Hejsa alle |
Eller lad mig lige uddybe.
jeg sælger en elektronisk ydelse til et firma i dk = skal de udbetale mig med moms og skal jeg så svare moms til skat?
sælger en elektronisk ydelse til firma i norge = ingen moms
Hejsa alle |
Eller lad mig lige uddybe. |
Hej! Først og fremmest mener jeg at du allerede burde have gjort dig overvejelser om hvordan du står skatte- og momsmæssigt, når du "er meget tæt" på oprette et offshore selskab. Fra din tidligere tråd kan jeg opfordre dig til at finde et ordentligt firma, der kan rådgive dig optimalt - også om betydningen af dit valg. Skattemæssigt kan jeg kun henvise dig til det svar som Skattekonsulenten gav dig forleden http://www.amino.dk/forums/p/45735/271767.aspx#271767. Momsmæssigt slipper du heller ikke for registrering i Danmark. Personligt har jeg svært ved at se, hvad du kan opnå af fordele med en sådan struktur med de oplysninger du tilføjet. Klovn |
hvad jeg får ud af det er en helt anden sag - men der er nu en god grund, nemlig at kunne oprette et aps eller a/s lign selvskab uden det massive kapital krav. nu er spørgsmålet jo bare, hva så nu :) |
Jamen mange af de gode udbydere af offshore selskaber tilbyder også smba'ere (søg lidt på amino og du vil se at dette er oppe i tiden her). Der kan du være kørende for 1 DKK. Eller som også nævnt her på Amino er der tale om ny selskabstype fra næste år også med minimalt indskud. Så hvis det alene er et spørgsmål om at sikre sig selv med et selskab med begrænset ansvar er der mange muligheder herhjemme. Stiftelsen og administrationen vil helt sikkert være billigere end at rode med et offshore-selskab - specielt hvis der ikke er mere kapital involveret end at de "massive" kapitalkrav til enten et ApS eller A/S. Klovn |
haha - ja ok. |
Enig! Men svaret gik alene på de informationer du havde givet. Klovn |
Hvad er det du sælger, og for hvor meget. Ved salg over 200k p.a. overvej reglerne om fjernregistrering momsmæssigt! |
ja du har ret klovn. |
Det du siger er på godt dansk at du vil investere i noget kulørt aktivitet som dine øvrige nuværende samarbejdspartnere ikke må vide noget om og derfor vil du ikke have et dansk selskab. Alene ud fra den betragtning ville jeg måske overveje om det overhovedet var noget jeg ville gå ind i . At begynde at overveje at stifte et selskab på seychellerne o.l .er usmart i den her situation i og med at indkomsten som det også fremgår af det Klovn skriver og henviser til, skal beskattes i DK. Jeg er normalt ikke fortaler for at folk stifter et SMBA men de "kloge hoveder" som udbyder disse selskaber siger jo, at det er anonymt - ingen offentliggørelse af regnskaber - og hvis det er tilfældet kunne det måske, som Klovn også siger, være værd at overveje. Det vil i mine øjne til enhver tid være bedre end et offfshoreselskab (når vi taler danske selskaber). |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann