Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bærbar computer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Min datter skal have en bærbar computer, men har ikke så meget forstand på det.

Hun skal kunne bruge den til at gå på nettet og til Sims-spillene som har en heeeeel masse udvidelsespakker til, så den skal være rigtig god til spil.

Hvad skal jeg kigge efter? Noget med grafikkort og hukkommelse, ikk?
Hvor køber jeg den bedst/billigst?
Hun har selv sparet sammen til den og har maks 4-5000 at bruge på det. Er det realistisk?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:37

Hvor gammel er din datter? For efter min mening, er der stor forskel på, om det skal være en bærbar computer der bare skal stå derhjemme (og tages med på ferie eller andre længere ture), eller en man skal have med i skole hver dag. :)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:01

Hun er knap 12 år.. den skal ikke med i skole, men skal være bærbar så vi fx kan tage den med i sommerhus

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 14:13

Hvis hun "bare" finder en bærbar med selvstændig grafikchip skulle hun klare frisag. Der ligger massere af artikler om hvad hun skal kigge efter, men efterhånden så er alt hvad der bliver solgt rundt omkring ganske udemærket til dagligdagens små udfordringer (også Sims) - også i hendes prisklasse.

Jeg har over de sidste fem år stiftet bekendtskab med 1xZitech-noname og 2xAbook (senest 1570WI) og i alle tre tilfælde været fuldt ud tilfreds.

Skulle jeg købe en ny imorgen ville jeg kigge på www.abook.dk og se hvad de har på menuen.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:23

Nu tør jeg ikke ligge hovedet på blokken i forhold til The Sims2 men windows xp versionen af Acer Aspire One med 1gb ram kan faktisk kører World of Warcraft, Counter Strike osv. så selvom den er lille og billig (2800 kr ca) så er den altså super handy og er stadig brugbar til mange ting.

Du kan læse en Anmeldelse af Acer Aspire One A150-X på Laptopworld derudover kan da lige nævnes at vi har en konkurrence kørende hvor man kan vinde linux versionen til og med imorgen kl. 12 - så deltag i konkurrencen og Vind en Acer Aspire One her.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:46

Ronnikc:

Du kan læse en Anmeldelse af Acer Aspire One A150-X på Laptopworld derudover kan da lige nævnes at vi har en konkurrence kørende hvor man kan vinde linux versionen til og med imorgen kl. 12 - så deltag i konkurrencen og Vind en Acer Aspire One her.

Så er jeg med i konkurrencen :-)

Men er der nogen der kan give mig en ide om, hvad jeg skal kigge efter?
Minimum hvor mange ram osv. ? har ingen ide om, hvad hdmi, vga, mp, gigabit osv. betyder..
Findes der en webside som sælger computer "for dummies"? Fx en side hvor man kan taste ind hvad man skal kunne bruge den til, og så finder den nogle modeller som passer - der må da være andre end mig, som ikke har forstand på den tekniske del af computere.

Den skulle jo helst både kunne køre de spil hun har nu, men heller ikke være helt forældet om et år, så hun kan blive ved med at købe nye spil.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:58

HP 8530p - eller hvis den skal være lidt mindre en 6935p. Du må ikke købe en "privat-model", altså dem fra Bilka etc, har desværre set alt for meget bøvl med de modeller.

Der er en masse forhandlere i Danmark der p.t kører rigtig billige kampagner på netop disse to modeller - søg efter en af forhandlerne på HP's egen hjemmeside, her får du de bedste priser på "business"-modeller, som "p"-serien er. (professionel - bedre end b for busines eller s for standard. Ikke helt på niveau med w for workstation, men det har du ikke brug for :))

Hilsen den tidligere HP-sælger Smile

EDIT: Så fik jg lige læst alle indlæggene også - flot jeg allerede gør det bagefter. Til sims 2 skal du vælge 8530p. Et budget på 4-5000 er ikke helt realistisk, men har set den på kampagne incl taske til 6200 plus moms.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:40

Budgettet er desværre ikke større.. det er trods alt bare en computer min datter skal bruge til "legetøj". Det er meningen at den skal stå inde på hendes værelse, så der bliver nok spildt saftevand i den, tabt på gulvet osv. Så vil ikke smide en masse penge i. Om 3-4 år skal hun jo sandsynligvis have en ny alligevel, der kommer nok nye krav til, hvad hun vil bruge den til.

Men hvis det er urealistisk at finde en god hp-computer til den pris, kan man måske finde en i et andet, mindre kendt, mærke?

Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 18:44

Hej,

Jeg ville personligt overveje at købe en DELL - rimelige priser og en rigtig god service (er min personlige erfaring). Du kan skræddersy en bærbar efter dine krav på Dell´s hjemmeside.www.dell.dk

Med venlig hilsen: Jesper Boesen Nielsen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:48

Jeg vil gerne lige gentage at du faktisk kan spille World of Warcraft på en Acer Aspire One.

Hvis den kan spille WoW kan den nok også klare The Sims II.

Da vi testede Acer Aspire One i windows XP modellen med 1GB ram kørte den world of warcraft i adskillige timer i træk - Det ikke prangende kvalitet og WoW kræver heller ikke meget - meen mon ikke The Sims II ligger deromkring også.

Så hvis det er mobilitet og skole / internetbrug primært også ellers The Sims II som det tungeste spil er der som jeg ser det ingen grund til at smide mere end 2800-2900 kr efter sådan en maskine - med mindre altså man mener en ydelses forbedring i the sims II er 3000 kr værd.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)