Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisk overblik/plan

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil lige høre om der skulle være nogle "kloge tal/økonomi" hoveder til rådighed?

Som måske kunne hjælpe mig med, at få gennemgået mine tal. Der er dog ikke de store finanser at råde med. Men en snak og lidt ødslen af viden kunne måske være nok. :)

Jeg har i 3 år drevet murerforretning. Og det har så at sige været lidt op ad bakke, men dog lærerigt.

Jeg er i en situation hvor jeg nok mangler lidt rådgivning til at trimme min forretning. "Hvis man da kan sige det sådan" Jeg er nok en smule presset. Da jeg har fået en del gæld fordi jeg har været uheldig. Og nok lavet lidt fodfejl i starten.

Der er da udsigt til, at ordrebogen skulle blive ved at være nogenlunde. Så der skulle være basis for at drive forretning fremover.

Jeg er fra Holstebro. Så en der bor i nærheden ville nok være det bedste.

På forhånd tak

Madsen´s Murerfirma

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49

Hej!

Hvad er dit problem helt præcis.......er det det talmæssige eller nærmere strategier.

Vi har udviklet nogle makromodeller i Excel, som beregner konsekvenser lynhurtigt, bare

man fodrer systemet med tal. Men det er vel ikke det du efterlyser?

Hvis du ønsker personlig rådgivning face to face, så er det nok bedst, som du selv skriver, at bruge en

rådgiver fra dit nærområde.

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Easyiso Skrevet kl. 20:05

Hej Peter

Jeg er også arkitekt og murermester og syntes da også tiderne for tiden kan være svære at navigere igennem

Hvad er det for makromodeller som du henviser til at i har.

Jeg er selv excel fanatiker og ville da meget gerne se jeres hvis det er muligt

Med ønsket om fortsat god debat

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 20:14

Hej Madsen

Jeg vil anbefale dig at kontakte Early Warning. Du kan se deres hjemmesidewww.earlywarning.dk
Early Warning er et gratis tilbud for virksomheder, der oplever at indtjeningen svigter eller har andre udfordringer, som ejeren gerne vil have hjælp til at løse.
Du kan ringe til Svend Røge, der er projektleder for Early Warning (mobil: 2134 3136 - e-mail: sr@vhmidtjylland.dk), eller Carsten Andersen, der sidder på væksthusets kontor i Herning: (mobil: 4042 0321 - e-mail: caa@vhmidtjylland.dk)
Begge ovenfor nævnte personer er knalddygtige og kan hjælpe dig videre.

Early Warning er drevet af Væksthus Midtjylland og de andre væksthuse i Danmark. De er offentligt finansierede, og hvis de ikke kan hjælpe dig direkte, kan de henvise dig til en privat rådgiver (revisor eller lignende), der kan hjælpe dig.

Venlig hilsen

Hallo! Kommunikation
Bertil K. Sall

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18

Jamen det er såmænd bare en stak regneark, der er kædet sammen drifts-, likviditets, og statusmæssigt.

Når man f.eks. ændrer et tal i driften på omsætningen for en måned, regner systemet automatisk

konsekvenserne igennem på alle budgetdele både på drift, likviditet og status.

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:51

Takker for svarene. Tror vist jeg skal have en snak med early warning. Og så noget kontor/bogføringshjælp. nok mest papiret der er steget mig lidt til hovedet.

MVH

Madsen´s Murerfirma

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

Madsen!

Ja...lyder som en god løsning.

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 20:54

Peter - Revisor:

Jamen det er såmænd bare en stak regneark, der er kædet sammen drifts-, likviditets, og statusmæssigt.

Når man f.eks. ændrer et tal i driften på omsætningen for en måned, regner systemet automatisk

konsekvenserne igennem på alle budgetdele både på drift, likviditet og status. 

Hej Peter

Hvad koster en kopi af dette regneark.

Thomas Bonde

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Jamen Thomas, det koster sådan set ikke noget.

Skal bare lige have tid til at lave en god brugervejledning, idet formler mv. er meget individuelle sat op.

Har haft udleveret modellen til andre, hvor det gik galt, fordi min mundtlige instruktion har været

for ringe og under tidspres.

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 08:09

Hej Peter

Så vil jeg da gerne prøve en kopi, hvis jeg så til gengæld må sende dig et par flasker vin som kompentation for tidsforbruget med brugervejledningen.

Thomas Bonde - mail bonde ( A ) Jukeboxfyn.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)