Det er ret nemt, du skal bruge det samme papir arbejder som naar du stifter en enkeltmandsvirksomhed.
Kan hentes hos skat.dk den hedder hvist nok stiftelses blanket. Den skal dog udfyldes lidt anderledes, og har hvist ikke smba paa som mulighed, selv om det er den man skal bruge.
Ud over dette skal du vaere opmaerksom paa at der skal vaere 2 direktoerer i et smba. Den ene kan dog godt vaere et andet selskab.
Saa der er bestemt ikke nogen grund til at betale dig fra det, naar du kan goere det selv gratis. Hvis det endelige er tror jeg faktisk jeg har et eksempel paa hvordan papir arbejdet skal udfyldes liggende som jpg fil. Du kan sende mig en mail hvis du vil have dem.
I vaerste tilfaelde saa print papiret ud og ring til skat, og faa hjaelp til udfyldning.
Ejler ottesen herinde fra er vidst ekspert på smba-området - han har www.smba.dk - du kan afregne tidsforbrug med ham på minutbasis så det burde ikke koste mange basseører :)
Er der nogen der kan give mig et kort svar på hvordan jeg stifter et SMBA ?
Og hvor jeg evt. kan henvende mig hvis jeg vil betale nogen for at stifte det for mig? (Det skal ikke koste en halv bondegård )
Tak på forhånd
Kort svar:
Klik her for at udfylde din blanket til et SMBA. I rubrik 4 vælger du : Selskab med begrænset ansvar. Alt andet udfylder du selvfølgelig som krævet, og 3-4 uger senere har du et SMBA og et CVR. Er det kort nok?
PS. Ingen grund til at betale hverken 2 eller 20.000 for at oprette et S.M.B.A.. Det er ret lige til som du kan se.
Er SMBA ikke ved at være død? Kig på de forslag, der er fremme med hensyn til ApS!
Læs Jacob Tøjners blog.
Hvorfor skulle SMBA være ved at dø? Loven er ikke engang vedtaget endnu.. Er foreslaget overhovedet i regeringen? Hvorom alting er så er ApS uden kapital krav langt ude i fremtiden, og hjælper da ikke hvis man har behovet nu...