Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er vi luften/Smart intregreret system til webshops mv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I samarbejde med vor IT-partner BG-koncept i Sønderjylland har vi i kooperation med

Economic/Summa Summarum/Scannet udviklet et system, der fuldautomatisk og papirløst

bogfører ordrer fra Scannets-webshop samt leverandørfakturaer i ovennævnte

økonomisystemer.

Andre økonomisystemer webshopplatforme vil følge.

Dette er bare en superløsning, som fremover vil spare meget af det trivielle

bogføringsarbejde samt det vil spare omkostninger.

PPConsult har stået for test med hensyn til webshopdelen, idet vi havde en kunde

som havde 18000 poster i webshoppen, som nu bliver bogført automatisk fra Scannet/til

Economic samt min kones webshop på Scannet/til Summa var forsøgskanin her.

De første 4 kontrakter med webshopkunder på Sjælland er allerede tegnet på dette

supersmarte system, og det har været meget nemt at lave momsen for disse.

PPConsult vil stå for levering og opstart af systemet på Sjælland.

Nærmere informationer kan fåes hos undertegnede. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:27

Hej Peter.

Godt initiativ... men:

Det lyder dyrt når man ligefrem skal tegne kontrakt på det. Har du lavet nogle beregninger på besparelser hos kunden ved at få det gjort automatisk?

Kan det virkelig automatisk overføre ordrer til summasummarum eller genererer I bare en fil til import?

Nu har e-conomic via deres soap-api jo stort potentiale, så jeg kunne godt tænke mig at vide om jeres løsning er "real-time" eller om man sender data for en hel periode af gangen. Førstnævnte ville jo være optimalt - at ordren blev oprettet med det samme den blev bestilt på webshoppen.

Hvordan med lagerstyring? Vil lagerstyringen i økonomisystemerne så også blive ajourført eller skal kunderne satse på udelukkende at bruge webshoppens lagerstyring ?

Er de fleste shopsystemer derude ikke i forvejen nogenlunde venlige overfor regnskabsprogrammer? Hvis ikke - så burde det jo ikke tage så lang tid at lave et lille script der hentede ordrer fra f.eks. en mysql database (oscommerce shops) og lavede det om til en csv. fil tin indlæsning i summa. Det vil ikke tage mig mange timer og lave og jeg forlanger ikke at folk skriver under på en kontrakt og binder dem ikke til et videre samarbejde.

Hvad præcis gør dette til en superløsning? Har den i bund og grund anden funktionalitet end det jeg lige har beskrevet?

Jeg går ud fra at kontrakten er hemmelig så den vil jeg ikke komme alt for meget ind på, men binder man sig samtidig til at benytte jeres firma til alt øvrigt bogholderi ? :)

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

Jørgen....det tekniske vil jeg ikke lige komme ind på nu.

Nej......man binder sig ikke til revisionsfirmaet.....idet IT-delen nok kommer til at ligge i et andet

af vore firmaer.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:44

Hej Peter.

Er der nogen måder at folk kan finde ud af hvad man egentlig får og hvad det koster uden at kontakte (og skrive kontrakt også?) dig først?

Jeg er stor tilhænger af integrerede løsninger og skal selv have en webshop stablet på benene inden for de næste par uger hvorfra jeg skal sælge diverse it-udstyr som jeg har handlet med i nogle år (den er faktisk på plads og jeg har fået bruger hos pbs til kreditkortbetaling m.m. - mangler bare lige at fuldende min aftale hos fribetaling).

Jeg er derfor ikke blot den sædvanlige "kværulant", men også en potentiel kunde. Som du ved er jeg ikke meget for alt det hemmelighedskræmmeri så jeg vil gerne have lidt at vide om hvad produktet kan og hvad produktet koster. Er du ikke meget for at skrive det herinde er du velkommen til at sende en privat besked.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

Jo....Jørgen fint nok.

Markedsføringsmateriale vil snarest blive lavet, idet projektet er så nyt.

Desuden er der lige en del møder her i Slagelse og i København, som lige skal

klares i løbet af de næste 2 uger, idet der er en del samarbejdspartnere ud over de nævnte, der er involveret.

Lanceringen var først planlagt til ultimo november, men test mv. er gået over al forventning.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)