Nu er jeg med :)= Mange tak for infoen peder. Creator du kan skrive en mail til cthgroup @ gmail.com |
Hej Claus,
Jeg har været i samme situation som dig i mange år. Jeg har haft utallige forretningsideer igennem tiden, mange af dem ubrugelige, men en del af ideerne var gode nok hvis bare jeg havde haft en masse penge.
Jeg har et par (synes jeg selv) mægtig gode ideer på hylden der venter på den dag hvor jeg har pengene til at investere et større beløb i en virksomhed. Hovedproblemet med disse ideer er at jeg endnu ikke har råd til at ansætte/hyre den nødvendige arbejdskraft da jeg selv mangler talentet til at føre projekterne ud i livet på egen hånd.
Da jeg ikke har penge til at købe mig til de talenter jeg mangler, så har min løsning været at kategorisere alle ideer, hvor jeg ikke personligt har siddet inde med kritisk viden eller erfaring som urealistiske.
Med min baggrund i eksportsalg og markedsføring har jeg fokuseret på ideer hvor fundamentet er bygget på kundeservice og/eller markedsføring, for det er forretningsideer der er realistiske for mig indtil jeg kan få stablet nok penge sammen til at bygge en virksomhed på indkøbte talenter.
Jeg vil ikke fraråde dig at bygge videre på dine ideer der afhænger af frivillige programmører, men jeg vil blot fortælle dig om det "filter" jeg bruger.
Uden filteret ser det ud til at det er penge der er mit næsten uløselige problem, men med filteret slået til, så er det tydeligt at det bare er et spørgsmål om at finde den rigtige ide der passer til mig.
Før var jeg et ide-menneske med et stort problem, nu er jeg et ide-menneske med en interessant udfordring.
Mvh,
Thomas