Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på derude!!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Ville blot i forlængelse af min paypal tråd, hvor undertegnede og en anden person var blevet udsat for et forsøg på bedrageri, oprette denne tråd hvori jeg vil offentligøre de mail adresser som man skal passe særligt på!

Mailadresser fjernet af moderator

Jeg vil følge op løbende, hvis jeg modtager flere af sådanne forespørgsler mv, og jeg synes hvis der er andre der har oplevet lignende at de skal lægge de pågældende mail adresser herpå Amino - så må vi håbe at de på en eller anden måde kan stoppes. Jeg synes hvertfald jeg vil gøre hvad jeg kan for at informerer om dette, så ikke andre ærlige mennesker bliver snydt, som jeg var tæt på at blive.

MVH

Bendtsen

Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:53

Hvis du skal ligge alle mail bedragere ud her så bliver den her liste satme stor!

Problemet ligger ligeledes i at sådan som mail protokolden fungere er der mulighed for at sende mails fra en adresse der slet ikke er din.. Dvs. man kan faktisk modtage en mail fra support@paypal.com og stadig blive snydt! der er intet andet at sige end at folk altid skal være mistroisk overfor hvad de modtager og tjekke alting 2 gange!

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 17:57

Hej Yodk

Ja du har sikkert ret - og havde egentlig ikke tænkt så langt, men en ting var at jeg prøvede og google disse mail adresser for at se om der skulle være noget info om disse, netop fordi jeg var mistænkelig og fandt intet - jeg mener når man skriver på Amino burde tråden poppe op hvis andre gør det samme som mig på netop disse mail adresser.

Jeg ved fra min paypal tråd at det hvertfald hjalp en kvinde fra ikke at blive snydt - og jeg synes det er forsøget værd at gøre lidt mere for at der ikke er andre der bliver snydt, selvom det sikkert kun er en dråbe i havet jeg smider her ;)

MVH

Bendtsen

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:06
Tanken bag din tråd er god nok, men som yodk skriver så er det nemt at forfalske andre folks mailadresser og lang størstedelen af det spam, phishing etc. der udsendes bliver sendt med falske e-mail adresser. Enten adresser der ikke eksisterer, eller adresser som tilhører uskyldige mennesker.

Jeg har derfor fjernet e-mail adresserne fra dit indlæg, da man kan risikere at uskyldige bliver hængt ud eller at uskyldige modtager spammails som følge af at spambots finder deres adresser her i tråden.
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 18:11

Hej Sune

Forstår godt din pointe, men er ked af at min mission så ikke lykkes - men jeg må jo stå tilbage for jer der ved mere om emnet end mig selv.

Jeg vil og blot fortælle at to ud af de tre e-mails der var i indlægget er blevet bekræftet fra Paypals side at være bedrageriske, samt en anden bruger fra Amino har været i kontakt med præcis samme mail adresse.

Nå never mind - i rest my case

MVH

Bendtsen

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:10

dem der sender disse scam-mails ud benytter programmer, der automatisk afsender-adressen efter f.eks 6-7 forsendelser, så det hjælper ikke at advare mod afsenderen. (de sender flere millioner ud på en gang - så prøv at dividere det med f.eks 7, så har du antallet af forskellige emailadresser de bruger.

du skal bare læse paypal oficielle hjemmeside, som netop fortæller at de aldrig sender mail ud med opfordring om at gøre dit og dat.

der er som regel et link i paypal scammail og den står ved første øjekast til at gå på paypal, men kig altid denne efter for den går et helt andet sted hen, når du trykker på den.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)