Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan nogen inspirere mig til valg af bærbar? :-)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja smid dine penge ud på verdens grimmeste computer, som ikke er en skid bedre end en ACER.. Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

n-ielsen.dk:

Kære dig.

Lad dig ikke friste af DELL, MAC, mm Der er 2 producenter der sikre dig en stabil og sikre maskine på xp

HP og Lenovo. Jeg bruger selv HP og har nok en forbrug i din stil, Ja en laptop kører kold nå den okser 10-12 timer omdagen. i 3 år.

Køb dig en 8510P. den rykker. og kan købes med XP pro

Mvh

Morten

Hmm - jeg kan simpelthen ikke li' når folk fyrer noget af der bare kort sagt er noget vrøvl! Jeg kan personligt hverken li' Dell eller Apple, men det skyldes deres forretningspraksis og ikke deres maskiners stabilitet og så sandelig ikke hvor sikre de er! Hvor sikker en laptop er har absolut INTET at gøre med producenten af bærbaren, men derimod med softwaren du kører derpå og de procedurer og regler der sættes af brugeren - intet andet!

Maskinernes stabilitet er oftest også rimelig identisk, i det alle hardware komponenter i store træk er de samme fra producent til producent. Det er blot et spørgsmål om hvordan de har sammensat maskinen, hvilket kan betyde noget for støj, varmeudvikling mm. Og at der skulle være nogen nævneværdig forskel i stabilitet af maskinerne fra Dell/Mac til Lenovo/HP har jeg nu aldrig set noget belæg for - hvis du skulle have noget der underbygger det, så fremvis det endelig, så kan jeg jo blive klogere.

Og så sidst men ikke mindst "Der er 2 producenter der sikre dig en stabil og sikre maskine på xp" - Der findes 0 producenter der sikrer dig noget som helst med hensyn til maskinen i sig selv! Laptops bør pr. definition ikke stoles på og al data bør sikres andet steds uanset om du så har købt en 2000 DKK Medion eller en 50000 DKK Thinkpad. .. og i sidste ende hvis maskinen går ned, så det der sikrer dig noget er en ordentlig serviceaftale med producenten, så du ved du får din bærbar erstattet meget hurtigt.

Og til sidst undskyld fordi jeg nedbryder dit indlæg styk for styk - du mente det sandsynligvis ikke så ekstremt som du skrev det :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

Remydk:

Ja smid dine penge ud på verdens grimmeste computer, som ikke er en skid bedre end en ACER.. Yes

Hehe hvilken producent refererer du til her?

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 23:05

Lenovo eller HP det er op til dig. Har prøvet begge maskiner og ingen at dem har noget der kan imponere mig. Bortset for deres grimme udseende og plastic dimser..

Har også prøvet HP buissnes modellerne da jeg var ansat hos Vestas, de er lidt bedre end dem du får kastet i nakken i Bilka! Men langt fra kvalitet i forhold til det de koster!

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 23:06

Hey - Jeg er glad for det bliver splittet lidt ud, fordi jeg vil helst undgå en religionskrig :-)

Ifht. bruger er jeg nok i den heldige ende, hvad angår vedligehold af styresystem. Den jeg har kørt på 3½ år, blev indkøbt i 20 eksemplarer og jeg er den eneste, der har brugt den så længe. Den har endda været udsat for diverse modalanalyser/3d-scan redigering/billed-video renderings-processer, der hurtigt kan få de fleste maskiner gjort godt trætte. 

Det jeg efterspørger er 100% på hardware delen. Er egentlig mest bekymret for stik, som går i stykker eller eksempelvis hængsler til skærmen, som ryster sig løse osv.

Jeg synes Dells Latitude og XPS ser meget interessante ud i fht. udseende og prisen er iorden. Må lige undersøge dem lidt nærmere..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09

Allan Hansen:

Hey - Jeg er glad for det bliver splittet lidt ud, fordi jeg vil helst undgå en religionskrig :-)

Ifht. bruger er jeg nok i den heldige ende, hvad angår maskinen. Den jeg har kørt på et 3½ år, blev indkøbt i 20 eksemplarer og jeg er den eneste, der har brugt den så længe. Den har endda været udsat for diverse modalanalyser/3d-scan redigering/billed-video renderings-processer, der hurtigt kan få de fleste maskiner gjort godt trætte. 

Det jeg efterspørger er 100% på hardware delen. Er egentlig mest bekymret for stik, som går i stykker eller eksempelvis hængsler til skærmen, som ryster sig løse osv.

Jeg synes Dells Latitude og XPS ser meget interessante ud i fht. udseende og prisen er iorden. Må lige undersøge dem lidt nærmere..

XPS modellerne er lidt for "gamer"-agtige for min smag - Men sådan er det jo :-) Hver sin smag!

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 23:15

Jeg har en XPS M1530 den køre INVENTOR ok, men ikke alt for godt. Skærmen fra DELL er fantastisk! Jeg har også en del HP'er som mine børn leger med.

Men hvis du skal køre programmer der har store krav til Grafikkortet ville jeg købe en Dell Precision. Den model har jeg haft gode erfaringer med. Hvis du skulle købe DELL. Søg efter rabat koder på nettet. Du kan også få lidt ekstra rabat ved at købe den igennem en der er registeret ved Tradedoubler. Jeg mener det er 4%.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:35

hey jeg er selv macbook pro bruger/svin hehe virtual machine er fed hvis man lige skal bruge noget nemt på windows platform men stinker hvis man skal bruge den til det som du skal, den går ned slukker, bliver underlig osv.. har hørt det fra flere... som sagt den er super til mindre og nemme xp platform opg.

design er for mig mac, specielt den nye macbook som for mig overgår alt andet.

mac (apple) er ret "nyt" for mig men en ting er sikkert jeg vender aldrig tibage til "xp computere" (anførsel fordi mac også er en slags xp computer efterhånden)..

mac er top støjsvag, og har et genialt kølingssystem.

mac priser stinker og du er tvunget til at betale for brand og medlemskab i apple logen.

køb aldrig en mac til dit forbrug.. find noget andet det var egentligt bare min svage subjektive mening..

hilsen i love apple mac... hehe

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 01:22

Jeg vil anbefale Dell, Lenovo eller Fujitsu.

Har selv en Dell Latitude og er glad for den - men har bestemt ikke været begejstret for den support jeg har fået. Den bestod stort set kun af en 'fjernbetjening' af mig som tekniker for at rette fejl i software og 30 mins telefonstyret testgennemgang, før de ville acceptere at der var brug for en hardwareudskiftning onsite iflg. den udvidede support-ordning.

Jeg forhandler Fujitsu og har gode erfaringer med både deres kvalitet og supporten.

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 02:44

Morten Ellegaard Larsen:

Jeg vil anbefale Dell, Lenovo eller Fujitsu.

Har selv en Dell Latitude og er glad for den - men har bestemt ikke været begejstret for den support jeg har fået. Den bestod stort set kun af en 'fjernbetjening' af mig som tekniker for at rette fejl i software og 30 mins telefonstyret testgennemgang, før de ville acceptere at der var brug for en hardwareudskiftning onsite iflg. den udvidede support-ordning.

Jeg forhandler Fujitsu og har gode erfaringer med både deres kvalitet og supporten.

Alt det her med hardware bliver hurtig en subjektiv affære. Folk har forskellige erfaringer med forskellige ting.

Men lige ang. Fujitsu Siemens, så er min gamle bærbar (skiftede for et par måneder siden) en Fujitsu Siemens - og aldrig nogensinde vil jeg have noget af det mærke igen. Komponenterne er simpelthen det tarveligste 3. sortering man overhovedet kan opdrive. Det er et stort helvede med at finde drivere.

Eksempelvis, så kan officielle grafikdrivers fra ATI ikke installeres pga. den ikke kan genkende grafikkortet, så der findes kun én grafikdriver til WinXP (som Fujitsu Siemens selv har brygget sammen) og den er over 2 år gammel.

Det er i det hele taget en større videnskab at overhovedet installere Windows, da der skal bruges en bestemt driver til harddisk controlleren (før man overhovedet kan se harddisken) - og denne findes ikke i nogen standard Windows installationer (hverken WinXP eller Vista). Dvs. man skal rippe en Windows DVD - bruge NLite til at embedde Fujitsu Siemens mærkelige driver i installationen og brænde DVD'en ud igen.

Maskinen er "Windows Vista Klar", men der findes ingen lyddriver som fungerer. Så det udsagn kan vist diskuteres. Jeg forsøgte på et tidspunkt at installere Ubuntu på maskinen, men det var fuldstændig håbløst at få den til at genkende så meget af hardwaren at opløsningen kunne sættes højere end 640x480.

Så kort fortalt, så er Fujitsu Siemens gode rent hardware specs mæssigt (kontra prisen), men selve hardwaren er rent kvalitetsmæssigt det ærgerligste elektronik man kan opdrive nord for Alperne.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)