Det er ret nemt, du skal bruge det samme papir arbejder som naar du stifter en enkeltmandsvirksomhed.
Kan hentes hos skat.dk den hedder hvist nok stiftelses blanket. Den skal dog udfyldes lidt anderledes, og har hvist ikke smba paa som mulighed, selv om det er den man skal bruge.
Ud over dette skal du vaere opmaerksom paa at der skal vaere 2 direktoerer i et smba. Den ene kan dog godt vaere et andet selskab.
Saa der er bestemt ikke nogen grund til at betale dig fra det, naar du kan goere det selv gratis. Hvis det endelige er tror jeg faktisk jeg har et eksempel paa hvordan papir arbejdet skal udfyldes liggende som jpg fil. Du kan sende mig en mail hvis du vil have dem.
I vaerste tilfaelde saa print papiret ud og ring til skat, og faa hjaelp til udfyldning.
Ejler ottesen herinde fra er vidst ekspert på smba-området - han har www.smba.dk - du kan afregne tidsforbrug med ham på minutbasis så det burde ikke koste mange basseører :)
Er der nogen der kan give mig et kort svar på hvordan jeg stifter et SMBA ?
Og hvor jeg evt. kan henvende mig hvis jeg vil betale nogen for at stifte det for mig? (Det skal ikke koste en halv bondegård )
Tak på forhånd
Kort svar:
Klik her for at udfylde din blanket til et SMBA. I rubrik 4 vælger du : Selskab med begrænset ansvar. Alt andet udfylder du selvfølgelig som krævet, og 3-4 uger senere har du et SMBA og et CVR. Er det kort nok?
PS. Ingen grund til at betale hverken 2 eller 20.000 for at oprette et S.M.B.A.. Det er ret lige til som du kan se.
Er SMBA ikke ved at være død? Kig på de forslag, der er fremme med hensyn til ApS!
Læs Jacob Tøjners blog.
Hvorfor skulle SMBA være ved at dø? Loven er ikke engang vedtaget endnu.. Er foreslaget overhovedet i regeringen? Hvorom alting er så er ApS uden kapital krav langt ude i fremtiden, og hjælper da ikke hvis man har behovet nu...
DOG vil jeg give dig ret Peter, hvis foreslaget går igennem vil der ingen grund være til et SMBA, og så bør man nok kraftigt overveje at vende sit SMBA til et ApS når/hvis foreslaget bliver til lov..
Jørgen, fordi Ejler er billigt, behøver du ikke ukritisk anbefale SMBA!
Redder du trådene ud, såfremt det går galt?
Hej Peter.
Jeg kunne aldrig drømme om at anbefale SMBA - det er jeg ikke klædt på til!
Jeg kan dog sagtens anbefale Ejler når det viser sig at kunden allerede har bestemt sig for et SMBA.
Han har rent faktisk ikke bedt om vejledning - han har bare spurgt om der var nogen der kunne hjælpe ham med at stifte et SMBA - og det må jo være Ejlers afdeling - ikke fordi han er billig (husker jeg ikke galt har han en timepris på over 400kr), men fordi alle de andre er nogle fusentaster.
Jeg vil dog ikke mene at din skræmmekampagne er noget værd vejledningsmæssigt - du har jo ikke spurgt ind til hans virksomhed så hvordan kan du vejlede ham til ikke og stifte et SMBA? Jeg troede du var nået så langt at erkende at SMBA var "fint nok til nogle ting" :-)