Vi er kommet i den trælse situation at vi måtte bortvise en af vores medarbejdere i fredags pga. tyveri. Vi har endnu ikke givet opsigelsen på skrift da det blev opdaget relativt sent, og vi har drøn travlt i tiden med at nå at få alle julegaverne ud af døren.
Men er der nogle der har en skabelon, eller kender til et sted hvor man kan finde et godt juridisk dokument vi kan bruge til det? Så vil jeg være jer evig taknemmelig da det er første gang vi står i denne situation og vi vil helt ikke vil rammes af at vi skulle lave en procedure fejl eller lign som en fagforening eller andre kan komme efter os med.
I er meget velkommen til at sende en pm eller mail til mrm@skiftselv.dk
Rigtig god jul til jer alle.
Mvh
Martin René Mortensen
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
Det er jo en rigtig træls situation, at komme i, og du har helt ret i at det er vigitgt at håndtere det korrekt - herunder at handle med det samme. Der skal handles uden ugrundet ophold, da bortvisningen ellers svækkes. Så vedkommende skal gerne have bortvisningen imorgen.
Hvis du vil bortvise en medarbejder pga. tyveri, så formoder jeg at forholdet er politianmeldt, ellers er det et godt sted at starte.
Jeg er ganske overbevist om at en sag om en medarbejder der bortvises pga tyveri, men ikke politianmeldes vil give ubehageligt meget ballade i forhold til en fagforening, hvilket jo er ganske fornuftigt fra medarbejderens synspunkt.
Det juridiske dokument du efterspørger skal nødvendigvis tage udgangspunkt i den kontrakt du har med medarbejderen, og du bliver nødt til at tage dig tiden til at afskedige medarbejderen ordentligt. Dvs. skriftlig opsigelse, afleveret til personen med henvisning til hvad medarbejderen har gjort forkert. Har du ikke haft politiet med på sidelinien (hvad du iøvrigt altid bør ) så henvises der til vidner hvad angår både pågribelsen, bortvisningen og afskedigelsen.
Det er utroligt ærgeligt at skulle betale tort til medarbejderen hvis du ikke efterfølgende kan bevise forløbet.
Der er beviser og vi har en tilståelse, sagen har vi valgt ikke at gå til politiet med da vi hellere ville have den afsluttet her og nu med en betaling af det manglende.
Både til jer der har svaret her, og til jer som har sendt en mail til mig vil jeg gerne sige tusinde tak, det er utrolig dejligt at have et Aminonetværk at trække på.
Jeg har fået skrevet bortvisningen nu. og jeg tvivler på der ellers kommer ydeligere problemer, da vi har været i dialog med fagforeningen.
Mvh
Martin
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk