Hejsa Mvh |
Hej
Der findes netværk for business angel, og der kan du jo hente en del erfaring omkring de vilkår der tilbydes og hvilken dokumentation der fordres af de håbefulde iværksættere. Det koster ganske vist lidt at være medlem af et sådan netværk, men jeg fornemmer at du vil kunne få gavn af det.
Afkastet er jo lidt som når man spekulerer i aktier, - det er på den lange bane der tjenes og undervejs både tjenes og tabes der penge.
Forskellen på en traditionel investor og en business angel er det arbejde der lægges i bestyrelsesarbejdet, hvor en business angel (og evt. partnere) lægger en del arbejde og erfaring i styring af virksomhedens "tungere" dele, mens iværksætteren koncentrerer sig omkring den del af forretningen som er selve idéen bag investeringen.
Set i dét lys, og som enkeltstående investering, findes der mere lønsomme måder at investere risikovillig kapital på. Jeg fungerer selv som business angel (jeg kalder mig dog investor) og det største afkast henter jeg faktisk ved alle de omkringliggende aktiviteter der kan være ved at få indsigt i visse erhverv og udviklingspotentialer.
/Michael