Hej Jacob
Direkte salg via telefon er desværre efterhånden hæmmet af at folk er meget trætte af at telesælgere ringer til dem, men til trods for det kan der stadig være produkter og produktområder der har succes med det.
For at kunne vurdere din forespørgsel i denne situation, er det nødvendigt at vide lidt mere om dine behov & krav til en "ekstern" salgsafdeling.
- Hvilken målgruppe skal salget orienteres mod, B2C eller B2B? Eller til grossistledet som kan have forgreninger videre ud i detailleddet?
- Hvordan er konkurrencen i forhold til netop dine produkter, og overfor f.eks. rengøringsfirmaer der må være attraktive at få som kunder i din henseende?
- Hvor adskiller dine produkter sig fra dine konkurrenters, og er det afgørende salgsparameter pris, kvalitet, service, leveringsbetingelser, storkundeaftaler, miljøvenlige rengøringsmidler uden fosfor eller hvordan adskiller Jeres produkt/service sig?
- Key selling points?
Det var blot fire ud af 100 spørgsmål i forhold til at tilrette en ekstern salgsdel, og hvad er så dit budget på opgaven?
Når sådanne informationer er belyst og afdækket 100% vil det være nemmere at få virksomheder til at byde ind på opgaven ;-))