Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle gode råd omkring de dyre fragtomkostninger, når man sælger fra sin webshop til udlandet?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Pr. 1.1.2009 koster det fra 170 DKK i grundpris at sende pakker til udlandet, det er mange penge i budgettet for mig som (snart) nystartet webshop. Jeg vil meget gerne høre, om der er nogle af jer, der har en god idé med hensyn til de dyre fragtomkostninger, der er i fornbindelse med pakkeforsendelser til udlandet. Skal man simpelthen bare lægge dem oveni prisen og lade kunden betale? Skal man kalkulere det ind i sine salgspriser (svær, men måske nødvendig beregning), skal kunden betale halvdelen? Hvad synes I er rimeligt og god kundeservice? Jeg ved at nogle danskere fravælger at handle på nettet, fordi de ikke vil betale forsendelsen..og her taler vi 75,- DKK pr. 1.1.2009.

De bedste hilsener - og god dag.

Eva Aarris Späth

AARRISHUS

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 18:28

Hej Eva

Generelt ville jeg som køber forvente at prisen var ex. fragt hvis jeg skulle modtage noget i udlandet, derfor ville det naturlige være at fragt prisen kommer oven i varens pris. Det er jo lidt surt for de kunder der kun skal have noget noget sendt i dk, skal betale ekstra fordi der er et par pakker til udlandet ikke?

Men kontakt mig for priser på udland, de 170 kroner kan jeg ment matche

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:31

Hej.

Skal du sende til Sverige må du gerne kontakte mig - det kender jeg en der kan give dig et rigtig godt tilbud på.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34

Hej Christian,

Det må nok blive løsningen, at fragten kommer oven i prisen - jeg har ikke en bedre idé.

Dbh

Eva

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 22:24

Eva Aarris Späth:

Pr. 1.1.2009 koster det fra 170 DKK i grundpris at sende pakker til udlandet, det er mange penge i budgettet for mig som (snart) nystartet webshop. Jeg vil meget gerne høre, om der er nogle af jer, der har en god idé med hensyn til de dyre fragtomkostninger, der er i fornbindelse med pakkeforsendelser til udlandet. Skal man simpelthen bare lægge dem oveni prisen og lade kunden betale? Skal man kalkulere det ind i sine salgspriser (svær, men måske nødvendig beregning), skal kunden betale halvdelen? Hvad synes I er rimeligt og god kundeservice? Jeg ved at nogle danskere fravælger at handle på nettet, fordi de ikke vil betale forsendelsen..og her taler vi 75,- DKK pr. 1.1.2009.

De bedste hilsener - og god dag.

Eva Aarris Späth

AARRISHUS

Hej Eva

Det virker som om du ikke rigtigt har sat dig ind i muligheder og priser. Har du f.eks en webpack løsning hos Post Danmark betaler du 57 kr. for en privat pakke op til 5 kg og Erhvevspakker er lang billigere.

Til udlandet er der mange muligheder for at få langt biligere prisen en Post DK standardpriser.  Her får du lige nogle muligheder du kan undersøge.

DPD

GLS

DHL (ikke kurer)

Pannordic logistics (post danmark samarbejde)

Link Logistics   wwww.linklog.dk ( kan lave en løsning mht. pris og hastighed der passer dig)

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08

Hej ravn,

Mange tak for info...jeg bliver jo klogere dag for dag ;o)

Mvh.

Eva

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:59

Det er min erfaring, at kunderne ikke har de store problemer med at betale fragtomkostninger separat, men de skal selvfølgelig holdes så lave som muligt.

I min butik går forsendelser op til 500 gram som breve, først derover sender jeg som pakke. Det giver selvfølgelig ikke den samme sikkerhed for at varerne når frem til kunden, men jeg har nu aldrig haft problemer med det. Nu sælger jeg heller ikke varer, der er 'tyvetækkelige', og det skal du også tænke på.

Hvis du sælger til private, er det en stor fordel at lægge fragten på separat - så skal du ikke betale moms af den (føres over udlægskonto - du kan finde tråde om det herinde).

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 10:41

Helt klart: Kunderne skal betale for det som fragten koster og det skal tydeligt fremgår når de foretager et køb.

At det er dyrt at sende pakker på tværs af landegrænser inden for EU, er der desværre ikke så meget at gøre ved. (Man kunne jo kalde det en teknisk handelshindring, men det kommer man ikke så langt med)

Det lyder spændende med alle de alternativer til Post Danmark der byder sig til her i tråden. Glæder mig til at høre om Eva's erfaringer, sammenholdt med det antal pakker hun forventer at sende til udlandet pr. måned :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58

Jeg skal nok vende tilbage og dele mine erfaringer med jer her på AMINO ;o) Fortsat god dag..

Dbh

Eva

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02

Hej Kirsten,

Det med at sende som brev er ikke en mulighed for mig, for jeg vil have sikkerheden for at pakken når frem til kunden. Men det er du jo også selv inde på. Jeg må se, om jeg ikke kan få en lidt mere fordelagtig aftale end de 70 kr. Jeg troede kun at man kunne få aftaler, hvis man solgte til erhvervskunder, men som sagt - jeg bliver jo klogere.

Dbh.

Eva

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)