Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan laver du en annonce der fungerer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

Konkurrence om læserens gunst og opmærksomhed er den udfordring alle annoncører står overfor. Som regel er det et reklamebureau, som udformer annoncerne, men sidder du selv og bakser med det, er her et par gode råd.

En god annonce kræver godt forarbejde

Hvis du annonce skal have succes er der en række forhold som du skal tage stilling til:

·         Hvem er din målgruppe? Er det en homogen eller heterogen målgruppe?

·         Hvilke medier anvender de? Er det trykte eller digitale medier?

·         Hvad er dit budskab? Ofte er der ikke tid eller plads til mere end 3 budskaber. Derfor vigtigt at du prioriterer benhårdt

·         Hvordan skal annoncen se ud? Grafisk stil & tone samt billedanvendelse

·         Hvad må den koste? For små og for få annoncer giver sjældent nogen effekt

Når du har svaret på disse spørgsmål har du lagt et godt fundament for en god og effektiv annonce.

Nu skal vi så til at arbejde med det visuelle, så din annonce skiller sig ud i forhold til konkurrenternes.

Her er et par reklamebureau tip:

·         Brug en moderne font, og som skiller sig ud fra avisens

·         Pift evt. annoncen op med baggrunds farve, fed tekst eller andet. Det giver en bedre synlighed.

·         Don't tell it! Show it! lyder et ofte benyttet journalistisk mantra. Det, der menes er, at teksten skal give læseren billeder på nethinden.

·         Placér dit logo i nederste højre hjørne, så huskes det bedre

Mediebureau Medieguruerne - branding, medieplanlægning og grafisk design samt webudvikling

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

... og i min online markedsføringsverden kan jeg tilføje:

  • Vær nærværende.
  • Forstå dine kunders behov
  • Undgå at bruge fremmedord
  • Kom med et uimodståeligt tilbud
  • Og fortæl præcist, hvad du ønsker, at dine kunde skal gøre


Og så et spørgsmål.

Jeg hører ustanselig denne fra reklamebureauerne og annoncesælgere:

"For små og for få annoncer giver sjældent nogen effekt" -jnf. ovenstående.

Siden det er et mantra i branchen kunne jeg godt tænke mig at se nogle data, der undebygger dette?

Venlig hilsen,
Christian

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)