Hej kære Amino brugere Håber virkelig der nogen der kan hjælpe mig nu, har et opfinder firma, og nu skete det så i sidste uge det som jeg har håbet på men osse frygtet samtidig. fandt en ting som var billig at producere og enkel at sælge og samtidig genial . men tror ikke ideen/opfindelsen er lovlig her i danmark ihvertfald. jeg har opfundet en ny måde at gøre såen man ikke kan se ens nummerplade hvis man bliver taget billeder af af en fotovogn, så bliver nummerpladen helt hvid. og i daggslys er produktet helt usynlig. problemet med det er at, jeg tror at ideen er mega genial rent salgs mæssigt men vil helst ikke gøre noget ulovligt, nu da jeg har registrert firma og det hele.. det vil jo ikke se godt ud for mit firma jeg forhandler noget ulovligt og er helle rikke interreseret i det.
håber i kan hjælpe med hvad jeg kan gøre. for opfindelsen er vel osse lidt uetisk er en ik? ideen virker kun ved foto vogne og ikke ved pejlere. fordi jeg ikke kan finde ud af om det er forkert eller ulovligt er fordi man kan tilmelde sig sms service og så ved man hvor fotovognen står og det er vel osse uetisk så er det ik. har den ide ikke samme funktion som min og den er jo ike ulovlig. håber i forstår. |
Personligt så jeg gerne folk der kører med sådan noget udstyr, få klippet deres plader mere eller mindre permanent, ligesom knallertbøller kan få deres knallert konfiskeret permanent ved gentagne gange at køre på et ulovligt køretøj.
Der er jo trods alt en grund til at færdselsreglerne er som de er, og er man gammel nok til ikke at overholde reglerne, er man også gammel nok til at tage sin straf når den kommer.
I en fotofælde vil det alligevel ikke virke, da fotovognene har et videokamera der optager ud gennem forruden og dermed filmer bilens bagende, når den har passeret fotovognen.
Så selvom der er pålagt noget fancy folie/lak eller tilsvarende på nummerpladen vil den stadigvæk blive aflæst.
Når det så er sagt, så er jeg ganske overbevist om at sådan et produkt ikke er lovligt at montere, ligesom jeg har min tvivl om hvorvidt det er lovligt at sælge sådan et produkt.
Prøv at tage fat i Rigspolitiet og hør dem ad, men jeg er ganske sikker på at svaret derfra er negativt.