Ved ikke lige om det er i denne rubrik, jeg skal skrive, men jeg har lige fået at vide af min revisor(Deloitte) at det ikke er lovligt at mit system til webshoppen ikke laver en faktura men kun en ordrebekræftigelse til kunden. Jeg har spurgt min udbyder, og de sagde at det kunne deres system ikke lave. Derudover har jeg fået af vide, at hvis jeg giver manuel rabat, hvor jeg bare selv trækker beløbet fra og hæver det mindre fra kunden, så vil told og skat kræve moms af det fulde beløb som står på ordrebekræftigelsen, da jeg ikke bare kan "tilføje med blyant" hvad jeg har trukket fra - heller ikke selv om det beløb stemmer overens med beløbet der er trukket fra kundens konto. Det med den manuelle rabat er fordi det system jeg bruger er alt for besværligt at ændre rabatter på. Så er mit spørgsmål - hvordan gør andre webshops, der kører med manuel fratrækning af rabat - og kan man oprette en faktura i fx. excel, som man lovligt kan bruge - også som bilag til SKAT - Kunden har vel egentlig også krav på en faktura og ikke bare en ordrebekræftigelse
|
Dinero giver dig gratis bogføring, fakturering og momsregnskab.
Det er Danmarks bedste cloudbaserede regnskabsprogram for enkeltmandsvirksomheder, og vi har den mest fantastiske support, som står klar til hjælpe dig, så du kan bruge mere tid på alt det, du finder vigtigere.
Få Dinero gratis i dag.