Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producent af cookies!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er kommet i besiddelse af en gammel opskrift på American Danish Cookies!
Ja ja, de er sikkert gode tænker du, men tro om - De er de bedste kager jeg har smagt i mit liv.

Normalt går jeg ikke op i kager osv., men efter jeg havde bagt dem til arbejdspladsen, var der flere der helt spontant spugte, om ikke jeg ville starte en produktion.

Jeg har bagt og bagt, og ændret lidt i opskriften, for at få en endnu bedre cookie.

Hvordan starter jeg nu op, med at få dem på markedet? Skal jeg bare bage løs i min egen lille ovn, forsøge at få dem ud i specialbutikker, eller hvad gør man med fødevareprodukter?

 

Mvh.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke meget forstand på fødevarer.. Men det er vidst ikke bare at begynde at bage i din egen ovn, for der er en masse krav du skal leve op til, rent sundhedsmæsigt. Mener også det er noget med at man skal betale en del for at kunne starte op. Men ikke sikker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bare bager dine cookies udfra din egen opskrift, og "normale køkken-ingredienser" vil du jo miste en stor del af den holdbarhed, som Karen Wolf og lignende producenter opnår vha. diverse konserveringsmidler.

Derfor vil jeg ikke tro, at du uden videre kan starte en mindre/større produktion op, blot baseret på din egen opskrift - medmindre du vil sælge til caféer og lignende, hvor holdbarheden godt kan nøjes med at være nogle få dage.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Konomia,

Spændende idé, især spændende på baggrund af responsen du fik på arbejdspladsen. Der er mange der laver noget tilsvarende, men som klippet der blev lagt op om den unge gut med marmeladen, så er der (næsten) altid plads til én mere - hvis det bare er godt nok og skiller sig nok ud. Jeg tror udover smagen også der skal gøres lidt ved indpakning/præsentation. Jeg tænker spontant noget i retning af Ben&Jerry's med vanvittige (men gode) kombinationer med sjove navne.

Jeg ved ikke 100% hvordan reglerne er omkring produktionen i forholds til levnedsmiddelkontrol osv. Umiddelbart vil jeg dog tro at en egentlig produktion vil kræve at det sker i nogle 'godkendte' køkkenlokaler. Dertil skal du formentlig have en næringsprøve (kan fås på aftenskole) og lidt til - men der er masser af resourcer online som vil kunne afdække dette.

Men bortset fra det, kunne man jo måske godt finde en café eller to og give dem et par smagsprøver. Måske kunne man i en kort testperiode bage dem hjemme og se hvordan kunderne tager imod? Tror det er vigtigt at få smidt produktet ud på markedet hurtigt og se reaktionen inden man forpligter sig for meget med lokaler og andet.

Til sidst vil jeg give dig muligheden for at skrive mig en mail/PM hvis du bor i Kbh-området, da jeg kender til nogle køkkenfaciliteter som er fuldt godkendt men som pt ikke udnytter sin kapacitet helt. Her ville du kunne afprøve dine recepter i mere autoriserede omgivelser - og mere uforpligtende end hvis du selv skal ud og leje fra bunden.

//Mads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)