Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mentor til håndværkere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Easyiso Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er arkitekt og murermester og har et samarbejde med en tømrermester. Vi har hver vores firma nu med hver vores ansatte. Sammen har vi et firma til salg og opførelse af diverse byggerier og det har egentligt kørt godt nok indtil nu, dog er vi lidt ramt af tilbagegang og nu overvejer vi om vi skal sammenlægge begge vores respektive firma under det samlede firma. Især for at undgå al den dobbelt administration som vi har for nuværende.

Det syntes vi er svært, da vi afgiver den suverænitet som vi hver især har. Samtidig bor vi således at det vil være nødvendigt med lager på hver sin adresse dvs. at tømrersvendene møder ved tømrermesteren og murersvendene hos murermesteren. Udover dette har jeg (murer) min kone ansat som udføre alt administrativ og tømrerens kone er udarbejdende i eget firma, men får dog familiemæssigt honorar i tømrerfirmaet for at økonomien kan hænge sammen.

Dilemmaet ved at sammenlægge firmaerne er at vi hver mister vores suverænitet såvel firmamæssigt som privat.

Men vi er begge progressive og pionerer og ser flere muligheder og fordele ved at sammenlægge firmaerne. Derfor overvejer vi at få en mentor tilkoblet til os til sparring i sammenlægningen samt øvrig strategi nu og i fremtiden.

Er der nogen herinde der kan komme med et kvalificeret input eller kan henvise til nogle andre

Hilsen Mureren

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 17
Fra  Bakuri Software A/S Skrevet kl. 15:07
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44

Hej

Nu ved jeg ikke, hvordan jeres virksomhedsformer er i dag, men en løsning kunne være at samle de administrative opgaver i en fælles virksomhed (Selskab) og bibeholdt de håndværkervirksomheder i eget regi (selskab/afdelingsopdelt), hvorved de udadtil stadig opfattes, som værende selvstændige virksomheder.

For et fyldestgørende råd må der flere oplysninger til, og ja en mentor eller advokat og for den sags skyld en revisor, ville formentlig kunne give jer den rette rådgivning i disse forhold.

Med venlig hilsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 21:22

Hej Ebbe

Jeg vil give Toke ret, med at man skal kende hinanden rigtig godt, og ikke mindst stole 110 % på den anden..!

Jeg vil helt klart forslå at i bliver hver for sig så længe det er muligt.

I kunne måske begynde at markedsføre jer sammen, sålede at der kommer mere gang i begge forretninger, men udgiften til markedsføring bliver delt i 2Big Smile

Mvh

Allan Schjern

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)