Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ''EU-selskab''

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du opretholder bolig i Danmark kan et dansk selskab i SMBA-formen være en mulighed med udnyttelse af rejsefradragsreglerne, som løber op i ret så meget.

K. Rasmussen:
jeg går ikke ud fra at jeg bare sådan lige kan eje og lede et Dansk selskab med bopæl i fx England, uden at det er meget omstændigt.

Det er jo det man gør i alle koncerner uden større problemer.

Så er der også den kommende nye fælleseuropæiske SPE-form, hvor domicil kan flyttes lige som det kendes ved de eksisterende SE-selskaber.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:25

Så kunne jeg da egentlig godt vide om personen ville være anderledes stillet i forhold til udnyttelse af rejsefradragsreglerne hvis han blot stiftede et dansk ApS.

Hvad er det man gør i alle koncerner ?

Og ja jeg kender svaret på forhånd.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11

SPE-selskaber: Henvendelse til Bendt Bendtsen om status. Se.

http://www.amino.dk/forums/p/43653/533826.aspx#533826

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:21

Nu har jeg efterhånden læst mange tråde her på amino.dk. Jeg synes det er utrolig fedt at der sidder en masse mennesker med den ene intension at hjælpe andre ved hjælp af deres faglige viden.

Og Ejler - hver eneste chance du har får at komme med dine SMBA selskaber så gør du det. Hold nu op med dit pis.

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:12

Jeg ville nu også overveje om man ikke kunne kalde et af de lande man nu flytter imellem for sit hjemsted - både m.h.t. drift af firma og privatadresse - og så regne de andre steder for midlertidige.

Danmark ville nok være lettest da Skat i forvejen ikke uden videre vil give afkald på beskatning af Danskere... Så er det knap så meget på af bakke.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:33

Der er masser af chancer når man tager fat i tråde som er 2-3 år gamle. Der er bare ikke så store chancer for at få bid Smile 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:49

Anders:
Og Ejler - hver eneste chance du har får at komme med dine SMBA selskaber så gør du det. Hold nu op med dit pis.

Nu er jeg hverken pro eller contra SMBA, selvom der faktisk kan være nogle fordele, men hvad er der ulødigt ved at foreslå den selskabform her?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:00

Anders:

Ret skal været ret. Tråden som Ejler linker til omhandler ikke SMBA-selskaber, men derimod problemstillinger omkring SPE-selskaber. En interesse som nogle af os deler.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)