Til Martin og redaktionen. Jeg forstår ikke hvorfor mine indlæg jvf. http://www.amino.dk/forums/p/47310/281187.aspx#281187 er flyttet til sektionen andet - Cafe. Jeg placerede mit første indlæg i denne sektion fordi det var skrevet som: Relevant vedrørende bogholderi, fordi de store poster for bedrageriske transaktioner straks burde springe enhver bogholder, regnskabsmand, direktion, bestyrelse, revisor og regnskabslæser i øjnene. Relevant for regnskaber, fordi store tal normalt specificeres. Selskabet sagde selv, at de havde 2500 kunder i udlandet og sammensætningen af disse burde være forklaret. Debitorkontrol er en normal procedure i ethver revideret årsrapport. Revisor bør som minimum gennemlæse debitorregnskabet og udvælge nogle få stikprøver til nærmere undersøgelse. Relevant for moms-regnskab, da store moms-karruseller oftest konstrueres ved at lave mere eller mindre fiktiv eksport, hvor der så automatisk kommer et meget stort likviditetsprovenue tilbage fra ToldSkat. Relevant for skatteborgerne, fordi ToldSkat med en særdeles beskeden indsats forlængst burde have kigget på de angivne moms-transaktioner og fanget svindlerne. Relevant fordi ToldSkat ellers bruger uforholdvis store ressoucer til at jagte små virksomheder og gøre livet særdeles surt for små iværksættere. Man kan sige at ToldSkat nidkært vogter over skillingerne og lader dalerne rulle afsted med stor hast. Relevant fordi man i en eventuel skattereform hurtigt og effektivt kan eliminere momskarrusseller ved at fjerne moms-posteringer mellem virksomheder, som begge er momsregistreret. Relevant fordi staten ved en skattereform på en meget simpel måde kan eliminere en stor del af sort arbejde ved at give et mindre skattefradrag på arbejde for private og sikre, at betalinger indtægtsføres andetsteds. Relevant fordi denne svindel for længst burde have været afsløret. Relevant for denne denne sektion og/eller andre omkring finansiering og eventuelt personaleadministration ETC. fordi det i enhver henseende er uforklarligt, at de store banker kan svindles for så mange penge, når bankerne oftest over for iværksættere arbejder med "seler og livrem og en kran ved siden af", når de eventuelt overvejer lån til de mindre og nystartede iværkssættere. Relevant fordi bankernes normale kontrolmekanismer i disse sager klart var sat helt ud af kraft. Bankernes interne og externe revision har klart ikke lavet deres normale arbejde efter det gammeldags begreb "god revisionsskik". Relevant fordi denne form for svindel jo altid afsløres før eller senere. Relevant fordi iværksættere bør forstå, at bogholderi og regnskaber i realiteten ligesom fysik har indbyggede "naturlove", som man ikke kan unddrage sig. Relevant fordi det er skrevet af en person med en formel uddannelse som revisor hos C. Jespersen (CJ) med HD-R og teoretisk del af revisoreksamen og at det er helt uforståeligt, at dette store revisionsfirma med det nye tilnavn KPMG har kunnet lade noget sådant passere. Relevant fordi dengang JEG var ansat og under udddannelse hos CJ var der ingen tilsvarende skandalehistorier og som revisorer fandt vi næsten aldrig bedrageri i dette omfang. Det kunne umuligt finde sted over længere tid. Det ville ALTID hurtigt være blevet opdaget. Alle vidste det og personale hos CJ klienter havde MEGET stor respekt for revisionen. JEG mener nu, at dette skyldtes, at CJ over mange år havde gjort et særdeles godt arbejde for deres klienter. Jeg har over en del år fået en bedre forståelse af, at jeg hos CJ har fået en særdeles god uddannelse og indsigt, og jeg er det gamle CJ dybt taknemlig herfor. Relevant fordi skandalen alligevel breder sig og Aminoer via indlæg her på Amino ville kunne få en langt bedre forklaring om, hvorfor det skete og hvordan det BURDE være undgået. Relevant for Amino fordi medierne ved at bringe deres historier ofte er upræcise og klart viser, at hverken journalister eller redaktion forstår, hvad der faktisk er sket i relation til bogholderi, regnskab og revision. Relevant fordi sagen viser, at selv store og ellers velrenommerede revisionsfirmaer fejler trods statsautorisation og meget store indtægter. Jeg har længe argumenteret for, at årsrapport og statsautoriseret revision er irrelevant ved opstart af små selskaber og iværksætteri. Relevant fordi næsten alle delhistorier indirekte peger på total mangel for rettidig omhu. Jeg skal afslutningsvis sige, at jeg altid har gjort mig meget stor umage med at være præcis og relevant i mine relativt få indlæg her på Amino. |
IT-Factory, bogføring, moms, regnskaber, revision og relevans
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Hvad angår flytningen af din oprindelige tråd til "Cafe" i stedet for "Bogholderi, skat, moms og regnskab" så kan den naturligvis diskuteres, men jeg vil tro det er fordi den slags debatter har det med at køre af sporet og komme til at handle om ting der ikke har fokus på bogholderi, skat, moms og regnskab. Kigger du på tråden så synes jeg også det er hvad der er sket i dette tilfælde, så jeg synes ikke der er noget galt med at den er blevet flyttet. Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor du ikke har svaret på de spørgsmål der er blevet stillet til dit indlæg i tråden? det var jo et oplæg til debat du lavede, ikke et blogindlæg, og tilmed med nogle ret alvorlige anklager. |
Ejler, Et ord på vejen - selv om dit indlæg ikke er stilet til mig. Jeg forstår på teksten fra Nicolai Lønne at han havde flyttet dit andet indlæg ind under det første. Det lyder næste som du selv har fået valgt galt kategori. "(tillod mig i øvrigt at flytte dit nye indlæg ind under dit indlæg fra tidligere i dag om samme emne)" Sådan var ordene fra Nicolai Lønne. Hvorom alting er så er jeg enig med dig i at det første indlæg sagtens kan holde en kategori som "Bogholderi, Skat, moms og regnskab". Det er absolut et emne som har relevans og kan give anlæg til megen debat - ikke mindst med dine bemærkninger i ovenstående indsigelse. Hvor tråden knækkede i går er dit 2. indlæg, som i sin saglighed hører hjemme under kategorien "CAFE". Henrik |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)