Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et Brev være SPAM?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have kontakt til nogle forskellige foreninger, men vil ikke bare sende en mail, da det sikkert vil blive opfattet som reklame/SPAM. Loven inden for reklame mails ( Spam ) er ret tydelig på det punkt, og jeg skal have brugerens accept på at jeg må sende matriale til ham/hende inden...

Må jeg sende et normalt brev, uden at jeg får fingerne i maskinen?

Hvad vil være den bedste måde at henvende sig på? Mail, brev, tlf...

/ Lasse

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:07

Ja, du må gerne sende et brev. Årsagen til, at uopfordrede e-mails betragtes som spam er, at du kan sende rigtig mange afsted uden at det koster særlig meget. Det gælder ikke for breve samt telefonopkald.

Overordnet har folk vist bedst erfaring med først at ringe, få en kontaktperson, få lov til at sende yderligere information, sende det pr. post (eller e-mail, hvis kontaktpersonen accepterer), og derefter følge op pr. telefon nogle dage senere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19

Hej!

Er det ikke noget med, at man skal passe på den såkaldte "Robinsonliste"?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:20

Du må gerne rette henvendelse via almindeligt brev.

Du må også gerne elektronisk, hvis modtageren har givet samtykke, jf. markedsføringsloven § 6, stk. 1. Hvis du allerede har handlet med modtageren må du også gerne rette uopfordret henvendelse til modtageren jf. markedsføringslovens § 6, stk. 2, hvis henvendelsen drejer sig om den pågældende vare, som du har solgt - også selvom det har med salg for øje. Det kunne være et tilsvarende produkt, en opdatering, eller lignende, som omhandler den eksakte vare, som du har solgt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 10:31

Hej Lasse

Du spurgte i dit indlæg: "Hvad vil være den bedste måde at henvende sig på? Mail, brev, tlf..."

Jeg er ejer af en konsulentvirksomhed og jeg har succes med følgende fremgangsmetode:

1. Skaber mig et overblik over hvilket kundesegment jeg ønsker at henvende mig til.
  2. Noterer firmaer i et elektronisk skema, indeholdende alle deres data - dette skema noterer jeg i hver gang jeg følger op på den nye potentielle kunde
  3. Sender brev og materiale ud
  4. Ringer 3-4 hverdage efter og henviser til det fremsendte materiale
  5. Forsøger at få en aftale/ny kunde der opstarter

Men dybest set, skal du finde den metode du har det bedst med - for hvilken type er du i salgsøjemed?

Held og lykke til dig Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Du må gerne sende breve ud til foreninger.
Når du sender et brev ud er det meget, meget vigtigt, at du sætter den rigtige kontaktperson på som modtager. Du skal altså finde ud af, hvem der er beslutningstager i foreningen i forhold til det, du ønsker at kontakte dem om. Et brev med foreningens navn og modtagerfeltet udfyldt med "Til rette modtager" ender efter al sandsynlighed i skraldespanden eller på det forkerte bord.

Når du sender et brev ud, skal det gerne lande på rette skrivebord mandag eller tirsdag, hvorefter du kan begynde at foretage opfølgning pr. telefon to dage efter. Hvis du ringer samme dag som brevet er modtaget, er det ikke sikkert at modtageren har nået at se det.

Er du rimelig stærk til telefonsalg, kan du vælge at ringe op, uden forudgående salgsbrev. Det sparer nogle omkostninger til porto mv., og under samtalen kan du aftale at sende mere materiale pr. post ELLER pr. e-mail. Her er det en rigtig god ide at have en færdig mail "pakket", så du bare skal sætte modtagerens e-mailadresse ind og trykke på send-knappen. Så har modtageren din e-mail liggende i indbakken, mens I fortsat taler sammen eller straks efter. Det virker!

Angående Robinson-registret, som er blevet nævnt i et af svarene: Registret gælder kun private personer, se http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/emner/spam/robinsonliste/

Venlig hilsen

Bertil K. Sall

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:55

Det er super, mange tak for alle de gode svar.

I er jo nærmest enig alle sammen :)

/Lasse

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:26

Henrik Overballe:

Du må også gerne elektronisk, hvis modtageren har givet samtykke, jf. markedsføringsloven § 6, stk. 1. Hvis du allerede har handlet med modtageren må du også gerne rette uopfordret henvendelse til modtageren jf. markedsføringslovens § 6, stk. 2, hvis henvendelsen drejer sig om den pågældende vare, som du har solgt - også selvom det har med salg for øje. Det kunne være et tilsvarende produkt, en opdatering, eller lignende, som omhandler den eksakte vare, som du har solgt.

Ikke 100% on-topic, men jeg vil gerne lige komme med et indspark. :)

Ovenstående er ikke 100% korrekt, som jeg læser det. Modtageren skal, ved købet, have mulighed for at frabede sig fremtidige henvendelser, før en sådan henvendelse er lovlig - jf dette i §6a, stk. 2:

Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Det er nok f.eks. at præsentere modtageren for en checkbox, der er krydset af, i forbindelse med indtastning af e-mail-adressen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32

Bertil!

Jeg mener nu også "Robinsonlisten" gælder erhvervsdrivende!

Er du sikker på din påstand, at den kun gælder private?

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:11

Hej Peter

Beklager, at jeg først svarer dig nu - jeg har været bortrejst.

Det er kun listen over private personer, der ikke ønsker reklamer, der kaldes Robinson-listen.
Men du har ret i, at virksomheder også kan blive reklamebeskyttede. Det sker hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen ved at sende en e-mail til reklamebeskyttelse@eogs.dk..

Læs mere om reklamebeskyttelse for virksomheder her:
http://www.ret-raad.dk/Business/Articles/Article%20list/proxy/Article%20list/Reklamebeskyttelse%20af%20virksomhed.aspx

Og om Robinson-listen for private her, hvor den også kan downloades:
http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=132&t=ForsideVisartikel&Articleid=4323

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)