Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæælp - første momsangivelse!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og prøver på at udfylde min første momsangivelse, og er i den forbindelse rædselsslagen for at komme til at gøre det forkert  :  )

Jeg har ikke haft nogen salg endnu, men udgifter for omkring 40.000. Hvor skal dette beløb figurere i angivelsen?  Af disse udgifter stammer omkring halvdelen fra varekøb i England - hvor og hvordan skal jeg skrive dette i angivelsen?

Ved godt at det sikkert er lige til, men jeg er bare så nervøs for at komme til at gør noget forkert!

Med Venlig Hilsen

Jesper

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 17:48

Hej Jesper,

Håber at dette hjælper. Først kan du ikke fratrække moms på køb i england, dog skal du registrer det under eu-erhvervelsesmoms. Men de vare du har købt i DK skal du slå sammen og se hvad den samlede moms giver. Dette skal du så taste ind i købsmoms eller indgående moms.

Den udgående moms eller salgsmoms giver sig selv nemlig kr. 0.

Hvis du gør det via SKATs hjemmeside så vil du se hvad du har tilgode nede i bunden. Så skal du blot godkende angivelsen så er det klaret.

Hvis du ønsker hjælp over telefon er du velkommen til at kontakte mig på 42 22 49 32 eller 35 11 20 82.

Mvh. Morten Kertész

Revisorfirmaet Lemo - www.revisorfirmaet-lemo.dk

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

Det er da vist ikke korrekt Morten?????

Prøv lige at forklare en gang mere, hvordan du beregner momsen?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:03

Peter - Revisor:

Det er da vist ikke korrekt Morten?????

Spørger du rent faktisk Morten til råds eller er du bare skadefro?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Næ....det er min faglige stolthed.

Og når jeg mener, at det er forkert som der svares, har jeg vel lov til at spørge om en uddybning.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 18:15

Hej Jesper.

Jeg arbejder ikke med det her til dagligt, så jeg taler udfra hukommelse fra min egen importvirksomhed for et par år siden - jeg håber det går godt :)

Jeg går ikke udfra du har betalt engelsk moms (når du handler med andre eu-lande skal du give dem dit cvr-nummer så de kan lave en indberetning til listesystemet - de får i den forbindelse tilladelse til ikke at opkræve moms - det danske skattevæsen forventer til gengæld at du opgiver dette).

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=130155&chk=200179 Her kan du så læse lidt om EU erhvervelser.

Husker jeg ikke helt galt er den gængse metode at kreditere en eu-erhvervelsesmoms-konto og debitere din købsmoms i forbindelse med købet.

Jeg går ikke ud fra du ellers er i tvivl om hvad du skal skrive i købsmomsen - det er jo bare summen af din danske købsmoms tillagt det momsbeløb du nu når frem til på dine eu-erhvervelser.

Har du i øvrigt ikke lavet noget løbende bogføring? Du lyder som om du gerne selv vil i gang, så jeg vil anbefale dig at bogføre sammen med en rutineret bogholder/revisor et par timer i det system du godt kunne tænke dig at arbejde med (dine egne bilag selvfølgelig) - det hjælper som regel en del.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19

Ja...Jørgen næsten rigtigt!

Lige bortset fra, at listesystemet kun gælder vareudveksling og ikke ydelser!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 18:31

Hej Peter.

Hov hov :)

Nu taler han jo også om varekøb - det er jeg naturligvis opmærksom på. Derfor får du ingen point for det her.

Jeg glæder mig også til at høre fra Lemo - hvis jeg render rundt med forkerte opfattelser af hvordan disse eu-erhvervelser i realiteten fungerer vil jeg selvfølgelig gerne være klogere (ligesom dig).

Du må meget gerne rette på mig hvad det faglige angår - jeg forventer bare at du til gengæld for rampelyset giver mig noget jeg kan bruge.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37

Ja...Jørgen....ok! Det er da korrekt. Enig!

Men det mener jeg ikke Lemo siger helt tydeligt hvad EU-erhvervelsesmomsen angår...i hvertfald ikke klart nok

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:43

Peter og Jørgen,

Som at høre et ægtepar "hakke" godmodigt på hinanden...  Devil

Klovn

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)