Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med vores problemstilling. Har søgt en del herinde, men er stadig på bar bund. Vi er 2 kammerater der i slutningen af 2006 startede en virksomhed op i forbindelse med en idé/projekt vi havde og stadig har. Vi er bare gået lidt i stå. Vi har så overvejet at tage en alternativ indgangsvinkel og overvejer at sælge konsolspil. Vores første tanke var ikke at anvende danske eller nordiske grossister, men eventuelt i Asien. Altså så billigt som muligt. Kunne i min søgning herinde forstå at dette måske ikke er helt lovligt?
Hvorfor er det ikke det? Vi køber en vare, betaler told og moms og sælger den igen?
På forhånd tak.
EDIT:
Hov glemte lige. Hvis nogen ligger inde med billige og gode grossister må I gerne notere dem. F.eks. i Skandinavien, EU og Asien. Igennem min søgning herinde er jeg støt på Panvision og Entertainment Trading.
efter hvad jeg har hørt er der en måde at komme uden om problemet med ulovlig parallelimport, det er det fx laserdisken gør:
1) opret et firma uden for EU som sælger direkte til forbrugeren inden for EU 2) opret en filial i fx tyskland hvor du i første omgang sender alle varerne til, da du så kan sørge for fortoldningen af dem og derfra sende dem videre til forbrugeren i EU.
efter hvad jeg har hørt er der en måde at komme uden om problemet med ulovlig parallelimport, det er det fx laserdisken gør:
1) opret et firma uden for EU som sælger direkte til forbrugeren inden for EU 2) opret en filial i fx tyskland hvor du i første omgang sender alle varerne til, da du så kan sørge for fortoldningen af dem og derfra sende dem videre til forbrugeren i EU.
Tak for svaret, men dette er ikke en mulighed for os.