Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgeskema - Hvor god er du til at læse, svar venligst :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amino er vi lidt nysgerrige.. Gad vide hvor gode folk egentlig er til at læse og hvor meget vi har brug for vores nye oplæsningsværktøj (Se "Læs op" i højre hjørne i dette indlæg).
Så hjælp os med at få stillet nysgerrigheden, tak :-)

Hvor god er du til at læse en almindelig tekst, f.eks. en avisartikel?

Angiv det niveau du mener du er på, det er 100% anonymt, så svar ærligt!

• Meget over middel (57,1%)
  • Over middel (34,8%)
  • Middel (6,3%)
  • Under middel (0,9%)
  • Meget under middel (0,9%)
  • Totalt antal stemmer: 112
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:36

Hej Martin

Jeg vil umiddelbart tro at jeres oplæsningsfunktion mest vil være praktisk for blinde, men det kan da være jeg tager fejl.

Min umiddelbare opfattelse er at de fleste aminoer er ganske velformulerede og dermed så sikkert også er ganske habile læsere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:37

Besvaret. Tillod mig dog at tage udgangspunkt i min normale situation og ikke den nuværende hvor jeg grundet øjn-laser-operation har et lettere sløret syn der sætter mig langt under middel :-)

Kan dog ikke få den der oplæser til at sige noget i hverken Firefox eller Internet Explorer. Har tændt højtalerne og markerer det tekst jeg vil have den skal læse, men der siger intet når jeg trykker play.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:42

Anders Christensen:

Hej Martin

Jeg vil umiddelbart tro at jeres oplæsningsfunktion mest vil være praktisk for blinde, men det kan da være jeg tager fejl.

Min umiddelbare opfattelse er at de fleste aminoer er ganske velformulerede og dermed så sikkert også er ganske habile læsere.

Hej Anders

Da det er under 5 % af dem der besøge Amino, der skriver indlæg, så et det svært at vide hvilket niveau folk generelt er på :-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:43

Nicolai Lønne:

Besvaret. Tillod mig dog at tage udgangspunkt i min normale situation og ikke den nuværende hvor jeg grundet øjn-laser-operation har et lettere sløret syn der sætter mig langt under middel :-)

Kan dog ikke få den der oplæser til at sige noget i hverken Firefox eller Internet Explorer. Har tændt højtalerne og markerer det tekst jeg vil have den skal læse, men der siger intet når jeg trykker play.

Jeg har ikke hørt om andre med problemer. Den virker fint på både min PC med Explorer og min Mac med Safari.

Dbh Martin

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:56

Martin Thorborg:
Jeg har ikke hørt om andre med problemer. Den virker fint på både min PC med Explorer og min Mac med Safari.

Hvis jeg er en enlig svale med det problem så går det nok :-)
Nu har jeg kun checket i de to browsere jeg lige havde åbne, men da det er samme problem i begge kunne det være en bug lokalt på min pc.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Korsør
Tilmeldt 29. Dec 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:22

Fuldstændig enig med Anders..

Bakkeskoven.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:39

Martin Thorborg:
Da det er under 5 % af dem der besøge Amino, der skriver indlæg, så et det svært at vide hvilket niveau folk generelt er på :-)

Mon undersøgelsen skulle have gået på om folk kan skrive? Wink - Spøg til side. Jeg er enig med Anders omkring det anvendelige i oplæsningsfunktionen.  Men dermed ikke sagt at det ikke er et positivt tiltag.

Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:30

Hej

Rigtig godt initiativ!!!

Jeg arbejder med mennesker med læse-stavevanskeligheder, først og fremmest ordblinde. Mit firmas grundydelser er at  teste og undervise både børn og voksne. Ca. 5% af befolkningen er ordblinde i en eller anden grad. Og der er lavet undersøgelser inden for de seneste år, der viser, at i alt op mod 1 million danskere - tro det eller lad være - ikke læser godt nok til at imødekomme hverdagens krav. Men da det  stadig er forbundet med skam for mange at have læsevanskeligheder, er der rigtig mange der holder det for sig selv. Og læsevanskelighederne kan nemt begrænse personens muligheder for at udfolde sit fulde potentiale.

Der er helt klart brug for initiativer af denne slags.

Venlig hilsen

LiIselotte

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 01:46

Martin Thorborg:
På Amino er vi lidt nysgerrige.. Gad vide hvor gode folk egentlig er til at læse og hvor meget vi har brug for vores nye oplæsningsværktøj (Se "Læs op" i højre hjørne i dette indlæg).

Så hjælp os med at få stillet nysgerrigheden, tak :-)

Hej Martin.

Jeg vil godt starte med at rose initiativet, for der er helt sikkert folk som har brug for denne funktionalitet. Nogle af disse har egne hjælpemidler og for dem er det også vigtigt at Amino overholder w3-standarderne bedre. Oplæsningsfunktionen var dog overraskende god i forhold til hvad jeg forventede.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)