Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til nystartet business angel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Jeg kunne tænke mig at starte lidt op som business angel og kunne i den forbindelse tænke mig, at høre fra jer, der allerede agerer som business angel, eller på anden måde har kendskab hertil, hvilke vilkår I typisk tilbyder de virksomheder som I investerer jeres penge i? Findes der en slags håndregel for disse vilkår?
Især i disse tider hvor mange unge mennesker med en god idé, har svært ved at rejse startkapital, er der formentlig mange der gerne vil have hjælp fra os der har lidt ekstra på kistebunden, som vi kunne tænke os at investere i nye iværksætterprojekter, men eftersom man også løber en betydelig risiko ved at investere i nystartede virksomheder med ejere der måske endnu ikke har bevist deres kvaliteter og evne til at få noget til at gro, så skal der også kunne opnås et betydeligt afkast, såfremt virksomheden bliver en succes og selvfølgelig helst noget mere, end man kan få i rente i banken, så lad mig høre hvilke vilkår du typisk tilbyder de projekter som du investerer dine penge i og deltager du selv aktivt med råd og vejledning etc i dine investeringsprojekter?

(Jeg er selv succesrig iværksætter gennem flere år og vil selv kunne bidrage med brugbar viden og hjælp for de fleste nystartede iværksættere...)

Alle råd og kommentarer er meget velkommen :o)

Mvh
Jørgen

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:26

Hej

Der findes netværk for business angel, og der kan du jo hente en del erfaring omkring de vilkår der tilbydes og hvilken dokumentation der fordres af de håbefulde iværksættere. Det koster ganske vist lidt at være medlem af et sådan netværk, men jeg fornemmer at du vil kunne få gavn af det.

Afkastet er jo lidt som når man spekulerer i aktier, - det er på den lange bane der tjenes og undervejs både tjenes og tabes der penge.

Forskellen på en traditionel investor og en business angel er det arbejde der lægges i bestyrelsesarbejdet, hvor en business angel (og evt. partnere) lægger en del arbejde og erfaring i styring af virksomhedens "tungere" dele, mens iværksætteren koncentrerer sig omkring den del af forretningen som er selve idéen bag investeringen.  

Set i dét lys, og som enkeltstående investering, findes der mere lønsomme måder at investere risikovillig kapital på. Jeg fungerer selv som business angel (jeg kalder mig dog investor) og det største afkast henter jeg faktisk ved alle de omkringliggende aktiviteter der kan være ved at få indsigt i visse erhverv og udviklingspotentialer.

/Michael 

Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:16

Hej Jørgen

Jeg er Partner i en virksomhed ved navn INNSPIRE, der løbende er på udkig efter kapitalstærke investorer og business-angels.
Vores primære formål er at hjælpe iværksættere og virksomheder med forretningsudvikling og kapitalanskaffelse; men vi varetager i i den grad også vores investorers interesser - om en god forrentning af deres indsud. Vi arbejder således ud fra devisen om at skabe værdi og gevinst for både iværksætter/virksomhed og investor.

Du er velkommen til at læse nærmere om os på www.innspire.dk - måske det kan have din interesse :)

Mvh

Thomas Andersen

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 19:53

Hej Thomas

Det vil jeg gøre :o)

Dbh
Jørgen

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 01:16

Thomas Andersen:
Jeg er Partner i en virksomhed ved navn INNSPIRE, der løbende er på udkig efter kapitalstærke investorer og business-angels. 

Hvad er virksomhedens juridiske navn?

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 05:47

Hej.

Jeg har mulighed for at forrente din investering bedre end de fleste - jeg tjener mellem 20 -100% af min egenkapital om måneden. Det har jeg gjort de sidste 2 år. Min ide kan bære adskillige millioner, hvilket skal give et afkast på de 20 - 100% fra måned et.

Jeg handler værdipapir. Hvis man ved hvad man gør, så er værdipapir langt det nemmeste sted at tjene penge på. Det har jeg gjort i de sidste 2 år.

Men det kræver en vis strategi, som jeg har perfektioneret. Jeg udviklede strategien helt efter hvad jeg selv synes var rigtigt. Altså ikke noget tilfældig bankagtig måde at investere på. Hvor man giver råd og når pengene er tabt, så har det været helt uden risiko for banken.

Da strategien er helt unik, er der basis for at etablere et investeringsbank.  Da min afkast  helt sikkert lyder for utroligt, vil jeg understrege at der intet ulovligt er ved min strategi.

Det er min fuldtids beskæftigelse og for at der ikke er noget som helst ubesvaret spørgsmål, er jeg villig til at du hurtigt med egne øjne direkte får kendskab til mit afkast.

Vi har selvfølgelig alle hørt om de store svindle numre både herhjemme og i udlandet. Men indimellem er der nogen rigtig succes historier.

Jeg håber at du vil give det en chance bare at kigge på om lidt af det holder. Jeg er sikker på at du fra dag et vil bekræfte mig i mit påstand.

Du kan sende en email til mig esmat2878@gmail.com

Vh.

Esmat

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 05:51

Hej.

Jeg har set dit indlæg hvor du fungerer som investor. Jeg håber følgende har din interesse.

Jeg har mulighed for at forrente din investering bedre end de fleste - jeg tjener mellem 20 -100% af min egenkapital om måneden. Det har jeg gjort de sidste 2 år. Min ide kan bære adskillige millioner, hvilket skal give et afkast på de 20 - 100% fra måned et.

Jeg handler værdipapir. Hvis man ved hvad man gør, så er værdipapir langt det nemmeste sted at tjene penge på. Det har jeg gjort i de sidste 2 år.

Men det kræver en vis strategi, som jeg har perfektioneret. Jeg udviklede strategien helt efter hvad jeg selv synes var rigtigt. Altså ikke noget tilfældig bankagtig måde at investere på. Hvor man giver råd og når pengene er tabt, så har det været helt uden risiko for banken.

Da strategien er helt unik, er der basis for at etablere et investeringsbank.  Da min afkast  helt sikkert lyder for utroligt, vil jeg understrege at der intet ulovligt er ved min strategi.

Det er min fuldtids beskæftigelse og for at der ikke er noget som helst ubesvaret spørgsmål, er jeg villig til at du hurtigt med egne øjne direkte får kendskab til mit afkast.

Vi har selvfølgelig alle hørt om de store svindle numre både herhjemme og i udlandet. Men indimellem er der nogen rigtig succes historier.

Jeg håber at du vil give det en chance bare at kigge på om lidt af det holder. Jeg er sikker på at du fra dag et vil bekræfte mig i mit påstand.

Du kan sende en email til mig esmat2878@gmail.com

Vh.

Esmat

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:56

Hej Esmat
Tak for dit indlæg!
Hvis jeg skal ind i et projekt som investor / business angel, så er det jo selvfølgelig grundlæggende for at tjene penge, men det er ikke mit eneste mål. Jeg vil meget hellere støtte og investere i et godt projekt med nogle ildsjæle der sidder med den her fantastiske idé, som de bare ikke kan få igang, fordi bankerne ikke vil låne dem penge, end jeg vil lade andre investere mine penge i værdipapirer osv.
Jeg vil hellere se en virksomhed gro fra ingenting til en hel masse, end at smide mine penge efter værdipapirer, som jo er lige så usikkert. Jeg ved ikke ret meget om værdipapirer, men jeg ved noget om at drive forretning og jeg vil helst det sidste, men tak for tilbudet :o)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)