Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varmeafvisende silikone?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Da jeg sammen med nogle andre er igang med at lave et produkt i young enterprise (Ihværksætter projekt for gym- og skole elever). Har vi brug for noget varmeafvisende stof, vi har selv kigget på silikone, hvilket vi selv har ment var det bedste til netop vores produkt. Dog har vi fortvivlet ikke haft held med at komme i kontakt med producenter eller lign. der laver eller kan lave produktet for os, men tror vi skal have fat i en mindre virksomhed da vi som sagt ikke har mange penge til at producere et stort antal af produktet.

Jeg kan ikke fortælle meget om selve produktet da vi ikke har patentseret produktet. Men dog vil vi gerne have noget respons, kommentarer eller evt. hjælp til at komme i kontakt med de rigtige mennesker.

Hvis i intresseret eller vil have yderligere oplysninger kan i svare på sitet her eller kontakte os på: hg204-0807@tietgen.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:32

Hej Michael

Jeg har lidt viden indenfor området med "det der" varmeafvisende. Men det er mere forskellige slags materialer , så spørgsmålet er om det skal være silikone og hvilke egenskaber det ellers skal have....fx hvilken konsistens det skal have

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:38

Hej Michael

Silikone er et udemærket materiale hvis det skal være varme afvisende. Alt afhængig af hvor meget i skal bruge vil jeg måske anbefale at kontakte et fuge firma, da de arbejder med silikone til montering af vinduer og andre ting. Jeg har ikke lige kendskab til andre materialer, men prøv at tage kontakt til et fuge firma og muligvis forhør dem om deres leverandøre eller om i kan lave en ordning gennem dem.

Med venlig hilsen

Martin Værum

Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 11:47

Jamen selve produktet vi skal lave skal være relativt blød konsistens, da det skal benyttes til håndtag, men det skal dog "overtrækkes" ud over et stykke fleksibelt alluminium eller lignende.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 19:07

Undskyld men havd mener du med varmeafvisende? Et materiale kan være varmereflekterende eller have en lav  varmekapacitet men kan ikke være varmeafvisende!   Iøvrigt er en del materialer varmebestandinge.

Nogle typer silikoner er varmebestandige, men de er altså ikke "varmeafvisende"

Mvh

Ravn

Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 08:44

Som udgangspunkt skulle det kunne holde til varme over længere tid, uden at skulle smelte eller lignende. Vi har haft nogle problemer da vi kun har fundet et stof der kun på kort sigt har kunne holde til varmen og derefter er begyndt at blive varmt og på længere sigt ikke været til at holde omkring, med den bare håndflade.

Mvh ¨

Michael og co.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 09:11

MichaelEgholm:

Som udgangspunkt skulle det kunne holde til varme over længere tid, uden at skulle smelte eller lignende. Vi har haft nogle problemer da vi kun har fundet et stof der kun på kort sigt har kunne holde til varmen og derefter er begyndt at blive varmt og på længere sigt ikke været til at holde omkring, med den bare håndflade.

Mvh ¨

Michael og co.

Det er meget svært at hjælpe jer når I ikke er mere konkrete med jeres projekt. 

Skal det nødvendigvis være silicone? Hvad temperatur skal materialet kunne holde til?  hvad andre egenskaber kræver i af  materialet ?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 09:43

Jamen efter sigende kan jeg faktisk godt fortælle om selve produktet eftersom vi har været på messe og derved ikke kan patentseres.

Men selve produktet skal bruges til som brandeovns-håndtag, da nogle håndtag har det med at blive varme skal vores produkt derved medfører at folk ikke brander sig når de skal åbne deres brandeovn. produktet skal være stilfuldt og skal være en blanding af fleksibelt stål samt med evt. silikone. som ikke bliver varmt selv efter flere timer med konstant varme på omkring 100-200 C

Mvh

Michael og co

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 22:08

Jeg forstår godt funktionen og syntes I har en god ide.

Mht. gummi o.l. er der få produkter der kan anvendes over de 100 grader C. Spørgsmålet er om det må være massivt eller det skal være til at rulle på håndtaget. Massivt silikone kan tåle 200 grader C og det kan svampet scilicone også. Nitril er også en mulighed men kun op til omkring 110 grader C. Så er der EPDM til 120 grader C og Viton til 225 grader C.

Mht. varmeledning har jeg ikke tallene i skrivende stund men kan godt finde dem til dig. Jeg mener dog der skal arbejdes med konstruktionen for at minimere varmeledningen.

Mht. fremskaffelse af varerne vil jeg måske kunne hjælpe jer, idet jeg har arbejdet inden bla. dette felt i 16 år. Så hvis I har:

1) en tegning af emnet (ikke hele konstruktionen - hold den for jer selv)

2) krevspecifikation på emnet (max. temperatur, farve, bøjelighed, osv.)

3) forventet volumen pr. år og pr. bestilling

4) tidshorrisont for jeres projekt

Så vil jeg se, hvad jeg kan fremskaffe af vareprøver og priser.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)