| 
                             Hej aminoer. 

Med venlig hilsen  | 

Hej!
Har du en passivkonto, som du kan bruge midlertidigt?
             Debat

| 
                             Hej aminoer. 

Med venlig hilsen  | 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
| 
                             Hej! Har du en passivkonto, som du kan bruge midlertidigt?  | 

| 
                             Hej Peter. 
  | 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
| 

Kender ikke e-moms. 
Men tænkte bare, at hvis du havde en passivkonto du ikke brugte, kunne du midlertidig bruge den som 
forudbetaling fra kunder. 
Eller måske har du en fejlkonto, du kunne bruge? 
 | 

| 
                             Hej. 
 Håber der er nogen der har noget erfaring med e-moms som kan svare på dette.  | 

| 
                             Hej! Har du ikke spurgt supporten på e-moms hvordan det håndteres? Men ellers tror jeg du skal bogføre det som et vare køb under postereringer. Men det virker da som en stor mangel i systemet hvis de ikke kan lave kreditnotaer...  | 

| 
                             Kan du ikke kontakte udbyderen/sælgeren?  | 

| 
                             Har kontaktet deres support. 
  | 

Hej. Er det virkelig deres bedste bud ville jeg straks skifte system. Kan det virkelig passe at du ikke (som Peter foreslår) kan oprette en status-konto til at indsætte/trække aconto beløb på/fra ? Har du spurgt dem helt konkret om dette? Du kan vel oprette alle de likvide konti du har brug for - hvad skulle der så være i vejen for statuskonti iøvrigt? Hvad er det i øvrigt for noget snak om at e-moms kun fører "momsregnskab"? Jeg har ikke noget erfaring med systemet, men deres hjemmeside giver mig et helt andet indtryk. De skriver: e-moms er stedet hvor iværksættere og mindre virksomheder, i et brugervenligt og simpelt design, får styr på momsen, posteringer, kasse, konti, kunder, faktura, lager m.m. Hiv fat i dem igen ! VH Jørgen Olsen  |