Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
Hej aminoer Jeg arbejdede som grafiker for et større dansk rejsebureau, og har som så mange andre i denne tid miste mit job. Og vil lige høre jeres holdninger til hvordan man bygge en jobansøgning op? Hvad bør man starte med når man skriver en ansøgning? Er det vigtigere at ansøgningen er faglig end man fortæller hvem man er? Min egne ansøgninger er bygget op med en kort præsentation, så kommer min lidt om min faglig baggrund og til slut kommer hvad firmaet får, ved at ansætte mig. Og så er ansøgning liret lidt op med lidt grafik. |
Hej Henrik
Surt, at du har mistet jobbet.
Det første jeg kigger efter i en ansøgning er, om ansøgeren er motiveret for at arbejde hos mig.
Dernæst kigger jeg efter, om ansøgeren har den nødvendige grundlæggende faglighed - uddannelse, erfaring osv.
Om ansøgeren er spejder eller pokerspiller i sin fritid er jeg i princippet ligeglade med - men det kan selvfølgelig være med til at tegne et mere komplet billede.
Hvis jeg føler, at der er smurt for tykt på, ryger den ud.
Omvendt ved jeg godt at ansøgningen skal tegne et rosenrødt spejlbillede af ansøgeren.
Hvis jeg skulle søge job, ville jeg starte med at demonstrere min motivation:
"Jeg vil gerne arbejde hos jer fordi..."
Held og lykke med jobsøgningen.
mvh Hans
PS - hvis du ryger i noget med at skulle sende fire ansøgninger pr. uge, er du velkommen til at sende én til 4pruge@kjers.com. Du får en automatisk kvittering for din ansøgning uden at jeg spilder min tid på at læse den, og du har dermed levet op til én ansøgning.