Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man en lovlig faktura???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke lige om det er i denne rubrik, jeg skal skrive, men jeg har lige fået at vide af min revisor(Deloitte) at det ikke er lovligt at mit system til webshoppen ikke laver en faktura men kun en ordrebekræftigelse til kunden. Jeg har spurgt min udbyder, og de sagde at det kunne deres system ikke lave.

Derudover har jeg fået af vide, at hvis jeg giver manuel rabat, hvor jeg bare selv trækker beløbet fra og hæver det mindre fra kunden, så vil told og skat kræve moms af det fulde beløb som står på ordrebekræftigelsen, da jeg ikke bare kan "tilføje med blyant" hvad jeg har trukket fra - heller ikke selv om det beløb stemmer overens med beløbet der er trukket fra kundens konto.

Det med den manuelle rabat er fordi det system jeg bruger er alt for besværligt at ændre rabatter på.

Så er mit spørgsmål - hvordan gør andre webshops, der kører med manuel fratrækning af rabat - og kan man oprette en faktura i fx. excel, som man lovligt kan bruge - også som bilag til SKAT - Kunden har vel egentlig også krav på en faktura og ikke bare en ordrebekræftigelse

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:12
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:01
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16

Hej!

Jeg mener ikke, at det er noget problem at bruge odrebeskræftelsen, såfremt alle oplysninger er tilstede der.

Desuden burde manuel rabat heller ikke give problemer, idet transaktionen minus manuel rabat vel kan følges

til bankkontoen.

Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:30

Det er skatteeksperten hos Deloitte, der har sagt at SKAT ikke vil godtage at hvis jeg fx. har en kunde som køber for 500,- og der fx. på min webshop har stået at jeg giver 25% rabat - og så efterfølgende kun hæver 375,- fra kunden. Når mit websystem ikke kan lave en faktura, har jeg jo kun ordrebekræftigelsen, hvor jeg så med blyant kan skrive, at jeg har givet 25% rabat og at beløbet på kontoen afviger fra ordrebekræftigelsen.

Deloitte siger, at SKAT så vil afkræve moms af det fulde beløb på de 500,- selv om jeg kun har solgt for 375,-

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20

Tja....jo større revisionsfirma.....jo mere snørklet tolkes reglerne.

Du betaler nok en formue, for at skatteeksperten hos Deloitte udtaler sig.

Jeg har mange webshops(også mine kones)som gør som du gør, og der har aldrig været problemer

med SKAT desangående!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)