I samarbejde med vor IT-partner BG-koncept i Sønderjylland har vi i kooperation med Economic/Summa Summarum/Scannet udviklet et system, der fuldautomatisk og papirløst bogfører ordrer fra Scannets-webshop samt leverandørfakturaer i ovennævnte økonomisystemer. Andre økonomisystemer webshopplatforme vil følge. Dette er bare en superløsning, som fremover vil spare meget af det trivielle bogføringsarbejde samt det vil spare omkostninger. PPConsult har stået for test med hensyn til webshopdelen, idet vi havde en kunde som havde 18000 poster i webshoppen, som nu bliver bogført automatisk fra Scannet/til Economic samt min kones webshop på Scannet/til Summa var forsøgskanin her. De første 4 kontrakter med webshopkunder på Sjælland er allerede tegnet på dette supersmarte system, og det har været meget nemt at lave momsen for disse. PPConsult vil stå for levering og opstart af systemet på Sjælland. Nærmere informationer kan fåes hos undertegnede.
|
Hej Peter.
Godt initiativ... men:
Det lyder dyrt når man ligefrem skal tegne kontrakt på det. Har du lavet nogle beregninger på besparelser hos kunden ved at få det gjort automatisk?
Kan det virkelig automatisk overføre ordrer til summasummarum eller genererer I bare en fil til import?
Nu har e-conomic via deres soap-api jo stort potentiale, så jeg kunne godt tænke mig at vide om jeres løsning er "real-time" eller om man sender data for en hel periode af gangen. Førstnævnte ville jo være optimalt - at ordren blev oprettet med det samme den blev bestilt på webshoppen.
Hvordan med lagerstyring? Vil lagerstyringen i økonomisystemerne så også blive ajourført eller skal kunderne satse på udelukkende at bruge webshoppens lagerstyring ?
Er de fleste shopsystemer derude ikke i forvejen nogenlunde venlige overfor regnskabsprogrammer? Hvis ikke - så burde det jo ikke tage så lang tid at lave et lille script der hentede ordrer fra f.eks. en mysql database (oscommerce shops) og lavede det om til en csv. fil tin indlæsning i summa. Det vil ikke tage mig mange timer og lave og jeg forlanger ikke at folk skriver under på en kontrakt og binder dem ikke til et videre samarbejde.
Hvad præcis gør dette til en superløsning? Har den i bund og grund anden funktionalitet end det jeg lige har beskrevet?
Jeg går ud fra at kontrakten er hemmelig så den vil jeg ikke komme alt for meget ind på, men binder man sig samtidig til at benytte jeres firma til alt øvrigt bogholderi ? :)
VH Jørgen Olsen