Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om regler ved fradrag hvor jeg benytter egen lejlighed til kontor

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak..

Men jeg forstår ikke! Hvorfor er jeg som selvstændig gennem 6 år med mit firma som Web konsulent  - ikke berettiget til at benytte (lad os bare sige ét) værelse til erhverv i min 3 værelsels lejlighed?

Jeg har masser af mapper, printere, scannere, kabler, routere, harddiske, stor skærm, computer, regnskabsmapper og ald et det andet som fylder i en virksomhed som trænger til at stå et sted!! Og når jeg holder møder, eller underviser er det da os lidt  irriterende at sidde i min dagigstue - hvorfor det også ville være fint det var erhvervsrum!

Jeg kunne sagtens bruge 2 af mine rum derhjemme til erhverv, idet jeg alligevel aldrig er hjemme - sover der bare i ny og næ - og har derfor kun brug for det sidste værelse derhjemme. Resten ville fint gå til erhverv!

Vi snakker jo om maks et fradrag på måske 1500-1800,- om månden for at jeg benytter de rum til erhverv?

Hvad siger i til det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52

Hej Anders!

Jeg ville da prøve. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:00

Peter - Revisor:

Hej Anders!

Jeg ville da prøve. 

Det er vi enige om.....

I værste tilfælde står han i en uændret situation i forhold til nu. Men jeg synes han skulle have Bents tanker i baghovedet i forbindelse med sit setup,

Henrik

Fra Kbh
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:49

Ok og tak... tror jeg vil give det en chance så Smile

Dvs. at jeg i mit regnskab opretter en konto jeg eks. kalder leje af rum til erhverv  - og efter mit skøn vil det dreje sig om 20 m2 til erhvev ud af 55m2 - af en husleje på 2900,- hvilket vil svare til  groft set ca. 1000,- som mit firma kan betale for rummet!

Så hver måned trækker jeg 1000,- ud af firmaet og overfører til mig selv - og det er det - ik ?

Mvh og go dag - Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52

Joh....prøv det!*S*

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:59

Hej Peter,

Jeg er i samme situation, jeg bor i en andelslejlighed og har allerede lavet kontor i et af værelserne.

Jeg var lønmodtager sidste år indtil oktober hvor jeg blev fritstillet. Jeg har modtaget dagpenge fra 1. januar. Jeg har oprettet en etableringskonto på 50.000 kr og modtaget mit fradrag for dette for min indtægt sidste år. Jeg har ikke overført penge til etableringskontoen, da midlerne er brugt på etablering af kontor, samt markedsundersøgelse, og jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg får dem udfra etableringskontoen.

1) Hvordan beretter man etableringsomkostninger der er beltat før de er indskudt på kontoen?

2) Hvilke omkostninger kan bruge som etableringsomkostninger?

2.a) Kan jeg bruge indskud til depositum (evt. inkl husleje) til hjemmekontor?

2.b) I så fald hvorledes gøres dette - skriver jeg blot som privat andelshaver en regning til mit firma? 

Fra oktober 2008 kan man sige min eneste indtægtskilde har været min selvstændige virksomhed, med fra 1. januar 2009 har jeg modtaget dagpenge, og oplyst jeg ingen timer har brugt på selvstændig erhvervsvirksomhed.  

Vil min virksomheds stadig være min "eneste indtægtskilde" skattemæssigt når jeg selvstændig erhvervsdrivende? 

Jeg har reelt kontor og har foretaget markedsundersøgelser og fundet investorerer og partnere, dog har jeg kun pt udsendt én faktura på 20.000 ex moms i år - de næste par måneder fakturere jeg nok et par mindre fakturarer (da jeg laver lidt konsulent arbejde som supplerende indkomst til dagpengene).  

Ps jeg leder efter en god revisor - mangler du evt en kunde? :-) jeg er ved at starte en forening da jeg vil køre en del af min forretning som forening.

På forhånd tusinde tak for din hjælp!

Mvh

Amanda

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)