Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Office 2007 - kan det være rigtigt at dette er lovligt?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare for lige at kaste tændvæske på outlook 2007 vs 2003 versionen, så kan et argument være at de i 2007 versionen har skiftet hele motoren der håndterer e-mails i Outlook ud med den samme som de bruger i word til at vise og skrive HTML. I stedet for at bruge den version af internet explorer som er installeret på systemet. Det svarer nogenlunde til at e-mail-klienten er blevet skudt tilbage til et niveau lige omkring 1999/2000 hvad angår understøttelse af diverse formatteringsstandarder.

Dvs at pænt mange standard nyhedsbreve og e-mails har en tendens til i bedste fald at være lidt kedelige at se på (pga manglende baggrundsbilleder m.v.) til at være komplet umulige at læse (pga en stor mængde standard funktionalitet der pludselig er fjernet i forbindelse med "opgraderingen").

Så hvis man bruger e-mail meget, og især hvis man modtager formaterede e-mails (alt lige fra nyhedsbreve til systembeskeder, rapporter og lignende), så kan der være en idé med at nøjes med 2003 versionen. :)

Det er altid fascinerende hvordan softwareleverandører kan slippe afsted med at nedgradere funktionalitet i en sådan grad i en ny version, uden at folk bemærker det. Microsoft er eksperter i det. :-)

Det skal dog siges at Outlook 2007 har en funktion til at vise en e-mail i browseren for at løse problematikken. Knappen er bare gemt godt af vejen, og man kan undre sig over at de overhovedet har følt at det var nødvendigt at bygge den funktionalitet i stedet for bare at lave en ordentlig inline-motor :-)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

patrickb:

Jo der er meget galt med Office 2007 - nemlig at brugervenligheden er blevet kastet ud af vinduet. Hvorfor må guderne vide, men mit gæt er, at et eller andet skulle der jo laves om.

Nyskabende kan man vel godt kalde at ødelægge en velfungerende og brugervenlig brugerflade til fordel for det glade vanvid, for "nyt" er det da!



Ja.. det er jo så et spørgsmål om hvem du spørger :) Hvis du spørger mig, så er 2007 blevet markant mere brugervenligt. Jeg bruger excel det meste af min dag, og på rigtig mange måder har 2007 gjort min adgang til vigtig funktionalitet nemmere og også kortere. Alene pga. ikonerne kan jeg nu nemmere finde de rigtige funktioner hurtigt. Power point er blevet så meget nemmere at arbejde med, især når man arbejder med masters og figurer.

Men patrick, vi bliver ikke enige, og det er jeg også ligeglad med. Jeg kender mennesker i begge lejre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må jeg holde med Casper. 2007 er en kæmpe forbedring og min tid med word er ca skåret ned med 30%. Det kan anbefales at i får fat i nogle af microsofts demoer af forbedringerne så man bliver sat ind i de små nifty genveje..   fx popupmenuen med fed, kursiv, font og størrelse, når man bare holder musen over sin markering.  JA generelt det hele.. men nu brugte jeg så også en time af min dag på at se microsoft konsulenternes film i Microsofts Partner system. Det kunne godt svare sig, selvom man som mand mener at manualer og brugsvejledninger skal samme vej som gårsdagens avis... Nogle steder betaler det sig bare.. særligt ved Billede og IT... om man vil det eller ej.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Sigaard:


Men patrick, vi bliver ikke enige, og det er jeg også ligeglad med. Jeg kender mennesker i begge lejre.

Nuvel. Men kan vi så blive enige om, at de skulle have gjort det muligt at vælge den gamle opsætning, hvis man foretrak denne?

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør nu, det er jo ikke et demokrati med MS, hvornår har det nogensinde været det?  ;)

GO VISTA ..  or GO HASTALA VISTA.. you deside.

Umiddelbart vil jeg mene at det perfekte elektroniske diktatur vil komme når Apple sammensmelter med MS.   MInus Bagudkompatibilitet krydset med pebret forandring ...   åhh hvilken fryd.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Daleng:
Hør nu, det er jo ikke et demokrati med MS, hvornår har det nogensinde været det?  ;)

Nej, og derfor vil jeg gerne benytte lejligheden til at opfordre til væbnet opstand! Vi besætter en lufthavn! Hvem vil med?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ved ikke hvor meget jeg ville stole på den side...

Har et andet forslag til dig, men det kræver du er studerende på en videregående uddannelse (hvis du ikke er det, er linket nok ikke til megen hjælp), men på www.ultimatestudent.dk kan du få Office 2007 Ultimate for kun kr. 400,00, hvor du får alle programmerne med...

Købte det selv den vej fra igår...

Håber det måske er til hjælp for nogen Wink

 

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Office 2007 i Home & Student versionen kan købes hos Fona, Computercity o.l. steder for cirka Kr. 1000,- +/- lidt. Den må installeres på 3 pc'ere inden for hustanden.

OpenOffice er et glimrende alternativ - personligt blev jeg træt af for mange små-bugs, der samlet set blev pisse irriterende. Men - den kommer selvfølgelig an på , hvordan du bruger den.

2007 er anderledes - men må indrømme, at jeg efter en uges tid holder mere og mere af den.

Og en generel betragtning... Mennesker er villige til at betale Kr. 10.000,- for at få det sidste skrig i hardware hvert andet-tredie år - men software for et par tusinde vil man bare ikke betale for... Hvorfor?

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi folk føler sig dumme pga naboen har en piratkopi af samme program/styresystem, og vil grine sin røv i laser hvis han hørte at man havde betalt 1000 kr for et program... Hånligt ville han sikkert sige at han ville have brændt den ud til dig for 800 kr..

Held og lykke med at lave en piratkopi af en Intel 7 CPU...

Hilsen en der glad betalte for VistaUltimate BOX edition... (og har hørt for det 30 gange)

 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)