Har nu næsten et fuldt overblik over hvordan resultatet for i år kommer til at se ud, og hvis december arter sig nogenlunde som forventet, kan jeg se frem til et overskud for 2008 på omkring 900.000 kr.
I årets løb har jeg hævet ca. 360.000 kr til udbetaling (30.000 kr/md), og har dermed 540.000 kr tilbage i virksomheden.
Hvilke muligheder har jeg for at undgå at det hele bliver spist op af topskatten?
Men jeg må nok skuffe dig med at du bor i Danmark.
Hvis du har hævet 360.000 til privatforbrug (d.v.s ikke til at betale B-skatter) så skylder du faktisk allerede skattevæsenet minimun 450.000 kr. (det afhænger af hvilke fradrag m.v. du i øvrigt har).
Du er i nogenlunde god tid, så få fat på en revisor, som kan regne på de konkrete tal sammen med dig.
Kan jeg f.eks. med fordel belønne min hustru for hendes arbejde, idet hun ikke betaler topskat, eller bliver vores økonomi i forvejen betragtet under ét?
Er klar over at ApS først kan blive aktuel i 2009, men det er vel en god idet at lade mindst 125.000 være opsparet i VSO, hvis jeg ønsker at omdanne senere, ik?
Mht. de økonomiske fordele ved ApS kontra VSO, betyder muligheden for udbytteudbetaling, at jeg kan få yderligere ca. 90.000 kr/årligt ud af firmaet uden at betale topskat?