Ved godt man ikke nødvendigvis SKAL importere varerne, men mit spørgsmål går på om I kender et sted, hvor man kan købe varen når man skal bruge den. Altså jeg vil gerne åbne en webshop, men jeg ser flere fordele ved ikke at importere 1000 stk af hvert produkt. Blandt andet hvis varen ikke sælger særlig godt... Jeg skal ikke smide en masse i startkapital, som jeg desuden heller ikke har råd til. Så er der garanteret også nogle ulemper ved ikke at have et lager. Men håber I lige kan afklare mig :) Mvh Joel |
SKAL man importere?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
For indenfor el, vvs og IT, kan man godt have en webshop uden noget lager og få det leveret direkte... Men ved ikke helt om jeg forstår dit spørgsmål korrekt! |
Skal man så importere det man gerne vil sælge eller er der nogle producenter man kan lave aftaler med. At man sælger deres produkt for dem og så bestiller produktet og får det sendt direkte til kunden, istedet for at jeg skal have det liggende. Det vil jo automatisk spare mig for at skulle betale for at have et lagerlokale og så skal jeg ikke både betale for shipping og for at få sendt varen til kunden.. Det ville også kunne gøre varerne endnu billigere. Eller er jeg helt ude på et sidespor nu?? |
Jeg tror ikke du er ude på noget sidespor. Jeg tror det du søger hedder dropshipping, det er vidst meget udbredt i USA og England. Der er vidst mange IT butikker der benytter sig af det. Jeg ved desvære ikke meget om det. Men mon ikke der er en her inde der er ekspert på området. :-) Held og lykked med den vidre søgning |
Time2Cruise - Alt om krydstogt
Jeg kender en smule til dropshipping. Dropshipping er meget simpelt sagt at du bestiller varer hos en distributør, hvor distributøren sender varen direkte til din kunde istedenfor at sende den til dig først. Det bliver nok svært at finde nogen der vil dropshippe så små produkter - og især inden for europa, da det ikke er et normalt system endnu. Men hvis det fx er bestseller produkter i vil sælge - kan i jo prøve at kontakte dem om ideen og høre hvad de siger? mvh Janus J Lindau |
Hej Joel Jeg rejser og indkøber i Kina ca. 2 - 3 gange om året så hvis du vil købe mindre mængder kan jeg godt hjælpe dig. Mail dine ønsker gerne med beskrivelse og billed og jeg finder dem inden jeg rejser i næste måned. E-mail:. tools4you2good@yahoo.dk Mvh. Jan Sørensen |
Det bliver da bestemt heller billiger. Fx. 10 manchet knapper i en pakker er til stort set samme pris som en enkelt knap. Du skal bare tilpas det lidt. Hvorfor tror du mange firmaer har leveringstid ? Du skal have så få leverandør som muligt. Du gør opmærksom på din hjemmeisde at det tager fx. 10-15 at leverer (noget som du må forhandle med hver enkelt leverandør). Rent praktisk akkumulerer du bestlling op til fx, hver onsdag, som du så sender videre til leverandøren. De sender så hver en pakke til dig, og så skal du fordle indholdet i småpakker som så sendes rundt til dine kunder her i Danmark. |
Hej Joel Jeg kan bekræfte at nøgleordet er "dropshipping". Det er mit indtryk at etablerede mærkevareproducenter har et anstrengt forhold til webbutikker. Hvis du ønsker at forhandle disse mærkevarer skal du overveje om du er villig til at holde dig til de anbefalede udsalgspriser, eller ønsker at sænke prisen. Mange mærkevareproducenter/importører ønsker ikke priskrig på produkterne, så hvis du fremtræder seriøs og ikke presser prisen vil du nok have langt større held med at komme disse i tale. Hertil kommer om producenten i forvejen har et setup med at sende varer enkeltvis til fx. forhandlere. I så fald vil det ikke være så svært for dem også at sende til dine kunder med din afsenderadresse på. Sælger de normalt kun større partier er det nok anderledes svært at få dem til at tage dropshipping op. Alternativt kan du lave en aftale med en eksisterende forhandler med fysisk forretning (lager ihvertfald), som måske har postordresalg. Hvis der er rimelig konkurrence på det pågældende marked (andre konkurrende forhandlere), vil din samarbejdspartner få fordel af dine ekstra salg over internettet, som kun i mindre grad vil gå ud over hans eget salg. Er han eneforhandler af produktet i Danmark med egen webshop er det nok svært at overtale ham til at skulle levere til dig ;-) En god ide er at få et overblik ove rhvilke varer der sælger hurtigt, og hvilke der næsten ikke kan sælges men som alligevel skal være i sortimentet. Så kan du med tiden opbygge lager af de varer som har god omsætning. Naturligvis er avancen bedre hvis man køber stort ind og selv påtager sig en risiko med lager Til info var der en god artikel i Børsen for nylig der bla. beskrev hvorledes www.billigvvs.dk havde vokset sig til en stor forretning, hvor de havde lavet en god aftale med en af de store importører af VVS varer. Mvh Jesper |
Naturligvis er avancen bedre hvis man køber stort ind og selv påtager sig en risiko med lager. Ja, det er klart. Men vær opmærksom på, at man som "mellemhandler" også bærer et produktansvar og således kan ifalde erstatningsansvar. Man skal derfor ikke sælge sig selv alt for billigt - man løber stadig en risiko selvom man intet lager har. Lav evt. en produktansvarsforsikring el. lign. forsikring. Med venlig hilsen René |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)