jeres svar, jeg har fået rigtigt meget brugbar og interessant information. Nu ved jeg hvad jeg skal kigge efter og hvad cerificeringen dækker over. Tusind tak endnu en gang.

Venlig hilsen

Inge

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38

ztrong:

Jeg kaster en bold op i luften: Kunne det være interessant at lave en landsdækkende gruppe, der repræsenterer Coaching på Amino?

Formålet kunne være at sparre med hinanden, tilføre ny viden mm.  Wink

Glimrende idé.

http://www.amino.dk/groups/coaching/default.aspx

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)