Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har overvejet at åbne en sandwich/salatbar med 20-25 foreskellige salater. og salaterne kan kombineres med foreskellige kødretter såsom kyllingespyd, kyllingebryst osv. sundheden er sat i høj fokus hos os. det er mere sundhedsorinteret mennesker jeg henvender mig til. jeg har skravet de penge jeg skal bruge og fundet lokale ude på Frederiksberg. stort set er klar. mangler kun at underskrive kontrakten. vil lig høre de sidste meninger om konceptet. .

TROR I PÅ KONCEPTET? VIL I SELV HANDLE DER?

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:15
Hvis det lå indenfor nogenlunde afstand af kontoret når man skulle ud og hente frokost og til en nogenlunde pris (max. omkring 50 kr), ville jeg da bestemt prøve det.

Vh.
Christian
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 17:21

Jeg synes helt sikkert det er en fed ide. I stedet for alt det klamme McDonald´s. Helt klart en tommel op fra mig. :)

Tilmeldt 7. Jan 09
Skrevet kl. 17:24

nu ved jeg ikke hvor meget du ved om iværksætteri! hvis ja, er der nogle ting man skal sørge for, inden man overtager. f.eks hvis jeg overtager lokalet 14 dage inden jeg åbner kan man så nå det. Eller er der ting der tager tid at behandle som. cvr nummer osv. eller registrering af en eller anden art.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:24

Det lyder som en tiltalende idé - måske kunne vi ind imellem købe kursistfrokoster hos dig, navnlig hvis der viser sig at være leveringsmulighed. Vi er også på Frederiksberg.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

Hej!

Du skal CVR/momsregistreres(normalt 8-14 dage) samt fødevarestyrelsen skal godkende lokalerne.

Normalt må du ikke åbne, før styrelsen har godkendt lokalerne.

Tilmeldt 6. Jan 09
Skrevet kl. 02:21

Hej.

Helt rigtigt!! Uden godkendelse af køkken og egenkontrolprogram, så lukker Føedevarestyrelsen din biks - øjeblikkelig!!

Jeg tror klart på idéen, kan især godt lide at du vil kombinere salaterne med kødretter, så er der jo også lidt til mændene ;)   -hvis du evt selv kan bage noget godt brød eller lave en ok aftale med en bager, så tror bestemt det skal gå.

En overvejelse: 20-25 forskellige salater synes jeg lyder af temmelig meget - selvfølgelig bliver kunderne imponeret, men for det første er de sikkert lang tid om at bestemme sig for hvilken af de 25 de vil have, og vælger jo netop kun én.... Min erfaring siger mig at du får mega spild.

Jo større udvalg, jo større spild - måske sku du prøve med 10-12 salater og kombinere med lidt "topping" , men ellers kanon idé!!!

Og ja, jeg ville handle der, hvis jeg boede i nærheden.

God vind fremover!!

Tilmeldt 7. Jan 09
Skrevet kl. 15:57

kan forestille mig at det sjældent salaterne sælges alene. menuen er sat op på den måde at man kan kombinere flere foreskellige salater med en eller flere kødretter. f.eks 3 salater og 2 kydretter. eller 4 salater og 1-2 kødretter osv.

Vil du så stadig mene at 20 salater er for et stort udvalg?

Tilmeldt 6. Jan 09
Skrevet kl. 12:09

Måske er det mig der ikke helt forstår, hvad du mener med "salater"...

Hvis du mener en færdig blandet salat (coleslaw, rødkålssalat osv), så tænker jeg stadig det er noget i overkanten....Jeg ville vælge max 15.

Evt 12 "faste" salater og 1-2 "ugens salat" og så afprøve de nye på den måde, og se hvad der går bedst - på den måde er der stadig lidt varriation til dine faste kunder, og du begrænser dit spild... Husk det er jo alt det, du ikke smider ud, der giver dig selv smør på brødet!!

Det skal selvfølgelig siges, at jeg ikke har erfaring med dit koncept, men jeg tænker stadig at konceptet er genialt... ;)

Min erfaring ligger mere i cafeteria og caféområdet... Her ved jeg at jo mere du kan lave på forhånd, jo bedre - de koster færre ansatte, og er noget nemmere at følge med i "middagsrykket"... Hvis du laver 20 salater vil jeg tro du skal smide rimelig meget ud til fyraften, og der ryger jo så en del fra overskudet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)