Jeg bakker op om AIDA-modellen
A=Attention
I=Interest
D=Desire
A=Action
Jeg har for nylig lavet skabelonen til et salgsbrev for en revisor/bogholder. Brevet blev ikke brugt, fordi det ikke kunne nå ud før jul. Målgruppen er små virksomheder, der måske selv laver "amatørbogholderi" eller som overvejer at ansætte en "kontordame", der skal klare bogholderiet og fylde tiden ud med opgaver, der egentlig ikke rigitg er der. Det så ca. sådan her ud (i stikord efter hukommelsen):
Attention (opmærksomhedskrævende overskrift og billede):
Vi tæller dine klejner - for pebernødder (billede af klejner og pebernødder)
Interest (skab interesse for din ydelse)
Mange virksomheder har ikke orden i deres bogholderi - det har vi!
Desire (få modtageren til at begære din ydelse)
Liste over ulemper ved den nuværende situation og tilhørende fordele ved brug af "os".
f.eks.
Måske bogfører du selv, selvom du har travlt med firmaets andre opgaver?
Lad os bogføre og brug tiden på det, du er god til.
Action (få modtageren til at handle - hvad vil du have ham til at gøre):
Kom ind på kontoret i december. Så kigger vi på din klejnekasse over et par pebernødder.
Derefter kontaktoplysninger osv.
Som andre nævner, bør I starte med at beslutte jeres egen stil.
Den overfriskfyrsagtige kunne se sådan ud:
A: Fuck - nu skar CNC-maskinen skævt igen...
I: Kender du det, når din CNC-maskine pludselig har en usikkerhed på 0,1 mm i stedet for 0,01mm, og du ikke har råd til en ny?
D: Lige nu har vi 10 brugte stående til 1/10 af nypirsen.
A: Klik ind på Industribasen.dk i en fart - vores præcision er der ikke noget i vejen med
Den meget ordentlige kunne se sådan ud:
A: CNC-maskiner sælges - brugte med gode
I: Mangler du en CNC-maskine, men har du ikke pengene til en ny - så kan vi hjælpe dig.
D: Vi har lige den maskine du mangler - til den helt rigtige pris.
A: Besøg os på www.industribasen.dk
Imellem de to ligger 16 milliarder andre muligheder.
Det vigtige er, at du kan leve op til dit salgsbrev, når kontakten er skabt.
En anden vigtig ting er at følge op på det - men det var jo ikke det, du spurgte om.
God fornøjelse
mvh Hans