Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MAC AIR - Kan den bruges til noget?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Jeg har købt og solgt et parti af MAC AIR, må virkelig sige at det er et fedt design. Jeg tænkte på om man evt. kunne installere Windows på den så man kunne køre nogle rigtige programmer? Jeg skal i hvertfald kunne køre Visual studios og de tilhørende programmer. Jeg ved ingen ting omkring MAC andet end at den stort set kun kan køre de fedtmuleprogrammer der er til MAC.

Men som udvikler inden for .NET ville det være nice hvis man kunne enten køre WIndows programmer, eller helt kunne slippe for at bruge deres OS.

Jeg leder efter nogen der har erfaringer med dette eller som kender noget til området. Jeg behøver ikke de kommentare omkring hvor god MAC software er bla. bla.. Men bare noget konkret til at belyse mit ønske om at bruge en MAC AIR, til at køre som Windows PC. 

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kbh
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey du..

du kan sagtens kører windows på din mac.. Det er bare at sætte en windows cd i og sætte den til at installere..

Du kan enddag bare lade den dual boot så du selv vælger hvilket system den skal starte op med.. Hvis du nu gerne vil have OS stadig..

Humac butikkeren sælger faktisk også computeren kun med Windows idag..

Det jo en helt almidenlig computer med deres eget styresystem!

jeg er ikke sikker på nogle af de funktioner den har i mousepaddet hvordan de fungere på windows.. Men der kan man helt sikkert downloade et program som kan få alle funktionerne op og kører igen!

Alt om forex (valutahandel) - Se også vores managed account program

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Remydk

Jeg går udfra at du tænker på MacBook Air.

Som mange årig bruger, udvikler, supporter på MAC platformen kan jeg naturligvis kun blive lettere irreteret over at  du udtaler at der kun findes fedtmule programmer til MAC. Det er jo den værste gang vrøvl og kommer tydeligvis fra en, som ikke ved bedre. Jeg skal dog ikke kaste mig ud i en diskussion om hvorvidt MAC er godt eller bedre end windows eller linux. Heldigvis kommer du med et spørgsmål, som er nemt at besvare;

Ja, du kan køre windows på en nyere MAC. Dette skyldes Apple's skift til Intel platformen for ca. 3 år siden.

Når din maskine er ny nu, så fulgte Mac OS X 10.5 styresystemet med. Heri findes Bootcamp, der giver dig mulighed for at installere din windows og så vælge at boote op på Windows. Hermed har du så fået en af markedets hurtigste windows maskiner.

Der findes andre muligheder som WM Ware og andre virtualiserings programmer, men da du skriver at du ikke ønsker at bruge Mac OS X styresystemet, så er det Bootcamp du skal bruge.

Jeg vil dog kraftigt anbefale dig at læse mere om Mac og prøve at arbejde med den. Især når du nu er .NET udvikler. Som udvikler er det da netop vigtigt at kende til andre platforme......

 

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Remydk,

 

jeg ved ikke, helt hvad du mener med "fedtmule programmer", men ganske rigtigt kan du virtualisere Microsoft Windows på din MacBook Air (som computeren hedder), og du kan ligeledes dualboote Microsoft Windows med f.eks. Apple Bootcamp . Du skal dog være opmærksom på, at hvis du vælger at køre Windows på en MacBook så skal du regne med at kvaliteten af batteristyringen falder drastisk. Dertil skal du huske, at du ikke "bare" kan opgradere en MacBook Air med RAM eller tilsvarende uden at du bryder Apples garanti. Standard modellen for Apple MacBook Air er udstyret med 2 Gb RAM, hvilket lige er nok til at afvikle Microsoft Windows.

 

Dertil så findes der jo også rimelig gode udviklingsværktøjer til Mac f.eks. Eclipse, så "fedtmule programmer" må vist være en Windows sygdom.

 

De bedste hilsner,
Peter Sjølin

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt skrevet Claus, kunne ikke sige det bedre.

citat "Det jo en helt almidenlig computer med deres eget styresystem!"

Nej det er så ikke helt rigtigt, da Mac ikke har på samme måde Bios som en "almindelig PC"

Tror Claus har svaret på det, som jeg ville havde skrevet.

 

min mening, vil aldrig bruge alm pc igen, går man Mac, går man aldrig back ;)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Takker mange gange for alle de gode svar. Jeg vil prøve at pakke en ud og se om jeg kan få det til at virke. Big Smile

 

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver ikke skuffet, og Mac OSx er et dejligt system at kører i. Bare se Vistas nye funktioner, ren Mac copy haha.

God fornøjelse med den tynde :P

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for det jeg har også lige fået tilsendt en video omkring dette, bare hvis der er andre der har samme problem.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kastede mig engang ud i sådan et projekt for en kunde. Windows på Mac via bootcamp. Det kørte, men godt nok en lam oplevelse. Er også selv windows bruger, men er jo alligevel facineret af nogle af de ting Mac'en byder på. Med Windows på en Mac så er det eneste fede du har tilbage, det fysiske design. Alle de fede features som OS X kobler til hardwaren er gone. Windows kører derpå, men tvivler på du får det til at køre lige så godt som fra en "ibm" pc

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)