Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har opfundet eller genfundet en ny ide men tvivler på den er lovlig at bruge.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino brugere

Håber virkelig der nogen der kan hjælpe mig nu, har et opfinder firma, og nu skete det så i sidste uge det som jeg har håbet på men osse frygtet samtidig. fandt en ting som var billig at producere og enkel at sælge og samtidig genial . men tror ikke ideen/opfindelsen er lovlig her i danmark ihvertfald.

jeg har opfundet en ny måde at gøre såen man ikke kan se ens nummerplade hvis man bliver taget billeder af af en fotovogn, så bliver nummerpladen helt hvid. og i daggslys er produktet helt usynlig.

problemet med det er at, jeg tror at ideen er mega genial rent salgs mæssigt men vil helst ikke gøre noget ulovligt, nu da jeg har registrert firma og det hele.. det vil jo ikke se godt ud for mit firma jeg forhandler noget ulovligt og er helle rikke interreseret i det.

håber i kan hjælpe med hvad jeg kan gøre. for opfindelsen er vel osse lidt uetisk er en ik?

ideen virker kun ved foto vogne og ikke ved pejlere. 

fordi jeg ikke kan finde ud af om det er forkert eller ulovligt er fordi man kan tilmelde sig sms service og så ved man hvor fotovognen står og det er vel osse uetisk så er det ik. har den ide ikke samme funktion som min og den er jo ike ulovlig.

håber i forstår.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:21

Personligt så jeg gerne folk der kører med sådan noget udstyr, få klippet deres plader mere eller mindre permanent, ligesom knallertbøller kan få deres knallert konfiskeret permanent ved gentagne gange at køre på et ulovligt køretøj.

Der er jo trods alt en grund til at færdselsreglerne er som de er, og er man gammel nok til ikke at overholde reglerne, er man også gammel nok til at tage sin straf når den kommer.

I en fotofælde vil det alligevel ikke virke, da fotovognene har et videokamera der optager ud gennem forruden og dermed filmer bilens bagende, når den har passeret fotovognen.

Så selvom der er pålagt noget fancy folie/lak eller tilsvarende på nummerpladen vil den stadigvæk blive aflæst.

Når det så er sagt, så er jeg ganske overbevist om at sådan et produkt ikke er lovligt at montere, ligesom jeg har min tvivl om hvorvidt det er lovligt at sælge sådan et produkt.

Prøv at tage fat i Rigspolitiet og hør dem ad, men jeg er ganske sikker på at svaret derfra er negativt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:34

Jeg synes også, det er uetisk, men jeg tror ikke at det er ulovligt. Det er jo heller ikke ulovligt, at sælge tun til scootere el. lign. der først bliver ulovligt når det tages i brug af ejeren. Men hvis du markedsfører det som produktet der skal sørge for at man ikke får fartbøder, tror jeg du får et problem. Men selve produktet, kan jeg ikke se, hvorfor skulle være ulovligt.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 13:03

God Søndag

Pkt. 1 så er det lavet http://www.fotostop.dk/default.asp og altså på markedet.

Grunden til at du så sikkert ikke har hørt om det, er fordi det ikke virker. Fotovogne fungerer på en anden måde end blot at fotografere med blitz, - blitzen er udelukkende for at kunne identificere føreren. Har man ingen nummerplade foran, eller dit mirakelprodukt fungerer, filmes bilens bagende med alm. fotoudstyr uden blitz.

Hvis billedet af føreren er sløret, slipper man som oftest uden bøde. Det er dog ikke fordi Politiet ikke kan give en bøde, men af administrative grunde. Ejeren af et motorkøretøj har ifølge færdselslovens § 65, stk. 1 pligt til at oplyse, hvem der som fører havde benyttet køretøjet, og hvis ejeren ikke oplyser, hvem der var fører af køretøjet, kan ejeren pålægges en bøde.

Har man fusket med nummerpladen, er politiet straks mere interesseret og jeg kan da komme i tanke om nogle §§ der ville gøre en fartbøde til en velkommen julegave.

Derudover er der det rent etiske, som er vigtigere end love og §§. Fartgrænserne er der jo af en grund......de redder liv!

/Michael

.

Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:20

Hej igen

tusinde tak for jeres hurtige og meget ærlige svar. nu vend jeg ihvertfald hvilken mening oh holdning der er til såen et produkt. er selv helt enig men nu ved jeg det er en ide der skal ligges på hylden hehe

endnu engang tak

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:25

Hvorfor ikke tænke tanken videre og overveje andre anvendelsesområder for dit produkt?

Jeg kunne nemt forestille mig at der er andre steder man ønsker at kunne kigge ind, men måske ikke fotografere med blitz ind af, hvis det da er det dit produkt skal forhindre?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:49

Der er helt sikkert en paragraf i færdselsloven omkring nummerpladen, om hvordan den skal se ud, og at den ikke må tildækkes, manipuleres osv. Så produktet du sælger vil være ulovligt at påføre nummerpladen, men du kan jo sælge det til anden brug, og i en "sidebemærkning" anføre nummerpladebrugen som effektiv men desværre ulovlig.

Der findes masser af lignende produkter i forvejen og alle er dumpet med glans i diverse tests, så hvis dit produkt virkelig virker, er der sikkert mange der alligevel vil bruge det på trods af at det er forbudt, det giver vel højest en bøde på 500,- kr når det bliver opdaget - kontra en fartbøde som vel typisk ligger på omkring 1.500

Sælg produktet via et selvstændigt firma, så du ikke bliver sidestillet med produktet, det befinder sig helt sikkert i en gråzone.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)