Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Napoleon Hill / Personlig motivation og udvikling.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoèr

Gennem mine mere end 18 år som iværksætter har jeg brugt Napoleon Hill`s goder råde og idder. Til at inspirere og motivere mig, specielt når livet har været sort og modgangen ikke til at overskue.

Og da jeg havde læst et kapitel i bogen hver uge i mere end 6 år. Følte jeg at det var på tide at oversætte den til dansk.

Jeg vil hermed førsøge at vidergive min inspiration, og starter med at indlægge forordet i "Bliv rig med god samvitighed"

Håber at i bliver lige så inspireret som jeg.

Napoleon Hill            Bliv rig med god samvittighed.                                       Forord

Forord

Jeg var så heldig at være Napoleon Hills nærmeste overordnede i en tiårsperiode i 1950- og 1960- årene. I denne tid samarbejdede vi, og vores foredrag, bøger, film og personlige konsultationer gav tilfredsstillende, effektive og ofte forbløffende resultater. Dr. Hill og jeg lærte tusindvis af enkeltmennesker at motivere sig selv og andre for bevist at skaffe sig livets sande rigdomme foruden at opnå en utrolig økonomisk og forretningsmæssig succes.

Men vi observerede snart at mange mennesker lærte sig principperne, men udviklede ikke vanen med at bruge dem. De mistede inspirationen og stoppede dermed at forsøge. Vi indså da at motivation ( en inspiration til at handle ) er som et bål: Hvis der ikke hele tiden lægges ny brænde på, slukkes flammerne.

For at bevare motivationens flamme begyndte Dr. Hill og jeg at udgive tidsskriftet Succes Unlimited. Gennem inspirerende artikler sørgede vi for ubegrænset brændstof til dem som havde et ønske om at motivere sig selv til endnu højere præstationsniveauer. Dette fungerede utrolig godt. Tusindvis af mennesker brugte dette lille tidsskrift med de store ideer som en kilde til regelmæssig insprøjtning af entusiasme.

Artiklen i denne antologi blev først trykt i Succes Unlimited. På grund af den tidsløse tiltrækningskraft har Napoleon Hill Faundation stillet denne samling af Dr. Hills mest populære artikler til rådighed. I lighed med bestseller bogen Think and Grow Rich, hver artikel er interessant læsning, og hver enkelt indeholder et budskab specielt til dig. Hver enkelt tager sigte på at udvikle den ubegrænsede kraft i dit sind.

Denne bog alene kan ikke give dig lykke, sundhed, kraft og rigdom. Men hvis disse ting er hvad du er ude efter, vil den hjælpe dig med til at skabe nye ideer og gøre det lettere for dig at være fokuseret på at nå dine mål. Du vil opdage nye muligheder som ikke tidligere stod nær så klart for dig. Men det vigtigste er at du bliver drevet til at følge op med handling.

Du kan opnå godt helbred og lykke. Rigdom kan du skaffe dig. Kraften har du fra naturens hånd i ubegrænsede mængder i dig. Men du må finde ud af om du er villig til at betale prisen for at udvikle og trække den frem ved at bruge succesprincipperne som er skitseret i denne bog, således at du kan opnå livets sande rigdom. Valget er dit – og kun dit.

Hvis du er klar til at opdage og bruge det enkelte, universielle princip som findes på disse sider, kan du forberede dig her og nu ved at bestemme præcist hvad du vil opnå og skaffe dig. Når du har konkrete, langsigtet, foreløbige eller umiddelbare mål, har du langt større muligheder for at erkende, relatere, assimilere og anvende principperne og teknikken som kan hjælpe dig til at nå disse.

Jeg kan omtale deres effektivitet med en vis autoritet, for det var anvendelsen af dem som gjorde det muligt for mig at starte mit første forsikringsselskab med kun 100 dollar i start kapital og arbejde mig op til en stilling som bestyrelsesformand  i AON Insurance Companies, en mange milliarddollar-koncern som nu operere på fire kontinenter. Tusindvis af vores salgsmedarbejdere, kontorfolk og aktionærer ligger i den øverste del af lønskalaen fordi de praktisere principperne som Dr. Hill har skrevet om.

I løbet af mine år som leder af Chicago Boys Club så jeg hvordan livet ved byens ungdom forandrede sig til det bedre takket være anvendelsen af den dybe sandhed som ligger i denne filosofi for personlige præstationer. Og jeg har set hvordan tilbagefaldende blev reduceret hos indsatte som studerede Dr. Hills artikler i bøger og tidsskrifter mens de sad i fængsel. Principperne er tidsløse. De er lige anvendelige i dag som de var da han først publiserede dem i Succes Unlimited.

Jeg har gjort det til en vane at vurdere mit eget og andres arbejde ud fra en enkel standard : Resultater er det som tæller. Jeg ved fra egne erfaringer og erfaringer fra tusindvis af læsere som har skrevet til mig fra alle kanter af verden at Napoleon Hills tidsskrifter har haft en kraftig indflydelse mod at have opnået lykke, godt helbred, kraft og rigdom til dem som har et oprigtigt og brændende ønske om at nå sine mål.

Artiklerne som er taget med i denne skatkiste, kan gøre det samme for dig. Hvis du følger opskriften som Napoleon Hill  har skitseret, vil du opdage – som millioner andre allerede har gjort – at de eneste begrænsninger du har, er dem du har i dit eget sind.

W. Clement Stone, Bestyrelsesformand

The Napoleon Hill Foundation                  

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)