Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afdrag som betalingsmetode.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været i tvivl om hvor dette spørgsmål skal postes, så korriger mig endelig hvis jeg har valgt den forkerte gruppe.

Vi sælger elektriske og benzindrevne løbehjul, og i disse nedgangstider overvejer vi at tilføje en betalingsmetode, så flere mennesker har mulighed / råd til at købe vores produkter. Vi overvejer at tilbyde vores private kunder (btc) en afdragsordning så de betaler XX kr i XX måneder. Slutbeløbet bliver så selvfølgeligt lidt større end ved kontant betaling.

Kan vi uden videre gå i gang med dette, eller er der en masse regler/love vi skal være opmærksomme på?

På forhånd tak

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Hvis jeg var dig ville jeg finde et selskab der udelukkende arbejder med sådanne afbetalingsaftaler, og så lade kunden betale til dem.

Så får du din pris for varen fra det firma der håndterer afbetalingen (og scorer renter og gebyrerne) med det samme, og slipper for bøvlet med kunder der eventuelt ikke betaler.

Det ville være sådan en model jeg ville gå efter hvis det var mig der stod i din situation.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:18

Hej Anders

Ja det er helt sikkert også med i overvejelserne. Jeg har endda ladet mig fortælle at man får en provision på op til 8-10% af det lånte beløb.

Jeg ved også at renterne/gebyrerne for kunden ofte er helt vildt høje. Så måske kan man skabe en win/win situation ved at tilbyde kunden en ordning, der er billigere end hos et lånebureau, men over de 8-10% vi som firma bliver tilbudt i provision.

Hilsen Morten

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:27

Hejsa.

Jeg er på ingen måde sikker på hvordan lovgivningen er på området, men jeg mener ikke du må tage mere for varens egentlige pris.

Derimod må du tage gebyr, renter osv.  og give rabat til kunder der betaler kontant, men mener at det skal markedsføres med samme vejl. udsalgspris.

Da jeg selv engang har solgt vare på samme måde, er min bitre erfaring at vare til under 5000kr - 8000kr ofte trækker folk til som har lidt svært ved at huske at betale. Man kan selvfølgelig ikke skære alle over samme kam, men jeg har en betydelig større mængde afdragsaftaler som ryger til indkasso på vare som ligger under 8000,- end jeg har for vare til f.eks  25.000,- Og det er selvom vi bruger sammme kreditvuderingsskabelon på alle ansøgninger. Jeg er ikke fordomsfuld; det er bare ren statestik.  9 ud af 10 inkasso sager som røg til inkasso i 2006 var for køb under 8000,-   Fordeling af solgte vare på afdragsordning er ca 50 /50 af om varen koster over eller under 20.000. Jeg brugte kun denn salgsmetode i 2006 og salget steg da også en smule i forhold til 2005, men den samlede ekstra indtægt må siges at være meget nær kr 0,-. Samlet antal afdragsordninger i 2006 var 211stk .

Dertil skal siges at vi valgte selv at financere lånet for køber.  Hvis jeg beslutter at bruge samme betalingsmulighed igen vil jeg helt klart vælge et finansieringsselskab til at varetage den del.  Her får du et fast beløb pr handel og din handel er afsluttet med det samme, da du får hele beløbet + bonus fra finansieringsselskabet. Hvis køber glemmer at betale er det ikke dit problem. Dog skal også siges at hvis du vælger selv at finansier beløbet for kunden vil din indtægt være størrer.

Håber du kan bruge min erfaring til lidt.

Hilsen

Vulf.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:53

Hej Vulf

Tusind tak for dit svar. Det er jeg rigtig glad for Smile

Og jo dine erfaringer er helt sikkert værdifulde.

Det er rigtigt at det da helt sikkert vil være lettest at lade et andet firma klare finansieringen. Men en ekstra profit på fx. 30% er nu alligvel tiltalende.
Men en anden mulighed var selvfølgelig at prøve at starte med et finansieringsfirma for at se om det overhovedet vil generere mere salg.

En anden mulighed er at begynde at importere / sælge dyrere produkter, da det jo i henhold til din erfaring er mere sikkert Stick out tongue

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)