Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webdesigner og Google maps?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have lavet et site, hvor der skal bruges google maps.

Er det noget alle webdesignere kan eller hvordan? Hvis det betyder noget regner jeg med det skal programmeres i PHP/Mysql (har ikke nogen programmør endnu)

Bedste hilsner

Christoffer Volf

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Det er uafhængig af programmeringssprog og ikke sværer end at alle programmører kan sætte sig ind i det. Der er masser af dokumentation fra Google af, der forklarer hvordan tingene skal gøres - så det kan ikke gå værer, end at du kommer til at betale en time ekstra, så han kan sætte sig ind i det :)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:02
Det vil selvfølgelig være fordelagtigt at finde en der allerede er inde i brug af Google's API, men ud over det burde det eneste krav være at de har lidt indsigt i javascript som der skal anvendes. Er der tale om et map med mange advancerede funktioner kan det hurtigt blive tidskrævende for en person der ikke har erfaring med Google Maps eller ikke er dygtig til javascript.

Google Maps er uafhængigt af dit server side sprog, så om du bruger PHP/MySQL, ASP/ASP.NET og MSSQL eller en tredje kombination er derfor fuldstændig ligegyldigt.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:10

Du skal ikke regne med at det er noget ALLE webdesignere kan, men der er nogle som kan :) Som mig selv f.eks.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:09

Nej Webdesignere kan som udgangspunkt ikke programmere noget som helst.

Men der findes nogle webdesignere som også kan programmere (lidt eller meget ... men det er som sådan ligegyldigt, der behøves ikke særlig mange evner for at kode til Google Maps).

Men hvis du beder om en designer der også skal programmere ender du i 99% af tilfældende med en skævhed, hvor du har en mand der er dygtig designer og dårlig programmør, eller omvendt. Derfor vil jeg til enhver tid anbefale dig at hyre enten et firma til det, eller en af hver :)

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 10:51

Tak for svar indtil videre

Er det rigtig forstået at det er programmøren der også laver kodningen til Googlemaps? Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor skillelinen (som sikkert er meget fleksibel) går mellem hvad webdesignerer og webprogrammører laver.

Er en webdesigner "bare" en der sørger for tingene ser pænt ud? (flash/html)?

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 19:07

I den ideelle verden så er en designer, som du siger, kun en, der beskæftiger sig med, hvordan tingene ser ud. Al funktionalitet håndteres af programmøren.

I praksis er det dog, som Mikkel siger, som regel sådan, at de fleste webdesignere også selv kan programmere lidt, og de fleste programmører også kan bikse noget sammen, der ser tåleligt ud.

I større webdesignfirmaer har de dedikerede programmører og dedikerede grafikere, så hver især kan tage sig af deres.

Når det kommer til Google Maps, så er det dog kun programmering, der er brug for. Det eneste en designer vil kunne bruge til er at lave (eller vælge) de markører, der skal på kortet. Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en god javascript-programmør. Google Maps kan nemlig godt blive hukommelseskrævende, hvis du har mange markører på kortet. Det er derfor vigtigt, at programmøren kan lave en god kode, der udnytter resurserne bedst muligt.

Tilmeldt 29. Nov 08
Skrevet kl. 14:18

Hvordan er din side opbygget, kodet fra starten eller fx. et CMS system?

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 23:35

Siden er ikke lavet endnu, men den skal opbygges fra starten vil jeg regne med

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)