Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk ansøgningen

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Hej aminoer

Jeg arbejdede som grafiker for et større dansk rejsebureau, og har som så mange andre i denne tid miste mit job. Og vil lige høre jeres holdninger til hvordan man bygge en jobansøgning op? Hvad bør man starte med når man skriver en ansøgning? Er det vigtigere at ansøgningen er faglig end man fortæller hvem man er?

Min egne ansøgninger er bygget op med en kort præsentation, så kommer min lidt om min faglig baggrund og til slut kommer hvad firmaet får, ved at ansætte mig. Og så er ansøgning liret lidt op med lidt grafik.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:24

Hej Henrik

Surt, at du har mistet jobbet.

Det første jeg kigger efter i en ansøgning er, om ansøgeren er motiveret for at arbejde hos mig.
Dernæst kigger jeg efter, om ansøgeren har den nødvendige grundlæggende faglighed - uddannelse, erfaring osv.
Om ansøgeren er spejder eller pokerspiller i sin fritid er jeg i princippet ligeglade med - men det kan selvfølgelig være med til at tegne et mere komplet billede.

Hvis jeg føler, at der er smurt for tykt på, ryger den ud.
Omvendt ved jeg godt at ansøgningen skal tegne et rosenrødt spejlbillede af ansøgeren.

Hvis jeg skulle søge job, ville jeg starte med at demonstrere min motivation:

"Jeg vil gerne arbejde hos jer fordi..."

Held og lykke med jobsøgningen.

mvh Hans

PS - hvis du ryger i noget med at skulle sende fire ansøgninger pr. uge, er du velkommen til at sende én til 4pruge@kjers.com. Du får en automatisk kvittering for din ansøgning uden at jeg spilder min tid på at læse den, og du har dermed levet op til én ansøgning.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:26

... nåja

Hvis jeg søgte en grafiker, ville de der leverede eksempler på deres arbejder have en fordel.

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:28

Hans Stokholm Kjer:

PS - hvis du ryger i noget med at skulle sende fire ansøgninger pr. uge, er du velkommen til at sende én til 4pruge@kjers.com. Du får en automatisk kvittering for din ansøgning uden at jeg spilder min tid på at læse den, og du har dermed levet op til én ansøgning.

Er de ikke stoppet med det cirkus igen?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:33

Hej Henrik

Jeg kan ikke give så meget input på dette her felt. Men du kan se hvordan mit CV er opbygget her. Og måske få lidt idéer.

Du må ellers have held og lykke. Med at finde et nyt sted at arbejde. (Mit CV, er i PDF format).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50

Jo det er de vist.

Man kan godt stå til rådighed, selvom man har søgt mindre end 4 stillinger om ugen, hvis blot man har været aktivt jobsøgende og søgt de stillinger, der er at søge. Omvendt skal du søge alle de stillinger, du kan klare. Dvs. at du også skal søge stillinger uden for dit fagområde, hvis du kan varetage jobbet efter en kort oplæring.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:57

Jeg har en rigtig god ven, som er ledig, og som kun er orienteret om, at reglen om de fire tåbelige ansøgninger stadig gælder. Der kan være forskel fra a-kasse til a-kasse. Jeg undrede mig også, fordi jeg mente at have hørt, at reglen var afskaffet.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32

Den er vist ikke helt afskaffet endnu, de arbejder på at lave en løsning, der giver mere mening. Og som ikke er til ulempe for arbejdsmarket.

mvh Henrik

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 11:36

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:38

Hvis jeg var ledig, ville jeg nu nok alligevel vælge at gøre, som a-kassen siger - under protest.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)