Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting i USA

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg skal have flyttet et site fra dansk til amerikans hosting/server. Det er ikke en side der trækker forfærdelig meget trafik, så det skal være hosting i den billige ende. Er der nogen I kan anbefale?

Nu er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad angår webhosting, så jeg får hjælp til flytning. Jeg bruger gratisdns, hvor jeg i dag peger på IP adressen hos gigahost. Kan jeg stadig bruge gratisdns på samme måde, eller skal jeg flytte DNS til ny host?

På forhånd tak

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:46
BannerSalg.dk:

Nu er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad angår webhosting, så jeg får hjælp til flytning. Jeg bruger gratisdns, hvor jeg i dag peger på IP adressen hos gigahost. Kan jeg stadig bruge gratisdns på samme måde, eller skal jeg flytte DNS til ny host?

Teknisk set er der ikke noget problem i at anvende gratisdns eller anden tredjeparts DNS server til at pege på din amerikanske udbyder, og de fleste steder har udbyderne heller ikke noget i mod det. Bemærk dog at der findes nogen udbydere der kræver at de hoster DNS for de domæner de hoster webhoteller for, så de nemmere kan håndtere hvis de skal flytte kunder fra server til server, skifte mailserver eller af anden grund har behov for at ændre DNS records.

Bemærk at hvis det er .dk domæner så kræver DK Hostmaster at navneserverne er godkendte hos dem, hvilket de sjældent vil være hvis det er en amerikansk udbyder.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 17:37

Hej Sune,

Tak for svar. Jeg glemte at skrive domænet. Det er Atakos.com jeg skal have flyttet.

Jeg kan godt se at det gør det nemmere for dem at have DNS hos udbyderen og sikkert også mere fremtidssikret for mit vedkommende. Men tager hele flytningen ikke bare længere tid på den måde? Mit domæne atakos.com er ligeledes hos gratisdns. Der vil jeg gerne beholde mit domæne, da det er så enkelt at fornye og administrere domænet der. En ny udbyder må egentlig gerne hoste DNS for mit domæne, men nogle kræver vist også at man flytter domænet til dem. Er det ikke korrekt?

Nogen du kan anbefale ellers? Der findes jo et hav af dem og mange billige. Men jeg ved ikke hvilken udbyder man skal vælge.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 18:03

Det tager noget tid at lave en flytning af .com, men alt efter hvor hurtige før nu efter udbyderen er, så kan det gøres på 8-14 dage.

Jeg har altid mine domæner placeret hos en dansk udbyder og herfra peger dem hen på de hosts og server udbydere som jeg benytter, så det kan jeg kun anbefale, så styre man selv alt og uanset hvor godt eller dårlig det går, så kan man bare oprette en ny aftale med en ny udbyder og ændre DNSen og så virker det indenfor kort tid.

Jeg har endnu ikke oplevet andet end få danske udbydere som vil have man flytter domænet hen til dem, de udenlanske vil som regel have, at man peger domænet hen på deres server eller opretter en bestemt fil med et bestemt indhold inden man kan oprette domænet i deres kontrolpanel for at sikre man har ret til domænet.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:50
Hvis det kun er DNS der skal flyttes til den nye udbyder (men at gratisdns fortsat skal være registrator, dvs. der hvor domænet betales) så giver det ikke nogen problemer med flyttetiden, det er først hvis registrator for domænet skal ændres at man skal forvente en flyttetid på en uges tid og i værste fald en del bøvl for at få flytningen til at gå i gennem.

Jeg har ikke erfaring med nogen udbydere i usa, så jeg kan ikke anbefale nogen.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)