Uha, hård tone i denne tråd. Nu skal jeg ikke gøre mig til dommer over, hvem der er ”smarte” her på forummet, men jeg vil dog alligevel pointere, at Google bestemt ikke er glade for hverken autogenereret indhold eller kopieret indhold. Dette er i direkte konflikt med webmaster guidelines, hvilket betyder overhængende risiko for at blive udelukket fra både indeks og AdSense. En forretningsmodel, der er baseret på enten autogeneret indhold eller kopieret indhold, er derfor, i mit univers, ikke videre langsigtet.
Til Riisager: Det lyder bestemt som et spændende system, du har udviklet/fundet. Jeg kender dog mange særdeles kompetente udviklere, der er blevet permanent udelukket fra AdSense, fordi Googles pludselig har ændret deres måde at spore autogenereret indhold. Kald mig bare konservativ, men jeg ville aldrig turde basere min indtægt på denne type koncepter.
Til Miamaria: Jeg synes selve konceptet ser fint ud, men pas på med at placere AdSense på sider uden indhold. Fx http://www.love-portalen.dk/category/Restauranter-i-Jylland.aspx. Google tillader ikke, at man placerer AdSense på sider under udvikling. Det ville være synd at blive lukket, blot fordi du ikke er helt færdig min dit indhold.
Til AMR: Jeg ville nok skrue lidt op for ambitionsniveauet. Hvis du vil have AdSense til at give en ordentlig indtægt, kræver det en pæn mængde trafik. Skab en hjemmeside, som folk gider besøge. Jeg er helt enig med Marcus (se længere oppe i tråden) om at det typisk giver størst succes at lave en side om et emne, som du rent faktisk interesserer dig for. Uanset hvad, ønsker jeg dig held og lykke med projektet.